Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begyt på rensen (tre-fire ganger i uken) og skrubben (en-to ganger i uken) til MD formulations og har hørt rykter om at man ikke kan ta sol/solarium på grunn av ingredienser i denne serien.

Stemmer det? Hva gjør jeg når sommeren nærmer seg for eksempel?

Takk :)

Anonym poster: 81ef1e4cefcac61527200e51765986e1

Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

Du bør ikke ta sol og bruke solfaktor på minst 15 :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer om jeg tar solarium? :) Er kjempeblek.

Anonym poster: 81ef1e4cefcac61527200e51765986e1

AnonymBruker
Skrevet

Huden er mer utsatt for solskader

Anonym poster: 983ac462b7a016c123fdbbb75c3cd3f1

Skrevet

Rensen og skrubben påvirker vel ikke sånn veldig mye? De ligger jo ikke på huden så lenge. Jeg innbiller meg at det først er når man bruker kremer og serum fra MD Formulations at man må være ordentlig påpasselig.

Er ingen hudpleier/hudlege, så det kan hende jeg tar feil. Men jeg personlig ville ikke bekymret meg for å sole meg litt eller å ta litt solarium i moderate mengder selv om jeg brukte rens og skrubb fra MD Formulations :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i hvertfall brukt solkrem med høy faktor i ansiktet.

Anonym poster: 983ac462b7a016c123fdbbb75c3cd3f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv brukt MD Formulations i over 2 år nå, og regelen er at "skal det ligge på huden" altså serum, krem osv, så kan du ikke ta sol og bør bruke veldig høy solfaktor når du er i solen. Men rens/skrubb/maske som skal skylles av med vann går helt fint. Jeg bruker selv skrubben, 2 stk ansiktsmasker og serumet + krem på vinter/høst, så dropper jeg serum/krem på sommer og bytter det ut med Matis som man kan benytte i solen. Så du er nok ganske trygg der ja. Men man bør jo alltid bruke solfaktor ute i solen uansett hvis man ikke vil ha de forhatte rynkene når man blir eldre..

Anonym poster: dd28c227b4e0973c03071e27a6660a61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så det er kanskje dumt å bruke serumet hvis man skal på fjellet i påska, sånn med tanke på påskesola? Selv om man bruker spf 30?

Anonym poster: 78fb9cdac1dbe213b1484d40026932f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...