AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Hei, toåringen min har fått fullstendig dilla på puslespill. Han pusler tidlig og seint, hver eneste dag. Bilene har han ikke ensa de siste ukene, og nå har han også begynt å takke nei til barnetv! Han vil bare pusle, jeg er helt seriøs. Og dette bekymrer meg nesten litt (samtidig som jeg føler meg såpass teit som bekymrer meg at jeg huker av for anonym på denne ). Er det vanlig? Er det en (veldig langvarig) fase? Noen som har opplevd det samme? Anonym poster: dbf86f26d77118d29e4ceec066ddcf55
karkl Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Vår har også det slik, pusler hele tiden. Har ikke streset noe med det, tror det er vanlig at de får slike forskjellige diller.
Sulosi Skrevet 8. mars 2013 #3 Skrevet 8. mars 2013 Puslespill er jo kjempebra Mine har også hatt sine perioder med puslespill sent og tidlig, den ene la dem også opp ned for han syntes det ble for lett når han kunne se bildet. Det gikk over og andre leker ble aktuelle igjen og underveis hadde de lært masse om former som bla er veldig viktig for å mestre matematikk senere 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #4 Skrevet 8. mars 2013 Takk for svar! Ja her legges dem også opp-ned til tider, med varierende hell. Jeg er (egentlig glad i puslespill, men) så lei og har mye mer lyst til å bygge duplo, men neida, det er totalt uaktuelt. Men godt det er håp om at han kan bli lego-glad igjen etter hvert, da, for vanlig lego har jeg gleda meg til å leike med helt siden det ble to streker. Anonym poster: dbf86f26d77118d29e4ceec066ddcf55
Sushi Skrevet 9. mars 2013 #5 Skrevet 9. mars 2013 Jeg ville sett på det som kjempepositivt. Har du tips til puslespill til en snart-toåring?
Sulosi Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 Disse puslespillene med knotter er fine i starten, når de ble for lette gikk vi rett over på puslespill fra +3 år.
Gjest Indra Skrevet 9. mars 2013 #7 Skrevet 9. mars 2013 Å pusle aktiverer både venstre og høyre hjernehalvdel og er noe av det beste barnet ditt kan drive med når det kommer til lek. Mye bedre enn å se på tv Fortsett å gi ham puslespill! 5
BunnyBlue Skrevet 11. mars 2013 #8 Skrevet 11. mars 2013 (endret) Takk for svar! Ja her legges dem også opp-ned til tider, med varierende hell. Jeg er (egentlig glad i puslespill, men) så lei og har mye mer lyst til å bygge duplo, men neida, det er totalt uaktuelt. Men godt det er håp om at han kan bli lego-glad igjen etter hvert, da, for vanlig lego har jeg gleda meg til å leike med helt siden det ble to streker. Anonym poster: dbf86f26d77118d29e4ceec066ddcf55 Haha, så det er grunnen til dine puslebekymringer? Hvis du er lur investerer du i noen tunge, mørke gardiner. Da er det ingen nysgjerrige vinduskikkere som ser at barnet gjør noe annet, og du kan leke med lego i fred Endret 11. mars 2013 av BunnyBlue 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2013 #9 Skrevet 12. mars 2013 Jeg ville sett på det som kjempepositivt. Har du tips til puslespill til en snart-toåring? Dette er to av favorittene til vår toåring: http://www.sprell.no...__-_24pcs-1.jpg http://www.sprell.no...uslespill-1.jpg Haha, så det er grunnen til dine puslebekymringer? Hvis du er lur investerer du i noen tunge, mørke gardiner. Da er det ingen nysgjerrige vinduskikkere som ser at barnet gjør noe annet, og du kan leke med lego i fred God ide, og da trenger jeg ikke vente på at pjokken er klar for ordentlig lego heller! TS. Anonym poster: dbf86f26d77118d29e4ceec066ddcf55
Gjest LilleLovely Skrevet 14. mars 2013 #10 Skrevet 14. mars 2013 Jeg har kjøpt noen puslespill på Norli bokhandel som er populære hso min toåring, de som har puslet litt liker bedre de fra 3 år selv om de er 2 år. 16-biters feks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå