AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Jeg synes omtrent alle kvinner/jenter ser stilige ut med høye hæler. Både til jeans og skjørt/kjoler. Men selv synes jeg bare jeg liksom ikke kler dem. Jeg klarer heller omtrent ikke gå i dem. Jeg føler meg bare skikkelig dum hvis jeg går i dem, føler jeg må konsentrere meg hele tiden for å ha riktig positur mens jeg går i dem da jeg har en veldig sterk tendens til å se hengslete ut. Ala magen og hoftene frem og skuldre bakover. Jeg vet ikke helt hva det er, men jeg skulle så gjerne klart å føle meg stilig i høye hæler. Men kanskje det bare er det dårlige selvbildet mitt som setter en stopper for det? Jeg føler meg ihvertfall alt for lagt merke til på en negativ måte (at jeg ser dum ut) i høye hæler. Jeg hadde heller aldri turt å gå i skoletter (kilehæl) med jeans noen gang i byen f.eks. Hadde følt meg teit. Anonym poster: 05bfa1d49a41578125e2f037d780e757
Rubies_ Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Det er jo grusomt når jenter velger sko de ikke klarer å gå i. Om du virkelig ikke takler høye hæler bør du først øve deg på mindre hæler og "jobbe deg oppover". Når det er sagt så er ikke høye hæler nødvendig for å ha en kul stil, eller en fin holdning. Høye hæler er jo ikke bra for kroppen sånn egentlig, så man bør heller velge mer komfortable sko sånn til hverdags, om man ønsker å beholde ryggen og føttene i god stand. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #3 Skrevet 8. mars 2013 Det er jo grusomt når jenter velger sko de ikke klarer å gå i. Om du virkelig ikke takler høye hæler bør du først øve deg på mindre hæler og "jobbe deg oppover". Når det er sagt så er ikke høye hæler nødvendig for å ha en kul stil, eller en fin holdning. Høye hæler er jo ikke bra for kroppen sånn egentlig, så man bør heller velge mer komfortable sko sånn til hverdags, om man ønsker å beholde ryggen og føttene i god stand. TS her. Problemet er at jeg har litt store føtter (40), og de er litt brede, så f.eks ballerinasko ser grusomme ut på meg. Dermed er det ikke mye annet igjen å velge mellom. Kanskje bortsett fra nettopp skoletter da, med kilehæl. Anonym poster: 05bfa1d49a41578125e2f037d780e757
sara-ellis Skrevet 8. mars 2013 #4 Skrevet 8. mars 2013 TS her. Problemet er at jeg har litt store føtter (40), og de er litt brede, så f.eks ballerinasko ser grusomme ut på meg. Dermed er det ikke mye annet igjen å velge mellom. Kanskje bortsett fra nettopp skoletter da, med kilehæl. Anonym poster: 05bfa1d49a41578125e2f037d780e757 Det er det nok bare du som synes, da føttene ser annerledes ut fra ditt perspektiv enn andres :-) Jeg bruker 35/36, og noen typer sko synes jeg får føttene mine til å virke milelange ovenfra, men de ser helt vanlig ut i speilet fra siden. Det er nok bare du som tenker på det! :-) 1
Rubies_ Skrevet 8. mars 2013 #5 Skrevet 8. mars 2013 TS her. Problemet er at jeg har litt store føtter (40), og de er litt brede, så f.eks ballerinasko ser grusomme ut på meg. Dermed er det ikke mye annet igjen å velge mellom. Kanskje bortsett fra nettopp skoletter da, med kilehæl. Anonym poster: 05bfa1d49a41578125e2f037d780e757 Ballerinasko passer ikke for vinteren uansett. På sommeren er jo utvalget stooort. Da har du f.eks. sandaler og småsko i alle varianter. Nå på vinteren er utvalget mindre, men siden du nevner kilehæl - kilehæl er jo mye enklere å gå inn enn vanlige hæler.
