AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Vi er et ektepar på 36 og 33 år og har vært gift i 10 1/2 år. Har nå 5 mislykket Ivf forsøker bak oss. 3 på riksen og 2 privat i utlandet hvorav et og den siste var med et donoregg fra min store søster. Ingenting fungerer for oss og vi nå akseptere at vi blir aldri foreldrene og det tar knekken på meg og vite at ingen Ingen kommer til å rope mamma til meg Vi ble gravide en gang naturlig for 6 år siden og siden så har vi klart å bli gravide. Blir så så vanskelig å skrive alt av ino her men kan gjøre det så kort som mulig. Jeg har mistet en eggleder og nå siste konklusjon fra legene var at jeg har ikke noe reserve egg og må gå for donor. Jeg produserer egg men av en eller annen grunn de vokser ikke. Alt var bra med mannen min også men nå tror legene at det kan være noe feil med sæden. Vi hadde siste forsøket på riksen og rett før innsetting så begynte embryoet å vise dårlig tegn men de satte inn to egget for det og selvom de var av dårlig kvalitet. Det endte i negativ resultat. Siste forsøket nå i januar ga ingen egg på egguttaket og legen konkluderte med at jeg har ikke så mange egg på reserve så må ikke ta noe mere sjanser på IVF. Min kjære store søster som er 35 år og har to herlige barn stilte opp for meg og samme skjedde der også rett før tilbakeføring av embryoet viste det dårlig tegn noe som legene kalte for FRAGMENTERING. Det ble ført inn to egg denne gangen også men igjen ingen graviditet Legene tror det kan være noe feil med sæden siden samme skjedde med egget til min søster også. Eneste måten å finne det ut på er å teste med en tredje kvinners egget eller "hamster egg" sånn eksperiment. Vet ikke om man gjør det her i Norge, gjør man det, vet dere det. ?? Vi er så slitne psykisk og jeg spesielt fysisk at vi må nå akseptere at vi aldri kommer til å få barn. Trist og bare trist. Ville bare dele min situasjon. Lykke til til alle prøvere.. Anonym poster: 04de09ab05c2f0dcf3eb89d86687e827 1
Miia Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Dette kan ikke være lett for dere nei.. Jeg kan ikke så mye om ivf og lignende, men vil ønske dere masse lykke til resten av veien. Vil gjerne gi deg en klem også
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #3 Skrevet 9. mars 2013 Kanskje det skjer et mirakel snart! Men hvis ikke så håper jeg at dere får en fin fremtid sammen, kanskje dere kan adoptere? Anonym poster: 4c63a78b1241fe45533d636223135341
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #4 Skrevet 9. mars 2013 Jeg får så vondt av deg etter å ha lest innlegget ditt. Dere har hatt en utrolig tøff og lang vei mot å bli foreldre. Vår vei har til nå ikke vært like lang og tung som deres, men jeg har i løpet av de årene vi har vært prøvere lest meg opp på alle alternative måter å få barn på. Jeg kjenner også igjen flere av følelsene du så tydelig sitter med: frustrasjon, sorg, en følelse av urettferdighet: "Hvorfor skulle dette skje med oss; igjen? Skal vi aldri oppleve oppturer?", håpløshet osv. Det virker som om dere har forsøkt med meste, men har dere vurdert eggdonasjon eller evt. embryoadopsjon i utlandet? Både Finland, Russland, Spania og Hellas for å nevne noen land tilbyr dette. Dersom dere har råd til det, ville jeg tatt kontakt med en privat klinikk i utlandet og forklart om situasjonen deres. Siden dere opplever problemer med embryoene selv med bruk av din søsters egg, kan det tyde på at det også er problem med sæden. Men husk at selv om din søster har født barn tidligere, vil eggkvaliteten hennes nå midt i 30-årene være dårligere enn hva den var tidligere. Det kan også være en forklaring. Da kan det hjelpe dere å få donoregg fra en yngre kvinne. Dersom det ikke fungerer, er embryoadopsjon et godt alternativ. Jeg har lest om flere som etter utallige runder med vanlig ivf og deretter eggdonasjon har lyktes med embryoadopsjon. Jeg råder deg til å ikke gi opp. Det er fortsatt flere muligheter igjen å prøve. Evt. kan jo vanlig adopsjon også være et godt alternativ? Og for å legge til en liten solskinnshistorie: Jeg har nå nylig selv blitt gravid med ivf, til tross for dårlig embryokvalitet og fragmentering på eggene. Jeg er snart 9 uker på vei, så det kan jo fortsatt gå galt, men det viser at det faktisk er mulig å bli gravid selv med fragmenterte egg. Anonym poster: 46675963d82ac2bd87d7ae15bbfff0b1
sonjamor Skrevet 9. mars 2013 #5 Skrevet 9. mars 2013 Takk for gode ord du. Jeg viste ikke at er mulig med embryodonasjon. Men takk for tips og råd. Vi har ikke så mye penger akurrat nå og er så slitne etter så mange runder med Ivf og nedturer at vi tar en pause fra det. Men tiden begynner å gå fra oss siden vi er nå i midten av 30 årene. Så vi skal ta en siste besluttning snart. Enten så går vi for en donor som er litt yngre som du sier, adopsjon eller å velge et liv uten barn. Men vi lever i håpet nå og skal vi resten av livet framtil vi får det til Det er ikke lett. Gratulerer masse til deg som har fått det til. Glad på dine veiene. Godt å høre at det gikk så bra for deg selvom det var fragmentering og dårlig kvalitet. Alttid godt å høre når noen får det til for det er ikke noe godt å være på min side. Vi skal finne ut snart hva vi vil. Masse lykke til til deg og når du har kommet så langt så kommet du helt til mål også vet du Take care. klem
sonjamor Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 Adopsjon er det siste option for oss. Vi er åpne for det også men ikke riktig ennå. Skal finne ut hva vi vil, tar en siste besluttning snart. Vi lever i håpet om en vakker dag så er det "kanskje" vår tur.
sonjamor Skrevet 9. mars 2013 #7 Skrevet 9. mars 2013 Dette kan ikke være lett for dere nei.. Jeg kan ikke så mye om ivf og lignende, men vil ønske dere masse lykke til resten av veien. Vil gjerne gi deg en klem også Takk skal du ha. Håper på et mirakel, hvis ikke så har vi ikke så mye valg lenger.
sonjamor Skrevet 9. mars 2013 #8 Skrevet 9. mars 2013 Kanskje det skjer et mirakel snart! Men hvis ikke så håper jeg at dere får en fin fremtid sammen, kanskje dere kan adoptere? Anonym poster: 4c63a78b1241fe45533d636223135341 Adopsjon er det siste option for oss. Vi er åpne for det også men ikke riktig ennå. Skal finne ut hva vi vil, tar en siste besluttning snart. Vi lever i håpet om en vakker dag så er det "kanskje" vår tur
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #9 Skrevet 13. mars 2013 Det er ikke tillatt med donoregg i Norge. Jeg har venner som har vært gjennom mye av det samme som dere, og som nå våkner i helgene av tassende småbein. De har nemlig adoptert fra utlandet. Det er en langvarig prosess, men dere er så unge enda at dere kan rekke både adopsjon og søskenadopsjon. Anonym poster: 344937bd7212a3e62b2e9b04b1c53881
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #10 Skrevet 13. mars 2013 Husk at alle hormonkurene du utsetter kroppen din for gir økt fare for bl.a. kreft. Anonym poster: 344937bd7212a3e62b2e9b04b1c53881 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #11 Skrevet 13. mars 2013 Husk at alle hormonkurene du utsetter kroppen din for gir økt fare for bl.a. kreft. Anonym poster: 344937bd7212a3e62b2e9b04b1c53881 Dokumentasjon? Anonym poster: 530e12b08ba62e76f1ff5118a935b353
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2013 #13 Skrevet 20. mars 2013 Har dere prøvd sæddonor da? Er jo enklere å få til uten å måtte reise utenlands? Anonym poster: 3f3ce04c18122719b52d5122e54162be
estrella Skrevet 7. april 2013 #15 Skrevet 7. april 2013 Er det lov i Norge ?? Sæddonor ?? Ja, både til heterofile par og lesbiske par. Foreløpig ikke til enslige kvinner. Her i Norge er den evt. donoren anonym for paret, men barnet har rettigheter til å vite hvem donoren er når de er myndig.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2013 #16 Skrevet 8. april 2013 Sæddonasjon er lov, men ikke eggdonasjon. Jeg personlig tror vel heller dere bør begynne på sorgprosessen nå. For det dere utsetter dere for er ikke bare veldig kostbart, men også psykisk ødeleggende. skal dere adoptere, så må dere ikke vente veldig lenge, for tiden løper fort fra dere aldersmessig. Anonym poster: 344937bd7212a3e62b2e9b04b1c53881 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå