AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 Kanksje ikke så farlig tenker mange, men nå viser det seg at dette er en hundsom de har fått og som er en renraset am staff... Denne er jo ulovig i Norge, i tillegg har eierne 0 hundeerfaring... Hva ville dere gjort? Anonym poster: 765e04fe895c8ffe92a194fff576a880
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #2 Skrevet 9. mars 2013 Da skal du kontakte mattilsynet. Men hvordan vet du at den er renraset? Anonym poster: db3fec5383f6d1b3403a3b0b2425d6b3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #3 Skrevet 9. mars 2013 Denne ligner f.eks. https://www.google.no/search?q=staffordshire+bull+terrier&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=FzQ7Ua6TOImk4gT6_oCwDA&biw=652&bih=615&sei=GjQ7UfSiHKKI4ATW-oHACA Anonym poster: db3fec5383f6d1b3403a3b0b2425d6b3
Hjemme med 4 Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Da skal du kontakte mattilsynet. Men hvordan vet du at den er renraset? Anonym poster: db3fec5383f6d1b3403a3b0b2425d6b3 TS her... Naboen sa at den var renraset, så derfor var den ikke farlig....... De viste meg stamtavlen som de hadde fått med som bevis...
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #5 Skrevet 9. mars 2013 Slike som deg TS og dusten i innlegg#2 er mitt værste mareritt! Her har de fått seg en nydelig flott hund som de garantert er kjempeglad i og som de sikkert vil gjøre alt for å ha kontroll på også skal du ødelegge ved å melde dem?!? Kan ikke bare folk la andre få ha de hundene de vil uten å være så jævla snusete og skal blande seg? Og ja jeg er helt 100% fulstendig klar over at det er en hunderase som krever en fast hånd, men det har du ingen peiling på at de har! du synser og kvapser over INGENTING! for alt du vet så vil de ha stålkontroll på bikkja! Og bare til opplysning, ingen bikkjer er farlige av natur, ja div. raser er avlet frem til kampsamenheng MEN det er eierne som gjør de agressive ved å trene dem til å være sinte på andre hunder, en helt vanlig pitbull, amstaff ol er helt ufarlig dersom den er oppvokst i et kjærlig og bestemt hjemmemiljø!!! Spør hvilken som helst hundeekspert!! Jeg er en person som tenker "live and let live" altså hadde min nabo fått seg pitbull eller en annen ulovlig hunderase så hadde jeg gitt faen! Og jeg hadde nå iallefall ikke gått inn for å ødelegge for dem uten noe info om hvordan bikkja ville blidt oppdratt! Det er jo bare så utrolig ondskapsfult at jeg har ikke ord! Anonym poster: a7cc9b402f23531ba252e6c44d0cd02c 29
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 Jeg er ikke en dust, men jeg er lovlydig. Å bekjempe latterlige forbud kan man gjøre på andre måter. Anonym poster: db3fec5383f6d1b3403a3b0b2425d6b3 12
absinthia Skrevet 9. mars 2013 #7 Skrevet 9. mars 2013 (endret) Jeg lurer nå på om naboen din kanskje mente at det var en " staffe" altså en staffordshire bullterrier, en flott familiehund som ligner amstaff. Dere har ingenting å frykte,det er jo slik at det uansett stort sett er hundeeieren det går på om en hund blir " farlig" eller ikke, - dette er en glimrende sjanse til å få lært barna deres sunt hundevett og om hvordan man omgås dyr/ hunder - noe som nesten er mangelvare der ute. Edit: ...og staffordshire bullterrier er en fullstendig lovlig hund her i landet. Endret 9. mars 2013 av absinthia 12
Gjest BabyBlue Skrevet 9. mars 2013 #8 Skrevet 9. mars 2013 Det at det er en am staff gjør det ikke automatisk til en farlig hund. I Amerika er pitbull en ganske vanlig familiehund. Og det er Golden Retriever i Norge, som er størst på bitestatistikken... La de være i fred og se hva som skjer, kan godt hende de bare liker rasen. Om de derimot viser tegn til å oppmuntre kamphund stereotypen, burde du kontakte noen...
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #9 Skrevet 9. mars 2013 Jeg er ikke en dust, men jeg er lovlydig. Å bekjempe latterlige forbud kan man gjøre på andre måter. Anonym poster: db3fec5383f6d1b3403a3b0b2425d6b3 spør du meg så er det å være en dust å melde folk for en så liten ting, spesielt når h*n ikke har noe info om hvordan lynne på denne hunden har og hvordan de har tenkt å trene den! Har du ingen empati? kan du ikke se for deg hvor glad de er i bikkja si eller? Nei jeg ville hatt dårlig samvittighet livet ut hadde jeg meldt noen for noe så latterlig slik at de mista bikkja si! Men nå er jeg ekstremt imot at enkelte raser skal være ulovlige pga menneskers idioti! Anonym poster: a7cc9b402f23531ba252e6c44d0cd02c 6
Gjest Eurodice Skrevet 9. mars 2013 #10 Skrevet 9. mars 2013 Slike som deg TS og dusten i innlegg#2 er mitt værste mareritt! Her har de fått seg en nydelig flott hund som de garantert er kjempeglad i og som de sikkert vil gjøre alt for å ha kontroll på også skal du ødelegge ved å melde dem?!? Kan ikke bare folk la andre få ha de hundene de vil uten å være så jævla snusete og skal blande seg? Og ja jeg er helt 100% fulstendig klar over at det er en hunderase som krever en fast hånd, men det har du ingen peiling på at de har! du synser og kvapser over INGENTING! for alt du vet så vil de ha stålkontroll på bikkja! Og bare til opplysning, ingen bikkjer er farlige av natur, ja div. raser er avlet frem til kampsamenheng MEN det er eierne som gjør de agressive ved å trene dem til å være sinte på andre hunder, en helt vanlig pitbull, amstaff ol er helt ufarlig dersom den er oppvokst i et kjærlig og bestemt hjemmemiljø!!! Spør hvilken som helst hundeekspert!! Jeg er en person som tenker "live and let live" altså hadde min nabo fått seg pitbull eller en annen ulovlig hunderase så hadde jeg gitt faen! Og jeg hadde nå iallefall ikke gått inn for å ødelegge for dem uten noe info om hvordan bikkja ville blidt oppdratt! Det er jo bare så utrolig ondskapsfult at jeg har ikke ord! Anonym poster: a7cc9b402f23531ba252e6c44d0cd02c Det var da en voldsom, irrasjonell reaksjon og kjeftbruk på deg. TS har skrevet 4 linjer, forteller hva slags hund naboene har fått, at rasen er ulovlig i Norge og spør hvordan andre ville ha forholdt seg. Det er det hele, ikke et ord mer. 14
Montefalco Skrevet 9. mars 2013 #11 Skrevet 9. mars 2013 Så lenge hunderasen er ulovlig i Norge, er det bare å melde til mattilsyn / politi. Hadde ikke kostet meg en kalori å gjøre det. Så lenge hunden er i et tettbygd strøk med naboer, er det bedre å være føre var. Det er en grunn til at slike hunder er forbudt. Og spar meg tullet med at det er eieren og ikke hunden som er problemet. Eierne kan medføre at hunden blir et større problem, men hunden i seg selv er også farlig. Og for meg er dessuten hundeeiere som har gått til anskaffelse av en ulovlig hund pr. definisjon eiere som ikke er egnet til å ha hund. Har utallige ganger hørt om "verdens snilleste hund" som har bitt. Hunder er dyr, og optrer ikke rasjonelt. 14
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #12 Skrevet 9. mars 2013 spør du meg så er det å være en dust å melde folk for en så liten ting, spesielt når h*n ikke har noe info om hvordan lynne på denne hunden har og hvordan de har tenkt å trene den! Har du ingen empati? kan du ikke se for deg hvor glad de er i bikkja si eller? Nei jeg ville hatt dårlig samvittighet livet ut hadde jeg meldt noen for noe så latterlig slik at de mista bikkja si! Men nå er jeg ekstremt imot at enkelte raser skal være ulovlige pga menneskers idioti! Anonym poster: a7cc9b402f23531ba252e6c44d0cd02c Ettersom naboen nettopp har fått hunden blir det ikke like stort tap og derfor mye bedre at det blir meldt nå enn senere. For det er bare et spørsmål om tid om han går utenførs med hunden. Rasen er kjent for å tiltrekke seg feil gruppe mennesker (de som vil ha barske, tøffe og skumle hunder, gir som regel f. i oppdragelsen). Og hvem har enklest for å bryte loven? Jo disse som ikke er lovlydige, liker det tøffe, er uerfarne etc. Så om man ikke melder fra støtter man mer eller mindre at disse uskikkede menneskene får hunder som kan gjøre stor skade og dermed sverter rasen ytterligere. En som vil at rasen skal bli lovlig selger ikke en amstaff valp til en som ikke har erfaring med hund. Anonym poster: db3fec5383f6d1b3403a3b0b2425d6b3 3
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2013 #13 Skrevet 9. mars 2013 Ikke gjør det her til et problem før det er et problem. 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #14 Skrevet 9. mars 2013 Okey, bare gå å stjel på butikken. Så lenge de ikke går i minus er ikke det et problem. Anonym poster: db3fec5383f6d1b3403a3b0b2425d6b3 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #15 Skrevet 9. mars 2013 Har hørt at disse hundene har et utpreget vakt innstinkt og er agresive i sin stil som vakthund.... Jeg har 4 barn og ikke noe gjerde mot den aktuelle naboen. Faktum er jo at rasen er ulovlig i Norge og naboen ikke har erfaring med hund. Bør jeg vente til hunden biter noen før jeg konfronterer naboen? Jeg syntes ikke det , og kommer til å snakke med de om at denne hunden bestandig skal være i bånd, og appelere til deres lovlydighet vedr å beholde hunden. Tenker ikke at dt er noen løsning å ringe politiet, men satser på at dialog bvil løse problemet. Og til alle dere osm mener jeg er hyserisk da dette er en kjempe snill hund som preges av eierne, så håper jeg dere forstår at dersom en ulovlig hund biter et av mine barn, så blir den slaktet! Anonym poster: 765e04fe895c8ffe92a194fff576a880 5
lashara Skrevet 9. mars 2013 #16 Skrevet 9. mars 2013 er fullstendig enig med #5!! Hold barna dinna unna ALLE fremmede hunder du så går det nok bra. Om du lar barna dine "leke" med fremmede hunder så er det din feil om noe skjer, ikke hundens. 14
Pezpus Skrevet 9. mars 2013 #18 Skrevet 9. mars 2013 (endret) Ettersom naboen nettopp har fått hunden blir det ikke like stort tap og derfor mye bedre at det blir meldt nå enn senere. For det er bare et spørsmål om tid om han går utenførs med hunden. Anonym poster: db3fec5383f6d1b3403a3b0b2425d6b3 Dette er det dummeste jeg har hørt! Jeg elsket min valp fra den gangen jeg så ham, fra første slikk var jeg solgt når jeg fikk ham i mine armer og jeg er sikker på at det føler disse som TS nevner også! Omså du bare har hatt valpen i en dag så er det utrolig vondt å måtte gi den ifra seg og jeg synes virkelig dere som sier slikt er lite empatifølende mennesker og de som går så langt som å anmelde slikt er ondskapsfulle! Dersom mattilsynet får hendene i denne hunden så blir den avlivet, ville dere hatt det på samvittigheten? et hundeliv og flere menneskers sorg? Det ville ikke jeg utfordret karma med det er sikkert! Må si meg enig med post #5 jeg også, man kan spørre vilken som helst hundeekspert og de vil si seg enig i at amstaff og pitbull (ol) er flotte hunder med et deilig lynne (pitbull kalles faktisk for "nannydog" i mange land pga deres fantastiske væremåte), men de blir missbrukt av mennesker og dermed finnes det individer av rasen som er blitt farlige! Men ingen normal hund blir født farlig, det ER eierne som gjør dem slik! Endret 9. mars 2013 av Pezpus 3
absinthia Skrevet 9. mars 2013 #19 Skrevet 9. mars 2013 (endret) Nå er det fortsatt mest sannsynlig at det er en engelsk staff og ikke en amstaff, jeg tviler på at naboen hadde vist frem papirene på at det er en rasehund, dersom dét ikke er en lovlig rase i Norge. Slapp av! Dersom du er livende redd så bør du kanskje lese deg litt opp på rasen og ellers være glad for at det faktisk er en liten hund det er snakk om, den når faktisk min hund bare såvidt til knærne. Edit: Den er jo litt større enn en miniatyr, men fortsatt litt under middelstor hund. Endret 9. mars 2013 av absinthia 10
HvittHus Skrevet 9. mars 2013 #20 Skrevet 9. mars 2013 Nå er det fortsatt mest sannsynlig at det er en engelsk staff og ikke en amstaff, jeg tviler på at naboen hadde vist frem papirene på at det er en rasehund, dersom dét ikke er en lovlig rase i Norge. Naboene må jo være litt mer enn normalt dumme hvis de kjøper en amstaff og så viser fram papirene på at den er ekte, så jeg heller til at du har rett. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå