Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger ser man en film hvor man blir satt ut følelsesmessig en kortere eller lengre periode etterpå, enten av hele historien, eller kanskje bare en scene. For meg er det først og fremst disse jeg kan komme på:

*Da jeg var i 8-9 årsalderen så jeg Apeplaneten (den org. filmen), noe

som gjorde meg så redd for atomkrig at jeg ikke fikk sove om nettene i

flere uker etterpå.

*En scene i Inferno i flammer (en annen schlæger fra 70-tallet) hvor en

heisdør plutselig åpner seg og et menneske i fyr og flamme kommer

ravende ut. Ikke av de mest brutale jeg har sett, men allikevel husker

jeg så godt at "dette var ekkelt"

*Den første "Robocop"-filmen, henrettelsesscenen av Murphy (der

skurkene først skyter av ham hånda). Har aldri likt å se folk som mister

kroppsdeler, blir rett og slett uvel bare av å tenke på denne scenen. Og

på slutten med han ene skurken (høres ut som jeg snakker fra Donald

& Co :ler: ) har kjørt inn i en tank med syre og går i oppløsning...ÆSJ! Husker jeg satt og spiste vafler første gangen jeg så den filmen :(

*Den Grønne Mil, som jeg så for ikke så lenge siden ga meg også en

urolig natt. Tenker på scenen med han som blir satt i stolen og ikke får

våt svamp på hodet før de setter på strømmen. Herregud, scenen tar jo

aldri slutt!!! Ble skikkelig uvel etter den der asså!

*Til slutt en morsom en, mener det er i Analyse This m/Niro og Billy

Chrystal hvor psykologen kommer hjem og har fått en gedigen fontene

i hagen i gave fra mafia-Niro, og sier noe som "ring Vatikanet og hør

om de savner noe!" Begynner alltid å flire når jeg tenker på den

scenen :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... *tenke hardt*

* Fra Blå (en av fargetriolgien til Kieslowski) da hovedpersonen har solgt huset sitt og flytter inni leiligheten i Paris og henger opp uroen som datteren hennes eide - lyset som faller gjennom de blå prismene i uroen og ned i ansiktet til hovedpersonen. Utorlig vakkert og forferdelig sørgelig.. :(

* Matrix - når Morpheus ber Neo velge mellom den blå og den røde kapselen (glemme eller bli virkelig) og du ser den blå kapseleni det ene brilleglasset hans og den røde i det andre. Fantastisk komponert bilde!

kommer ikke på flere i farten... :-?

Gjest Moonshadow
Skrevet

8-mile, Når Eminem har sex med hu jenta :oops:

Skrevet

face off - på hver sin side av speilet..

Legolas på olifanten ROTK :sjarmor:

Matrix - når de spiser ekkel mat og forklarer hvorfor all mat har en tendens til å smake som kylling

Gjest glamourgirl
Skrevet

* "True Romance" Når en kjempestein Lloyd (Brad Pitt) skal forklare en gjeng mafiafyrer med mange stygge gønnere, veien til West Boulevard Holliday Motel...

* "Lord of the Rings TT" Når Viggo sparker Orkehjelmen og brekker tåa på ordentlig, og du ser at han spiller det inn i filmen!

* "Livet er en schlager" Når hun synger i Melodifestivalen :oops:

* Pulp Fiction" Første cafeéscenen, når Vincent Vega (Travolta) tusler forbi i bakgrunnen, på tross av at han ikke har blitt introdusert i filmen ennå. Fantastisk "foreshadowing"

* "Ford Fairlane" Når Ford sier "Talking to Zuzu was like masturbating with a cheesegrater, slightly amusing, but mostly painful..."

* 6th sense" "I see dead people..."

.... og mange mange mange flere... Jeg er uhelbredelig filmfreak!

Skrevet

Åh, mange det, men kan vel nevne noen jeg kommer på i farten:

* Evita - Madonna og Banderas som danser. Fantastisk!

* Forest Gump - Fjæren

* Stekte, grønne tomater - Når damen går amok og kræsjer bil vilt utenfor kjøpesenter. :ler2:

* The Rock - Bruckheimerhimmelen! Nyyydelig!

Og så et par serier (fordi jeg bare måååå):

* Twin Peaks - En hvit sofa og Bob! Ugh-ugh!! Var vel ca. 10 år da jeg så dette og jeg kan til dags dato ikke se serien. Bare jeg hører musikken (som forøvrig er vakker) får jeg gåsehud av skrekk!

* Nattseilere - Sangen og naturen i bakgrunnen når jenta får se sin mor igjen!!

Mange flere øyeblikk også, men kommer ikke på flere i farta. :)

Skrevet

"Lord of the Rings TT" Når Viggo sparker Orkehjelmen og brekker tåa på ordentlig, og du ser at han spiller det inn i filmen!

:hår: Auuuuu!! Har ikke sett det men...auuu igjen!!! Takal Viggo :trøste:

Gjest Hulderjenta
Skrevet
* Pulp Fiction" Første cafeéscenen' date=' når Vincent Vega (Travolta) tusler forbi i bakgrunnen, på tross av at han ikke har blitt introdusert i filmen ennå. Fantastisk "foreshadowing"[/quote']

:o Wow - jeg som har sett den filmen 1000000 ganger har aldri lagt merke til det!!! Det må jeg sjekke ut!

Men som svar på tråden forøvrig:

* De første fly-i-luften-ninja-kamp-scenen i Matrix - drittøft

* Begynnelsen på Løvenes Konge-tegnefilmen, der man ser dyrene fra luften, der de løper i flokker nede på bakken mens det spilles fantastisk afrikansinspirert sang og musikk - det er så majestetisk og vakkert, og det får tårene mine til å stømme...

* Nina som snikskytter på hotellrommet i New Orleans i samtale (ordveksling, i alle fall..) med den uvitende kjæresten på andre siden av baderomsdøren i Kodenavn Nina

Husker egentlig mange både scener og filmer som har gjort inntrykk, men vanskelig å komme på når jeg prøver å komme på dem... :roll:

Skrevet

* Begynnelsen på Løvenes Konge-tegnefilmen, der man ser dyrene fra luften, der de løper i flokker nede på bakken mens det spilles fantastisk afrikansinspirert sang og musikk - det er så majestetisk og vakkert, og det får tårene mine til å stømme...

:Nikke: Det er en nydelig scene og en nydelig film!

Skrevet

:Nikke: Det er en nydelig scene og en nydelig film!

Helt enig. Nydelig scene. Absolutt min favoritt-Disney film!

Skrevet
8-mile' date=' Når Eminem har sex med hu jenta :oops:[/quote']

:hoho:

Det var det første som falt meg inn også!!!! Men jeg tenkte at nei, den tørr jeg ikke skrive :oops:

-juni04 digger Eminem

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Haha! The return of the king, når øyet ser frodo og han tar en dans og faller um det ser så inni huttetei dumt ut :hoho::hoho::hoho:

Skrevet

* Twin Peaks - En hvit sofa og Bob! Ugh-ugh!! Var vel ca. 10 år da jeg så dette og jeg kan til dags dato ikke se serien. Bare jeg hører musikken (som forøvrig er vakker) får jeg gåsehud av skrekk!

:sjokkert: Jeg hadde lenge mareritt pga den scenen der! Har aldri sett serien igjen.. :roll:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Kult at det var flere da :P

Eminem er den eneste mannen for meg :wink::ler:

Skrevet

:sjokkert: Jeg hadde lenge mareritt pga den scenen der! Har aldri sett serien igjen.. :roll:

Ja, huff! Hadde mareritt jeg også! Mammaen min hadde en litt feilslått taktikk med henhold til den serien. Jeg skrek og ba om å få se den, hun sa nei, jeg skrek, hun sa nei, jeg skrek, så sa hun "Ja, se da så får du se hvor redd du blir! Det er ingen koselig serie for småjenter dset der!". Jeg ble redd, men neste lørdag hadde jeg glemt hvor redd jeg ble og maset begynte på nytt.... Og jeg tørr enda ikke se den!! Hehehe!!

Skrevet

I Interview with the vampire: Nå Louis (Brad Pitt) sier at Lestat aldri vil la dem gå, og Claudia (Kirsten Dunst) snur seg, halvsmiler, og sier: "Oh. Really." Uttrykket hennes er helt... uforglemmelig.

Amarone

Gjest glamourgirl
Skrevet

Det er sinnsykt kult når du ser det!

Så må jeg bare nevne "Priscilla Queen of the Dessert" Når Guy Pierce som Felicia Jollygoodfellow kledd til fingerspissene som sexy dame, går inn på en videobutikk og spør den tydelig smådumme, mannemann ekspeditøren

"Do you have the Texas Chainsaw Mascara?"

Ler meg ihjel hver gang!

Skrevet

I filmen "A few good men" med Tom Cruise, Jack Nickolson og Demi Moore. På slutten av filmen, i rettssalen, Tom spør Jack om han gav en ordre. "Did you order code red", så svarer Jack, "you're God Damn right I did".

Stilig!

Skrevet

* "Ford Fairlane" Når Ford sier "Talking to Zuzu was like masturbating with a cheesegrater, slightly amusing, but mostly painful..."

Å JA!!!!

Og når han skremmer morrabødet sitt til å legge seg "Roseanne Barr naked!"

:hoho::hoho::hoho:

Verdens morsomste film!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...