AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Jeg skal prøve å gjøre historien kort. Jeg slo opp med min samboer, etter mye krangling over lenge tid (som skyldtes andre ting i mitt liv, som fikk utløp på han). Han ville ikke, men plutselig var det greit alikevel, han hadde truffet ei dame. Jeg brydde meg ikke og vi gikk videre. Det som er saken nå er at han slo opp med dama etter kort tid, og etterhvert fikk vi tilbake kontakten. Og nå er vi sammen igjen. MEN grunnen til at det ble slutt er jo nå løst (mine problemer), men det er bare det, flere måneder inn i forholdet (som går kjempefint) så begynner jeg å tenke på den andre damen, nesten så jeg føler han var utro. Og jeg lurer på om hun var penere, kuler, morsommere og kanskje bedre i senga? Kort sakt, jeg piner meg selv. Hvorfor? Jeg har ikke lyst til å snakke med noen om det heller, for jeg føler meg regelrett ordentlig teit!! Hjelp? Anonym poster: 0d5fc0afc5d1629ae86fa6c65f3cdacd
Gjest LonelyAngel Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Er bare naturlig at du lurer på det. Rent sett var det ikke utroskap da du hadde gjort det slutt, men alikevell er det jo ikke gøy at han finner seg en ny jente med en gang. Var han ordentlig forelsket i henne, eller var hun en rebound for han?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #3 Skrevet 8. mars 2013 Er bare naturlig at du lurer på det. Rent sett var det ikke utroskap da du hadde gjort det slutt, men alikevell er det jo ikke gøy at han finner seg en ny jente med en gang. Var han ordentlig forelsket i henne, eller var hun en rebound for han? Han lot som han var forelsket foran meg, og sa masse fint om henne. Men andre sier han var likegyldig til henne, og han har selv også innrømmet det i etterkant (lenge før vi ble sammen igjen). Men samtidig henger jeg meg opp i henne. Jeg blir gal av meg selv!! Anonym poster: 0d5fc0afc5d1629ae86fa6c65f3cdacd
Ferny Skrevet 8. mars 2013 #4 Skrevet 8. mars 2013 Jeg ser saken sånn her: - Du slo opp. - Han finner seg en ny dame. - Han prater henne opp i skyene for å gjøre deg sjalu. - Han gjør det slutt med hun etter kort tid så hun var neppe vakrere, mer spennende eller morsommere enn deg. = Den nye damen var rebound. - Dere blir sammen igjen. = Han har villet ha deg hele tiden. 14
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #5 Skrevet 9. mars 2013 Jeg ser saken sånn her: - Du slo opp. - Han finner seg en ny dame. - Han prater henne opp i skyene for å gjøre deg sjalu. - Han gjør det slutt med hun etter kort tid så hun var neppe vakrere, mer spennende eller morsommere enn deg. = Den nye damen var rebound. - Dere blir sammen igjen. = Han har villet ha deg hele tiden. Jeg vet at det er egentlig ganske logisk det du sier. Men så lurer jeg på hvordan han klarte i det hele tatt å bli sammen med noen så kort tid etter, kost med, kyss på og hatt sex med. Føler at jeg ikke kan ha betydd stort.. Anonym poster: 0d5fc0afc5d1629ae86fa6c65f3cdacd
Ferny Skrevet 9. mars 2013 #6 Skrevet 9. mars 2013 Jeg vet at det er egentlig ganske logisk det du sier. Men så lurer jeg på hvordan han klarte i det hele tatt å bli sammen med noen så kort tid etter, kost med, kyss på og hatt sex med. Føler at jeg ikke kan ha betydd stort.. Anonym poster: 0d5fc0afc5d1629ae86fa6c65f3cdacd Har du hørt om smertestillende tabletter? Vel, i bruddsammenheng kan de sammenlignes med såkalte re-bounds - altså personer man erstatter kjæresten med for å slippe å bare gå rundt med kjipe følelser etter å ha blitt dumpet/sviktet. Nærhet, hengivenhet, sex, kos - ja, hele pakken - det gir gode følelser. Og noen ganger er det nok at den nye personen vil ha deg. Da slipper man å måtte forholde seg til alt man føler etter å ha blitt dumpet. Pluss at knekken i selvtilliten kommer seg litt opp igjen. Alle liker å bli likt, og han følte seg nok ikke særlig høy i hatten når du ikke ville ha han lengre. Han trengte bekreftelse. At han fant seg en ny så fort betyr ikke at du ikke har betydd noe. Tvert imot ville jeg sagt. Noen ganger hopper man bare på første og beste fordi man har det vondt. Been there, done that. Husk at du dumpet han - og det er kjiipt å bli dumpet! Det er ikke merkelig at han gjorde ting (han kanskje angrer på nå) i respons på dette. Jeg skjønner at du synes det er ekkelt at han var med en annen enn deg. Men jeg synes heller du bør prøve å fokusere på at han vil være med deg igjen til tross for at du gjorde noe så brutalt som å avbryte forholdet deres. 1
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2013 #7 Skrevet 10. mars 2013 Vis du er fornøyd i forholdet blir det galt å ødelegge dette med gammel skitt!! Dere bør snakke om hva dere føler for hverandre og komme dere videre sammen eller hver for seg. Hørest ut som du har ett bekreftelse behov fra han. Sex er ikke det samme som kjærlighet! Mulig dere er veldig unge også.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #8 Skrevet 10. mars 2013 Hun kan umulig ha vært noe bedre, for ham, ettersom følelsene hans var andre steder. Selv menn kan mene sexen med en man elsker er bedre enn ei som man trøster seg med. Han var ikke utro. Det vet du jo selv. Siden dette er noe du tenker litt for mye på, burde du lese Ferny's innlegg om og om igjen, hver dag, til det sitter. Gresset på den andre siden var ikke grønnere, uansett utseende eller teknikker hun hadde på lur.. Anonym poster: af79b16ed366c31c9495b1e3f539c1f3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #9 Skrevet 10. mars 2013 WE WERE ON A BREAK! Anonym poster: 4b41c0fa6e05dc1530691d0c73b68fe9 1
Gjest Trøtt Skrevet 10. mars 2013 #10 Skrevet 10. mars 2013 Går igjennom AKKURAT det samme som deg! Var døds happy til og begynne med, men så kom tankene og jeg følte og han hadde vert utro. Vi lever nå i et turbulent forhold og vi har ikke snakket på mange dager. Fikk o melling om at han er observert på byen med hu han var SÅ sikker på ikke var noe for han :'( jævla taper spør du meg. Men fysj så jeg elsker han og savner han!
Gjest Skrevet 10. mars 2013 #11 Skrevet 10. mars 2013 WE WERE ON A BREAK! Anonym poster: 4b41c0fa6e05dc1530691d0c73b68fe9 Ross.
Gjest Skrevet 11. mars 2013 #12 Skrevet 11. mars 2013 Det er jo helt naturlige følelser du sitter med, så du er absolutt ikke teit. Du får tenke slik at om jenta han var sammen med i mellomtiden vært så fryktelig fantastisk så hadde han nok fortsatt vært sammen med henne. Det er så klart ubehagelig å tenke på at kjæresten din har vært med noen andre, spesielt så kort tid etter det ble slutt mellom dere, men hun her høres jo ut som en typisk rebound. Han kunne nå ikke forutse at dere skulle bli sammen igjen, men det var helt unødvendig av han å skryte om henne til deg. Det var nok lite gjennomtenkt og dårlig gjort ovenfor deg. Men, jeg tror nok dette var mye pga han nettopp var blitt dumpet, og ville at du skulle få "smake din egen medisin". Om kjæresten din ikke har gjort noe som gjør at du har grunn til å tvile på han, så ville jeg etter beste evne prøvd å ikke tenke på dette. Han er jo sammen med deg, og tenk om dette faktisk ødelegger et fint forhold med en du elsker? Du ville garantert angret om det skulle bli slutt pga dette. Jeg ville nok tatt en prat med han, om jeg var deg TS. Gjør han klar over at dette er noe du tenker på, og om det er noe han kan gjøre for at du ikke tenker på det ville jeg også sagt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå