Gå til innhold

Får de peneste jentene færre komplimenter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette har jeg lurt litt på. Jeg TROR kanskje at jeg er en sånn veldig pen jente. Litt fordi jeg ser det selv, men mest fordi jeg opplever at andre kikker mye på meg på gata, at menn blir veldig betatt av meg før de engang lærer personligheten min å kjenne, og så har jeg hørt via omveier at andre omtaler meg som "hun modellpene" etc.

Men allikevel får jeg få direkte komplimenter angående utseende. Jeg får selvfølgelig komplimenter fra familie og kjæreste og sånn, men ikke så mye fra andre. Jeg kan få komplimenter av typen "fin genser!" og sånt, men ikke direkte om utseendet. Jeg tror jeg anses for å være hyggelig, og jeg har et godt forhold til de fleste rundt meg, så det skulle ikke være noen grunn for folk ikke har lyst til å si noe fint til meg - så derfor lurer jeg litt på hva det ellers kan være! Andre later til å få komplimenter mye oftere, jfr. tråden om hvilke kroppsdeler man får mest komplimenter for (jeg hadde ingenting å svare der!). Det har hendt at folk blir åpne og ærlige når de er beruset og sier ting av typen "du er så sykt pen, jeg er så misunnelig!", men ikke ellers.

Det er ikke spesielt viktig for meg å få komplimenter for utseendet, jeg bare lurer på om det kan være slik at de peneste får færre komplimenter. Og hvorfor? Hva tenker dere?

Anonym poster: c62304cb54e1aae86fdac8ebb90e9c69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde ikke gitt noen som er veldig pen/søt/vakker komplimenter for utseendet sitt i alle fall. For da tror hun bare at jeg er ute etter å komme mellom bena på henne. Gjør ikke alle jenter det når man komplimenterer dem for utseendet deres for øvrig?

Jeg gir komplimenter for ekte ting, altså, for det jeg mener er positivt. Ting hun gjør som jeg synes er veldig bra gjort eller som er veldig snillt gjort (det er noe jeg liker hos andre! personer som er gode), eller hvis det er noe ved personligheten hennes som jeg synes er veldig positivt og bra.

Anonym poster: b9975ef9a9ee8bbf81cd8cc4a538cf71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver, og jeg kunne like godt ha skrevet posten din. Jeg tror du har helt rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner meg igjen, selv om jeg synes det hele var litt overfladisk vinklet..

Anonym poster: 1b38697e5304e52794689918475bd4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt jeg.

Har stusset litt på det temaet der.

På facebook har noen pene venninner av meg maaange likes når de oppdaterer profilbilde med masse positive kommentarer og sånt, på en annen side så er det også veldig mange pene venninner som kanskje maks får 20 likes.

Jeg tror det har noe med personligheten til de rundt seg, om hva folk føler seg trygg på å gi komplimenter til henne eller ikke.

Det er kanskje sånn i virkeligheten også, Du ville vel ikke turt å gi et kompliment til en gutt som var veldig kjekk hvis han kanskje skulle se rart på deg og avvise deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye kjekkere å gi komplimenter til folk som ikke vet at de er pene selv ;-)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE! Tror neppe den teorien har noe fotfeste i virkligheten :D

Folk gir jo komplinenter for det de synes er flott, de lar det jo ikke ligge om de synes noe er ekstra fint ? :D

Endret av Beeblebrox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det bare "fine" folk som fortjener komplementer?

Slik det høres ut for meg høres du temmelig overfladisk og overlegen ut pga. ditt utseende. De "stygge" menneskene får kanskje komplementer fordi de har en bra personlighet, noe som igjen gjør at folk sitter igjen med et godt inntrykk av personen.

Herregud. Vet ikke om du misforstår meg ved vilje her, kan neste virke sånn. HVOR leser du at jeg er overlegen på grunn av mitt utseende? Eller overfladisk? Til info var jeg i flere år sammen med en fyr som var kreftsyk, hadde mistet håret og var tynn og avmagret som en flis, altså langt fra noen posterboy - men det betydde ingenting for meg. Det eneste jeg sier er at jeg tror jeg er en såkalt pen person, og at jeg har merket at jeg får få komplimenter relatert til utseendet. Jeg mener ikke at jeg FORTJENER komplimenter mer enn noen andre, eller at det bryr meg så voldsomt i det hele tatt, jeg er mest nysgjerrig og lurer på om det kan ligge noe i det at pene jenter generelt får færre komplimenter. Jeg leste tråden om kroppsdeler man får mest komplimenter for, innså at jeg ikke hadde noe særlig å svare - og da var denne tråden her født.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

For min egen del, kan jeg ikke si at jeg har opplevd det som et problem, nei.

Venninner jeg har som er / har vært modeller virker heller ikke å lide noen nød akkurat.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min egen del, kan jeg ikke si at jeg har opplevd det som et problem, nei.

Venninner jeg har som er / har vært modeller virker heller ikke å lide noen nød akkurat.

Heh, enig i den!

Anonym poster: c7dced199ec67026e2cfb0ef264ec9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du sier at du ikke er overfladisk, men jeg synes faktisk du framstår slik når du må spørre hvorfor "fine" ikke får like mange komplementer som "stygge". Jeg synes det er trist at man bruker så mye tid på å tenke negativt om andre menneskers utseende, og at det skal være en slags konkurranse om å få flest komplementer. Hvorfor kan du ikke bare være glad på andre menneskers vegne?

Vet tydeligvis at du har et attraktivt utseende. Andre vet det kanskje ikke og får høre det gjennom andre. Dessuten så tiltrekkes man av forskjellige ting, og dermed kan det faktisk være at de "stygge" faktisk er attraktive i andre menneskers øyne.

Hvem sier jeg tenker mye på dette? Bruker du mye av livet ditt på alle spørsmål du lurer på?

Hvem sier at jeg tenker negativt om andre menneskers utseende? Betyr det at man innser at verden inneholder både pene, gjennomsnittlige og mindre pene mennesker at man er spesielt negativ? Dette er vel noe alle innser?

Og hvem i huleste sier at jeg ikke er glad for at andre får komplimenter?? Jeg unner da folk de komplimentene de måtte få av hele mitt hjerte, jeg..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloè

Du må ikke tro at du er noe! Hvertfall ikke på KG ;)

Jeg opplever det sånn som deg. Ikke at jeg syns jeg er :hakeslepp: men

Har for vane å si noe fint hver gang jeg treffer en venninne, "så fin genser" "så søt du var idag da", for jeg legger merke til småting å vet hvor mye det kan bety å få høre det.

Får jeg noe tilbake? Som oftest ikke.

Den eneste jeg får høre det ifra er bestevenninna mi (og guttevenner) så jeg tror det har noe med at jeg er vanskelig å komme innpå, om de er sjalu eller hva det er vet jeg ikke, men trist er det. For det gjør jo.. vondt? Ikke direkte vondt, men jeg føler meg elendig å begynner å tenke på hvordan jeg ser ut å pirker på hver minste feil, når jeg egentlig har det fint med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dropkick

Jeg syns ofte modellpene jenter er kjedelige i utseende. Synes alle ser like ut, så jeg syns det er vanskelig å gi komplimenter til de venninnene det gjelder. Det blir ofte " så pen du er"

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre later til å få komplimenter mye oftere, jfr. tråden om hvilke kroppsdeler man får mest komplimenter for (jeg hadde ingenting å svare der!).

Ja, vi er selvsagt grusomt stygge alle sammen. Bra observert. :tommelsmil:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har fått høre t jeg er over gjennomsnittet pen (uten å synes det selv, men er fornøyd med den jeg er uansett).

Men i jentegjenger eller på skolen blir jeg refset for omtrent ingenting, hvor de omtaler meg som stygg osv..

Gikk på catwalken sammen med en del fra klassen i en skoleoppgave, men da resultatet skulle vises senere på skoleavsluttningen så oppdaget jeg at jeg var blitt klippet bort :P

Fy fader!

Er ikke grenser for hvor opptatte jentene var av å framstille meg som stygg og verdiløs.

Og jeg har flere ganger i ettertid sjekket meg i speilet for å se om jeg er pen eller ikke, men desverre har behandlingen jeg fikk satt spor i selvtillitten min..

Jeg går rundt og føler meg åde stygg og rar, selv om mange menn kikker etter meg..

Jeg innbiller meg at menn slett ikke er kresne av seg, og kanskje anser meg som et lett bytte..

Per dags dato har jeg ingen ordentlige veninner, så det eneste jeg gjør er å henge med gutter.

Utrolig trist at ingen vil at jeg skal få innpass i deres vennegjenger :(

Mener de virkelig at jeg fortjener dette?

Som person er jeg snill og god, og utrolig hjelpsom. Jeg kan gå utrolig langt for å hjelpe, da jeg bare vil andre det beste.

Likevel opplever jeg at andre jenter er ute etter meg for å lage bråk..

På facebook får jeg lite likes, men opplever at andre personer som er under gjennomsnittet (eller ikke er så populære) får flest likes.

Jeg synes også at disse personene ikke har noen spesiell god personlighet, da de kan være trollete og egosentriske :P

Anonym poster: 2b7ac9b6f20cdbd06dcff518930597b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...