Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 17 år. For ca. et havlt år siden ble jeg bare utrolig lei av å være ute å drikke hver helg, så jeg begynte å stå over det å heller kose meg hjemme med tv, god mat, og pc-en. Men dette gjorde at jeg ble mer og mer usosial. Jeg er fullt klar over at jeg egentlig ikke har lov å drikke, og jeg var lei av å finne på unnskyldninger til foreldrene mine.

Men nå har jeg sittet hjemme så og si hver helg siden det, noen få ganger har jeg vært med en venn og gjort det samme der. Jeg er ikke en jente som er så flink å få meg venner. Det er skjeldent noen som spør meg om å finne på noe. Men jeg vil huske ungdomstiden som der jeg kunne drite i alt og gjøre akkuratt som jeg ville. Om 10 år er jeg kanskje gift og har barn, og da er det for sent å ta igjen ungdomstiden. Jeg er redd for å vokse opp, jeg vil oppleve mer og få uendelig mange gode minner som jeg vil huske hele livet.

Hva skal jeg gjøre? Som sakt har jeg ikke mange venner, og de jeg har er ofte opptatt med andre ting.

Anonym poster: 480e354d4adb9df04e7f0249eb5310d5

Videoannonse
Annonse
Gjest Sunheart
Skrevet

Livet er hva man gjør det til selv :) Kan du ikke dra å bade, på hyttetur, finne på ting som ut ¨spise, på kino, bowle, trene, bare gå på besøk. Noen hobbyer du liker å gjøre? Gå turer, bare en piknik, fisketurer.

Naturen har veldig mye å by på. Har alltid nytt meg av den, selv som ung :)

Skrevet

Hva med å prøve invitere de vennene du har på noe som du vil, og kanskje åpne øynene deres for noe nytt og spennende som ikke involverer alkohol :) Mange gode forslag over her! Evt. hva er dine venner opptatt med? Er det noe du også kunne blitt med på? :)

Skrevet

Du er bare 17 år, og livet som ligger framfor deg byr på utrolig mange muligheter!

At det akkurat nå er kjedelig, vil endre seg fort. Du vil bli ferdig med vgs, flytte ut, begynne på en utdanning, få nye venner, reise både hit og dit, få store og små opplevelser i hverdagen. Men innimellom vil det være kjedelig. Det er endel av livet, og gjør at vi setter mer pris på de morsomme tidene/hendelsene.

Vær bevisst på de mulighetene du har, og bruk dem. Tenk på at akkurat nå er alle dører åpne for deg, og de valg du tar herfra vil lukke noen dører, og åpne andre.

Ungdomstiden er ikke en tid der du kan drite i alt. Det er en tid da du legger grunnlaget hvor hvordan ditt voksne liv blir. Det du gjør nå, og de valg du tar nå, vil påvirke livet ditt i lang tid framover. Tenker da både på at du velger utdanning, og skaffer deg lærdom og erfaringer. Pass på at du velger rett nå, og ikke bare velger noe fordi det er lettvindt.

Skrevet

Kanskje planlegg og spar til en reise når du er ferdig med VGS? Jeg har aldri angret på at jeg reiste ut i verden som 19 åring, og de minnene kommer jeg alltid til å ha med meg:)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Kan trøste deg med det at livet går opp og ned. Mitt liv var ganske problemfritt til jeg var 14 år. Ungdomskolen gikk ganske greit, men gikk veldig opp og ned på vidergående. Har jobbet siden vidergående ( tatt noe utdanning i mellom tiden ) . Selv om livet var veldig kjipt da jeg var 18 år, så har jeg ett veldig bra liv nå som 35 åring. ER gift og har barn. Vi har ordnet økonomi, vi har råd til å reise en del. LIvet er som en konfekt eske, du vet aldri hva du får.

Men også viktig å jobbe med seg selv. Har selv sittet mye inne og var veldig innesluttet.

Du er veldig ung og har hele livet forann deg.

Begynn med en idrett eller en hobby du liker, da får du nok nye venner etterhvert :-)

Skrevet

Ungdomstiden din er ikke over fordi om du blir 20 heller, selv om det muligens føles slik akkurat nå.

Og ellers er det kommet mange gode tips over her.

Jeg har sønner på din alder og ingen av dem er ute og fester/ drikker i helgene. Men det ser ikke ut til at de har mistet sine venner av den grunn. Den eldste er blitt 18 nå, og kan faktisk drikke om han ønsker, men han har ingen interesse av det. Han og hans venner har andre interesser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...