Klips Skrevet 24. mars 2004 #1 Del Skrevet 24. mars 2004 Lurer meg bare på hva som egentlig er forskjellen på familiebarnehage, privat barnehage, dagmamma med flere barn å passe på... I vår bydel er det kun familiebarnehager som er listet under private småbarnsbarnehager, og disse blir av noen kalt dagmammaer... jeg skjønner ingenting!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 24. mars 2004 #2 Del Skrevet 24. mars 2004 Nå er jeg ikke helt sikker på dette, men jeg tror det er sånn: Privat bhage: det samme som kommunal bare at den er privat..eh..ja. Og de leier eller eier et lokale i motsetning til... Familiebarnehager: ...som har barnehage hjemme hos seg. Det blir jo omtrent det samme som dagmammaer, men familiebarnehager får støtte til å drive barnehage. Dagmamma: har noen barn hjemme hos seg. Får ingen støtte til å pase barna. hm..vet ikke om du ble så mye klokere av dette jeg. Sikkert noen som kan forklare det bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 24. mars 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 24. mars 2004 Jo, da tror jeg at jeg skjønner. Kanskje enda mer forvirrende at familiebarnehagen min datter har fått plass i ikke er hjemme hos noen. Men de har akkurat fått nye lokaler, så kanskje det var hjemme hos noen før? Det er fremdeles i et vanlig bolighus, men i en egen leilighet... Jaja, ble klokere altså, slipper å lure mer nå. Takk, Lucia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. mars 2004 #4 Del Skrevet 24. mars 2004 En privat barnehage skiller seg ut fra den kommunale på en enkelt måte, nemlig at den ikke eies av kommunen. Som oftes merkes dette bl a ved at man ikke har inntektsregulert oppholdsbetaling, annerledes inntakskriterier og gjerne en innskuddsandel, i de private bhg. De samme personal- og pedagogiske regler gjelder i private såvel som i kommunale. En familiebhg drives av ufaglært personell, men skal ha tilsyn av førskolelærer minst en gang pr uke, for å sikre pedagogisk veiledning av personalet. En dagmamma er og blir en dame som passer barn i egen heim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 24. mars 2004 #5 Del Skrevet 24. mars 2004 Jepp :-) Og en familiebarnehage kan også ha en "base" hvor flere "hjem" møtes regelmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 26. mars 2004 Aha. Da ble jeg enda klokere. Vår barnehagetante har pedagogisk utdannelse fra Colombia, så hun går vel som ufaglært her i Norge Takk for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hildab Skrevet 26. mars 2004 #7 Del Skrevet 26. mars 2004 En dagmamma er og blir en dame som passer barn i egen heim. Eller hjemme hos barnet. En dagmamma har maks lov til å passe 4 barn under 3 år. Hun må registrere seg som selvstendig næringsdrivende hvis hun skal gjøre dette lovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 26. mars 2004 #8 Del Skrevet 26. mars 2004 Eller hjemme hos barnet. Ja, jeg mente privat heim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hildab Skrevet 26. mars 2004 #9 Del Skrevet 26. mars 2004 En dagmamma er og blir en dame som passer barn... Eller en mann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 26. mars 2004 Hvis noen våger å la ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå