AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #1 Skrevet 9. mars 2013 Er på utkikk etter hund. Har vokst opp med hunder fra jeg var født. og hatt hund selv frem til for 5 år siden. den måtte avlives pga sykdom.... Nå bor jeg i blokk men skal kjøpe meg hus på landet. da vil man jo ha en kompis som alltid er der. Sett litt på nett. mest ute etter rottweiler pga jeg finner de som de fineste,samt har vokst opp med den rasen og hatt selv. Blir litt oppgitt over de som omplasserer hunder, pga prisen... så ett sted som hadde en kjempe fin han hund på 2 år, men de skulle ha 5500 kr i gebyr. hva i alle dager.... andre steder ligger det på 2 til 3 lapper. (synes det er mye også) Da er det jo like så greit og kjøpe en blandinsvalp feks da. eller legge i litt mere og kjøpe en ren valp. Veldig usikker på om jeg kan ha valp igjen,pga de krever så mye i starten og da må man ta ut ferie fra jobb, osv. vil jo ha en husren valp før man drar på jobb. Tar man på seg en "voksen" så slipper man jo lære den dette,,men samtidig så blir jeg litt skeptisk siden man ikke kjenner hunden fra den var valp. jeg husker jo ikke hvor lang tid jeg brukte på å få min husren ,begynner bli en del år siden. men hva er deres synspunker på å ta over en "voksen" hund? og hvor lang tid brukte dere på å få deres hund husren? samt er det virkelig lov og ta 5500 kr i gebyrer for en hund som skal omplasseres? virker jo veldig spesielt. Anonym poster: 55169e1b8d9c450fe555d16590588ab4
Gjest Sobril Skrevet 9. mars 2013 #2 Skrevet 9. mars 2013 (endret) Man prøver vel å få det man ønsker. Finnes ingen lov mot det. Nå skal ikke jeg prøve og svartmale spesielle raser, men jeg ville vært skeptisk til raser som er en gjenganger på finn.no når de er rundt året. De omplasseres gjerne "pga allergi". Skjønner godt at folk som er glad i dyra sine prøver å få noen kroner. Man vil jo gjerne se at en som overtar dyret har råd til det. Endret 9. mars 2013 av Sobril
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #3 Skrevet 9. mars 2013 Man prøver vel å få det man ønsker. Finnes ingen lov mot det. Nå skal ikke jeg prøve og svartmale spesielle raser, men jeg ville vært skeptisk til raser som er en gjenganger på finn.no når de er rundt året. De omplasseres gjerne "pga allergi". Skjønner godt at folk som er glad i dyra sine prøver å få noen kroner. Man vil jo gjerne se at en som overtar dyret har råd til det. Er nok andre raser som er mere gjengangere enn rottweilere på finn.no.. handler ikke om penger. det er bare prinsipp. har man ikke tid,så kan ikke sitte og forlange en drøss med penger. viktigste burde jo være at man fant ett godt hjem til hunden. ikke hva man får for den.. hadde jeg hatt en hund som jeg ikke hadde tid til å måtte gi fra meg (så ville jeg aldri ha skaffet meg den iførste omgang) men da kunne feks gitt den vekk til noen som man kjenner feks. om det er unger som har gått tur med den og hørt med familien demmers osv. hjemmet er viktigere enn pengene man skal ha... Anonym poster: d5ba1ae89b393efadddb18353a7f3c5d
Manic Molly Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Jeg har en dårlig erfaring med omplassering, så vil aldri ta til meg en voksen hund igjen. De opprinnelige eierene sa de måtte selge han (betalte 2500 for liten rasehund) pga de ikke hadde tid til å ta seg av han, men det var nok ikke den hele og fulle sannhet. Vi hadde mye problemer med han og det endte med at vi desverre måtte avlive han da vi fikk barn Veldig trist
Gjest Adera Skrevet 9. mars 2013 #5 Skrevet 9. mars 2013 Om eg skulle tatt til meg ein voksen hund, så hadde eg villet gå gjennom ein av de som omplasserer hunder (ikkje privatpersoner på finn.no som "dessverre" må omplassere pga "allergi" eller "for liten tid" eller familieforøkelse når hunden tilfeldigvis er rundt året eller kanskje har andre problemer), for de pleier jo å ha hunden ein periode og ser hvordan den reagerer på andre hunder, å være heime alene, å være med i bil, å løpe løs, osv. De pleier å ta betalt 2-3000 kr, men de må jo ta litt for å kunne fortsette driften med å omplassere hunder, de har gjerne hatt hunden inn hos dyrlege og gitt bra fòr (som kjent pleier å være litt dyrere), noen av stedene får man med litt av hvert når man tar i mot ein av hundene også (bøker, mat til hunden, lenke, etc). Eg har sett fleire rottweilere på slike steder, vurderte å "adoptere" ein omplasseringshund fra ein av de som holder på med det, men endte opp med å finne ein valp istede fordi den hunden vi var interessert i blei omplassert kjapt og det var i tillegg ganske langt unna med bil.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 Se her: http://www.fod.no/?page_id=725 Anonym poster: dfd5875c77c515e556d2471bedadd1d3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #7 Skrevet 9. mars 2013 Se her: http://www.fod.no/?page_id=725 Anonym poster: dfd5875c77c515e556d2471bedadd1d3 takk.. Anonym poster: d5ba1ae89b393efadddb18353a7f3c5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå