Gå til innhold

Feberkramper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har barn med feberkramper, hvordan forebygger dere? Og hvor ofte gir dere paracet?

Anonym poster: c2c9e267792662d098f1d2417e5f1b7b

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Et av våre barn fikk feberkrampe, og det er det værste jeg noen gang har opplevd. Jeg var sikker på at barnet skulle dø. Dette skjedde lille julaften og vi fikk ringt ambulanse. Barnet kom til bevisthet før ambulansen kom, men jeg husker jeg satt i bilen og kjørt bak blålyset til sykehuset mens tårene rant nedover kinnet. Vi ble på sykehuset den natten, men etter dette var vi veldig oppmerksom.

Barnet fikk heldigvis aldri feberkrampe igjen, men vi fulgte godt med etter dette. Bl.a. ga vi febernedsettende med en gang vi målte over 38°C av redsel for at feberen skulle øke ukontrolert.

AnonymBruker
Skrevet

Feberkramper kom ved rask temperaturstigning. Som regel går det helt bra, men ambulanse skal tilkalles.

Nå veit ikke jeg ved feberkramper som kommer ofte, men det viktigste ved kramper er å få kledd av barnet, gjerne til bleie og få kald luft.

Ta barnet med ut, sett det i trekken av kjøleskap osv. Holder du hodet kaldt og får det til så kan du gi paracet som febernedsettende.

Anonym poster: 4748412569c3e3fb0652a4cdbc01848b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feberkramper kom ved rask temperaturstigning. Som regel går det helt bra, men ambulanse skal tilkalles.

Nå veit ikke jeg ved feberkramper som kommer ofte, men det viktigste ved kramper er å få kledd av barnet, gjerne til bleie og få kald luft.

Ta barnet med ut, sett det i trekken av kjøleskap osv. Holder du hodet kaldt og får det til så kan du gi paracet som febernedsettende.

Anonym poster: 4748412569c3e3fb0652a4cdbc01848b

Hvorfor SKAL ambulanse tilkalles?? Begge våre barn har hatt feberkramper ofte. Vi satt i bleia ute om sommer/vår/høst og i vinduet om vinteren. Gav alltid paracet om tempen kom over 38, men som regel kommer krampene så raskt at det var umulig å forebygge.

Anonym poster: a9d4d881502cad61a9b4eddd5af1487c

Gjest Magdalene
Skrevet

Første gang skal ambulanse tilkalles...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor SKAL ambulanse tilkalles?? Begge våre barn har hatt feberkramper ofte. Vi satt i bleia ute om sommer/vår/høst og i vinduet om vinteren. Gav alltid paracet om tempen kom over 38, men som regel kommer krampene så raskt at det var umulig å forebygge.

Anonym poster: a9d4d881502cad61a9b4eddd5af1487c

Fordi det KAN være epilepsi, blant annet. Første gang et barn har krampe skal det til legen, og er det feberkrampe, skal ambulanse ringes.

Anonym poster: f7025dbcd91c4f98a46577210f8690e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...