Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei på dere alle sammen!

Jeg må begynne med at jeg lider av psykologisk tilstand som gjør at jeg ikke kan tenke så mye, ellers blir jeg verre. Jeg blir fysisk dårlig, kvalme oppkast og hodepine.

Så jeg håper at noen kan tenke sammen med meg og hjelpe meg komme med en løsning til økonomien, sette opp budsjett, prioritere osv.

Jeg har hatt dårlig inntekt i det siste året, og det resulterte at jeg pådratt meg masse lån i form av kredittkort o.l. Jeg har også inkassosaker som har hopet seg opp.

Jeg har snakket med de aller fleste og kommet med en avtale om nedbetaling. Og jeg tror det skal gå bra bare jeg betaler noen "uventede" eller "ikke-faste" regninger, denne måneden.

I tillegg til dette, venter jeg baby neste måned og jeg må kjøpe inn endel nødvendige babyting. Som seng, barnevogn og diverse andre ting.Brukt er ikke et valg, da jeg har en mild OCD.

I mars får jeg tilsammen kr 21 000. Av det må jeg betale kr 14700 i regninger.

Jeg må også kjøpe babytingene og må leve av det fram til 20. april.

I april vil det bli mindre regninger å betale og jeg vil komme å ha samme inntekt. Det vil se slikt ut:

21 000

- 9000

= 10000

Da kommer jeg til å ha kr 10 000 bare for mat, klær osv...

Bør jeg vente med babyting til etter at babyen har kommet?

Regningene som må betales i mars MÅ VIRKELIG betales, for mange av de har alt forfalt!

Jeg er kanskje ikke tydelig nok, men håper alikevel at noen kommer med noen tips og råd! Blondie65: Jeg har sett dine råd før og håper du kommenterer her.

Takk!

Anonym poster: eb4ac9156ffe0c43bf2f0510da68c18e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan kjøpe noen babyting når babyen kommer, og noen før (det du har mulighet til)? Kjøp det mest nødvendige før, som litt klær og bleier, og gjerne vogn eller stellebord. Seng kan du ta etter hvert, jeg tror de fleste sover med babyen i dobbeltsengen i begynnelsen :)

Er du alene med barnet forresten?

Masse lykke til, dette greier du :)

Anonym poster: 9e065a3c70122ababc42746b91b88b71

AnonymBruker
Skrevet

Prioriter det viktigste. Stellebord trenger du ikke, ikke seng heller. Klær kan du finne billig på Fretex o.l og du kan høre rundt om noen har så du kan arve. Finn.no har møbler superbillig om du leter.

Anonym poster: 8695d1b3811afd502252925de0294bce

AnonymBruker
Skrevet

Vogn og barnesete er det viktigste at ikke er gammelt, og det trenger du til babyen blir født. Spesielt barnesete.

Anonym poster: 8695d1b3811afd502252925de0294bce

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at dere svarte :)

Noen klær har jeg allerde kjøpt. Jeg har sett en billig barnevogn med barnesete på amazone.uk, om jeg bestiller den den 20. får jeg den i løpet av 10 dager.

Selv sover jeg i sovesofa, den kan babyen dele med meg til vi får ordne noe annet. Babyen kan f.eks. ligge i babykurv ved siden av meg. Håper bare at det finnes billige kurver.

AnonymBruker
Skrevet

og ja, jeg blir alene med babyen.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du kjøper en bra vogn, kan du ta ut vognkassen og la barnet sove i den :)

Anonym poster: 9e065a3c70122ababc42746b91b88b71

• Liker 1
Skrevet

Har du familie som ønsker å bidra litt med babyutstyr? De fleste jeg kjenner kunne tenkt seg det, hvis de hadde noen i familien som ikke har råd selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...