AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Jeg har bare to mopper og det irriterer meg egentlig litt å kjøre en maskin på 90 g. en gang i uka for de to moppene. Så nå har jeg noen spørsmål! -Hvor mange mopper har du? -Bruker du de flere ganger før du vasker de? -Når du vasker huset; bruker du samme moppen overalt, eller har du feks. en til stua, en til kjøkkenet og en til badet? -Hva vasker du moppen på? (grader) -Hvor ofte vasker du en maskin med mopper? -Vasker du moppene sammen med andre ting? Feks. kluter, kopphåndduker, håndkler, undertøy osv? Har du hus eller leilighet? Hvor mange kvm? Har du husdyr? Anonym poster: abd45a465fc7830beea173df3908ce1d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Har ca 10 stk. De brukes stort sett bare en gang. Vasker stue, kjøkken og gang med en og samme. Så vasker jeg badet med en egen. Varierer om jeg vasker de på 60 el 90. Vasker de når det ikke er flere rene igjen. Vasker de for seg selv. Bor i enebolig, ca 100 kvm. Har ikke husdyr, men 2 små barn Anonym poster: 7ba48e333e3932464d3d23be507875b3
Gjest Funky Punk Skrevet 8. mars 2013 #3 Skrevet 8. mars 2013 (endret) Har to moppekluter. Vasker gulvene minst en gang i uka. Bruker samme moppen på alle gulvene Skyller den godt etter bruk og vasker den på 90grader sammen med annet som skal vaskes på samme temperatur. Bor på ca 75kvm, har flere dyr med mye pels og en mann som på mystisk vis klarer å grise om han så sitter stille Endret 8. mars 2013 av Funky Punk
Sulosi Skrevet 8. mars 2013 #4 Skrevet 8. mars 2013 Jeg har mange mopper, aldri telt dem men det er nok til at jeg fyller ei egen bøtte med skitne mopper før jeg hiver de i maskinen. De fleste er fra Euro Price, helt ok bommullsmopper, og noen helt få dyre mopper. Jeg vasker de nesten alltid på 60 grader og bruker dem kun en gang mellom hver vask. Vasker gjerne stue og mellomgang med samme mopp og en til bad og en til vask etc. Jeg har som oftest også en tørr mopp lett tilgjengelig på stanga som jeg feier over gulvet med innimellom gulvvaskene og jeg ikke orker å dra frem støvsugeren. Har flere pelsdyr pluss to langhårede personer i hus...
Minya Skrevet 9. mars 2013 #5 Skrevet 9. mars 2013 Jeg har en våtmopp som jeg skyller godt etter vaskingen og henger til tørk i badekaret. Den blir vasket i maskin omtrent to ganger i året, da sammen med utejobbklærne til HrMinya. (han har en veldig gammel arbeidsbukse og en gammel jakke som han bruker når han jobber med huset utendørs, de skal jo skitnes ut, så det er unødvendig å vaske dem oftere)
Avalon Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 Jeg har 3 moppekluter. Skal jeg vaske alle gulv bruker jeg en moppeklut på alle gulv, men vasker de skittneste gulvene til sist (som gang og kjøkken f.eks). Bytter ut vannet i bøtta for hvert gulv. Vasker dem etter bruk. Er det bare ett gulv jeg skal vaske, skyller jeg moppekluten godt og lar den henge til tørk.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #7 Skrevet 9. mars 2013 Jeg bruker kluter og mopper hele tiden, så maskinen er som regel halvfull før den startes. Er den ikke det så hiver jeg det jo bare med hånddukene.. Anonym poster: 3053e5136f83a05b9ed16e90c15636aa
Helen Skrevet 9. mars 2013 #8 Skrevet 9. mars 2013 Jeg har 6 mopper, de vasker jeg for seg selv på 95 grader etter hver gang de brukes. Bruker mopper på alle gulv, har hus på 180 kvm.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #9 Skrevet 10. mars 2013 To mopper på et hus er faktisk lite. Før i tiden brukte folk gulvklut og langkost. Da ble det brukt en klut over alt,da de var ferdig ble den vridd opp,og lagt over bøtten. Jeg har et skap fullt av mopper. Både micro og tråmopper. Bruker lite vann og såpe. Det er derfor vi bruker mopper i dag. Nå har vi fått hund også,men da bruker jeg trådmopp (tørr) først. Den tar med seg alt av hår,bedre enn støvsuger. Så bruker jeg litt fukt på en annen mopp etterpå.Ikke alltid. Er gulv skitne,og må bruke vann,så går jeg over gulvene med tørr mopp etterpå. Jeg bruker egen for kjøkken, og egen for bad. Har man hund, så ser man at man må skifte mopp oftere. Ser noen sier de vasker to g i året. Siden jeg bruker s mange hver gang,så blir alt vasket i maskinen etterpå, og du trenger ikke vaske de på 90 g. Er de veldig slitne så går de på 60 Anonym poster: 4719882f7cebf0722c8ea718b0456d3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå