Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må konfekt og vin alltid være det man gir? Hvorfor må det alltid være kaffe man blir tilbudt og får servert på besøk? Hvorfor ikke cola?

Hvorfor ikke gi noe annet godt i stedenfor konfekt? Og hvorfor må man gi vin, hva med de som ikke drikker?

Og hvorfor gir noen vin til noen de vet ikke drikker, eller konfekt til noen de vet ikke spiser det?

Anonym poster: 07ac5d7742dea9c96adc5d0c8694c0cc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var forresten ikke meningen å høres så hissig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må konfekt og vin alltid være det man gir? Hvorfor må det alltid være kaffe man blir tilbudt og får servert på besøk? Hvorfor ikke cola?

Hvorfor ikke gi noe annet godt i stedenfor konfekt? Og hvorfor må man gi vin, hva med de som ikke drikker?

Og hvorfor gir noen vin til noen de vet ikke drikker, eller konfekt til noen de vet ikke spiser det?

Det med vinen har jeg også lurt på. Jeg jobbet tidligere et sted hvor det var godt kjent at jeg ikke drikker alkohol. Men hver gang vi skulle få en påskjønnelse så kom den vanlige vinflaska.

Hva gjør tråden under samliv, forresten?

Anonym poster: a7809d7367730d3bfb6ec2b3053bf0e1

Skrevet

Noen gjør det nok, fordi de ikke tenker seg om, men ellers er det ihvertfall vanlig i min omgangskrets å ha et alternativ til de som ikke drikker kaffe eller vin. Ellers synes jeg jo igrunn at dette er et luksusproblem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen gjør det nok, fordi de ikke tenker seg om, men ellers er det ihvertfall vanlig i min omgangskrets å ha et alternativ til de som ikke drikker kaffe eller vin. Ellers synes jeg jo igrunn at dette er et luksusproblem.

Det kan det være, men det gjelder andre typer mat og drikke også. Har opplevd at folk som må ha glutenfritt feks blir "glemt" hver gang det skal serveres mat. Så må de sitte der og se på mens de andre spiser og koser seg, da.

• Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet

Kanskje fordi mange mennesker liker konfekt, kaffe og vin?

Jeg liker konfekt, littegranne.. noen av bitene..

Men vin og kaffe - neitakk!

• Liker 2
Skrevet

Kaffe og te er noe jeg alltid har. Cola er sjeldent jeg tilfeldig har stående i skapet.

• Liker 3
Skrevet

Det med vinen har jeg også lurt på. Jeg jobbet tidligere et sted hvor det var godt kjent at jeg ikke drikker alkohol. Men hver gang vi skulle få en påskjønnelse så kom den vanlige vinflaska.

Hva gjør tråden under samliv, forresten?

Samliv og relasjoner ;) dette temaet har med relasjoner til andre mennesker å gjøre:)

Skrevet

Jeg er driiiiiitkjedelig! Bød på vann og teppe sist jeg hadde besøk! :fnise:

• Liker 2
Gjest Violetta
Skrevet

Hvor mange alternativer skal man ha da? Jeg drikker heller ikke kaffe, men er mer enn fornøyd med etter glass vann. Dersom man har spesielle matvarer man ikke tåler får man ta med egen mat. Får da være grenser for krav man skal ha før man kommer på besøk.

• Liker 4
Skrevet

Det henger vel gjerne sammen med at konfekt, fin kaffe og vin betegnes som en "sure thing" når det gjelder gaver. Spesielt til mennesker som man gjerne ikke kjenner så godt eller har en jevnlig relasjon med, da har man gjerne ikke så god innsikt i hva den aktuelle personen liker og ikke liker.

Men, det er helt klart at vet man at personen man skal gi gaven til ikke er glad i konfekt eller ikke er en vin-drikker så bør man tenke alternativt. Noen ganger er det også greit om flere kunne brukt fantasien og tenke litt utenfor boksen ;)

Selv er jeg ikke noen voldsom vindrikker, men har ingenting i mot et glass i ett hyggelig selskap. Men, flaskene jeg får blir ofte stående på hyllen og kan da tilbys når jeg får besøk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

HEARHEAR!!! Lenge leve de som skjønner at ikke ALLE er avhengig av kaffe, vin, konfekt og andre "voksendrikker" :P folk kan da iallefall ha vett til å ha noe te i hus for besøket som ikke liker kaffe ;)

Selv har jeg både kaffe, te, saft og brus som jeg kan by besøket mitt på, selv om at jeg ikke drikker kaffe selv så har jeg jo et glass stående til de som liker det :) Det er jo det en vert skal gjøre? sørge for at alle er fornøyde?

Anonym poster: b7a6b016bd257e286e3db41e398277df

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor folk forventer å få kaffe hos meg somikke drikker kaffe engang.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor folk forventer å få kaffe hos meg somikke drikker kaffe engang.

Å by på kaffe er jo blidt endel av vår kultur da, så kanskje det er derfor? :)

Selv har jeg nå stående et glass pulverkaffe itilfelle noen av gjestene mine vil ha, noe de somregel vil :)

• Liker 4
Gjest Animula
Skrevet

Blomster er fint å gi og å få. :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, og uansett hvor man drar blir man tilbudt kaffe. Jeg føler nærmest at folk ser ned på deg om du sier at du ikke drikker kaffe.

Og jeg føler meg litt uhøflig, så jeg føler meg nærmest tvunget til å begynne å drikke det.

Hvorfor skal man på død og liv drikke kaffe?

Jeg trenger ikke kaffe, og kan godt bare få et glass vann å drikke.

Anonym poster: e801c083c7a1a7da06f31dbb2a994b21

• Liker 6
Skrevet

Å by på kaffe er jo blidt endel av vår kultur da, så kanskje det er derfor? :)

Selv har jeg nå stående et glass pulverkaffe itilfelle noen av gjestene mine vil ha, noe de somregel vil :)

Jeg hadde det før. Men det blir jo gammelt og må kastes før det blir tomt. Gidder ikke slikt sløseri lengre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg har verken kaffe eller kaffetrakter i mitt hus. Jeg har kjele, om noen skulle ønske å ta med en pose og koke opp selv. Alkohol kommer ikke over min dørstokk. Hvis jeg selv er på besøk hos noen som kun har kaffe eller vin, så drikker jeg gjerne vann, ikke noe problem.

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Blomster er fint å gi og å få. :)

Det er ikke alle som kan ha blomster heller, på grunn av allergi.

Det er ikke lett å gjøre alle til lags, i hvert fall ikke når man ikke kan gi en gave og det er innholdet og ikke tanken som teller.

• Liker 1
Skrevet

Bestemoren min er den eneste jeg vet om som liker konfekt, er det virkelig så vanlig å gi bort? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...