awesome. Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 Kommer med et lite tips som fungerte for meg. Da jeg på videregående fikk mine første pumps, gikk jeg med de hjemme en stund. Hjalp meg hvertfall med å venne meg til høye hæler, jeg lærte å gå i de, og jeg følte meg mer komfortalbel. Viktig at gulvet ditt tåler det, så det ikke blir stygge merker i det. Angående kilehæl, bruker jeg det mye, synes det er mer behagelig å gå med spesielt nå på vinter og snø enn vanlige hæler. Føler også selv at jeg få brede føtter i ballerinas, så jeg bruker mest converse og diverse sandaler om sommeren. Men som noen sa over, det er nok bare en selv som føler det, tror ikke noen andre legger merke til fotbredde liksom
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #7 Skrevet 9. mars 2013 Tusen takk for svar. Ja, det er nok bare jeg som tenker på det mest. Skal nemlig på en slags litt finere fest i dag. Selskap kan man vel si, så da bør jeg ha høye hæler til skjørt. Jeg får nok ikke gått dem inn hjemme først da, men skal definitivt øve meg en del når jeg kommer hjem også. Drar for å se etter hæler nå. Anonym poster: 05bfa1d49a41578125e2f037d780e757
Neket Skrevet 10. mars 2013 #8 Skrevet 10. mars 2013 Et par styrepils/vin gjør susen. Bare ikke få knekk i knærne
Wonders Skrevet 12. mars 2013 #9 Skrevet 12. mars 2013 Om ting ser store eller små ut bryr jeg meg ikke noe om. Jeg har størelse 39/40 og det passer med lengden min. Så du liker ikke åssen det ser ut når du har de på? Eller når du ser ned på dem? Bærer du dem eller bærer skoene deg? Lær deg å gå i dem først. Ikke gå med kneskålen først, slik at det ser ut til at du får sånn heroinknekk... Gå heller ikke med hele helen først, ta kortere skritt ,,, Youtube har mange sine slike videoer. 1
Torden Skrevet 18. mars 2013 #10 Skrevet 18. mars 2013 Og pass på å kjøpe kvalitetssko, det hjelper utrolig mye Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #11 Skrevet 31. mars 2013 øv deg på å gå i høye sko , øv på catwalk det er grunnleggende at du kan gå i de Anonym poster: be3c371c65e3ab3bf0dbcf44a9075543
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #12 Skrevet 31. mars 2013 Ballerinasko passer ikke for vinteren uansett. På sommeren er jo utvalget stooort. Da har du f.eks. sandaler og småsko i alle varianter. Nå på vinteren er utvalget mindre, men siden du nevner kilehæl - kilehæl er jo mye enklere å gå inn enn vanlige hæler. Jeg hører mange sier dette om ballerinasko, fikk også reaksjoner fra et familiemedlem en gang fordi jeg gikk i ballerinasko i -7. Men joda, de skeechers ballerinaene mine kombinert med foret strømpebukse og mitt varme blod er varmere enn mange av skoene mine som faktisk ser varme ut. Så de passer meg utmerket på relativt tørr asfalt. Ikke tro jeg fryser vær så snill. Og ts, jeg føler mine brede str 38 ser ut som pailabber iblant i slike sko, men de gjør ikke det. Jeg har fått kommentarer på at de ser små ut utrolig nok. Anonym poster: c429ca78fd1e3060f7d13de56b2a385d
Kjempeliten Skrevet 31. mars 2013 #13 Skrevet 31. mars 2013 Øv deg på å gå i de Se på noe tips på youtube eller noe Jeg tror jeg så noe tips på tv, også prøvde jeg det ut.. første gangen jeg gikk med høye heler Men ja, det er noe slit å gå i i lengden. Jeg har også svære føtter som i tillegg er litt problematiske så det er sjeldent jeg går i høye heler. Har alltid med meg noen mer komfortable sko å skifte til hvis jeg trenger det.
Cata Skrevet 31. mars 2013 #14 Skrevet 31. mars 2013 Skalér opp gradvis, og øv.... Jeg bruker str. 41 og har hele livet ruslet rundt i joggesko/fritidssko/flate sommersko, inntil jeg for et par år siden fikk lyst til å prøve meg med litt hæler. Jeg fant nemlig et par skoletter med litt hæl på som jeg syntes var så fine. Tilfeldigvis så passet de skolettene godt til min fot og hælen var ikke superhøy (ca. 5 cm) så jeg våget prøve meg. Etter litt tørrtrening så klarte jeg faktisk gå i dem, så nå brukes de både til hverdags og fint, og i fjor høst kjøpte jeg meg til og med et par ankelboots som hadde enda litt høyere hæl. Klarer å gå rimelig støtt i dem også nå. Har ingen illusjoner om å komme meg opp på 10 cm hæler. Ikke har jeg lyst til det heller, men synes det er fint å vite at jeg er i stand til å gå noenlunde skikkelig selv om jeg har litt hæl på skoene. Man føler seg unektelig som litt mer "dame" da.
Gjest Lille-pus Skrevet 31. mars 2013 #15 Skrevet 31. mars 2013 (endret) Og så føler jeg for å tipse om at vinkelen fra hælen og ned mot sålen er noe av det aller viktigste som skiller en god sko fra en dårlig sko. Med feil vinkel/ukorrekt vinkel blir alt galt og foten blir så sliten så sliten etter kort tid. Pluss at det er fysysik ubehagelig å gå i. Med riktig vinkel føles det helt greit å bevege seg, og foten blir heller ikke sliten. En sko med litt hæl, fra 5 cm og oppover til rundt 8-10 cm, skal føles god å ha på i butikken, den skal føles naturlig på foten og da blir det også lett å gå på den Når vi kommer til +10 cm og høyere (uten platåsåle) så vil det uansett ikke være sko beregnet til heldagsbruk for de fleste, men til selskapsbruk en kveld Endret 31. mars 2013 av Lille-pus 1
myrrasarru Skrevet 31. mars 2013 #16 Skrevet 31. mars 2013 hvorfor det? det er jo kjempe lekkert. jeg tror det fleste kler heler.
Gjest *Maja* Skrevet 1. april 2013 #17 Skrevet 1. april 2013 Det er bare vanesak Start med litt hæl og jobb deg oppover til du blir vant med det. Jeg synes de fleste får mindre føtter med høye hæler. Så få på deg hælene og gå med stolt og rak rygg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå