Gjest fjellhamster Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Nå som sola skinner stadig lenger, så føler jeg at jeg flyr rundt med støvfilla konstant, føler det er superstøvete overalt, støvlag som dukker opp over natten.. Er det bare å overse det, eller tørker dere støv hver dag?? Kanskje fjellhamsteret har støv på hjernen!
helenaa Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Jeg tørker støv max en gang i uka, gjerne sjeldnere. Hvis vi skal ha besøk tar jeg kanskje en ekstra sveip over de mest utsatte områdene. Hver dag høres slitsomt ut. Hvorfor ønsker du å gjøre det? 1
BlendaSensitive Skrevet 8. mars 2013 #3 Skrevet 8. mars 2013 Absolutt ikke. Men har en sånn kostesak fra Claes Ohlson eller hvor jeg har kjøpt den. Går kjapt over alle flater med den når jeg synes det trengs. Eller når vi får besøk og sola skinner....
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #4 Skrevet 8. mars 2013 Nå som sola skinner stadig lenger, så føler jeg at jeg flyr rundt med støvfilla konstant, føler det er superstøvete overalt, støvlag som dukker opp over natten.. Er det bare å overse det, eller tørker dere støv hver dag?? Kanskje fjellhamsteret har støv på hjernen! Hvem har muligheten til å se det da? Nesten mørkt da vi drar ut, og sola er gått ned ved hjemkomst. Må være hjemmeværende på denne tiden for å se støvet Anonym poster: 2c4b4caa522a1a712caf67f408583d2e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #5 Skrevet 8. mars 2013 Nå som sola skinner stadig lenger, så føler jeg at jeg flyr rundt med støvfilla konstant, føler det er superstøvete overalt, støvlag som dukker opp over natten.. Er det bare å overse det, eller tørker dere støv hver dag?? Kanskje fjellhamsteret har støv på hjernen! Jeg har akkurat samme problemet selv. Vi støver faen meg ned i leiligheten her. Vi har vaskedag en dag i uka, og da tørkes det støv og vaskes. Som regel vasker vi torsdagen og da må jeg frem med moppen på lørdag. Og så blir det gjerne søndag og mandag også, og så onsdag om jeg gidder. Vasken på badet går jeg over omtrent hver dag etter at jeg har dusjet for da blir støvet som ligger på vasken fuktig og da ser den skitten ut. Holder på å klikke her. Og det er ikke bare sola (som gjør at vi ser det), det er et eller annet som gjør at støvet legger seg så fort her, men aner ikke hva det her. Vi bor ikke i noe passivhus så vi har normal luft i huset, og vi tørker ikke klær i stua. Har faktisk laget en tråd angående dette tidligere, og da var det noen som skrev at de hadde blitt fortalt at man hadde mer støv i hus/eiligheter med mange ventiler, og det har vi... Men aner ikke om det stemmer altså. Anonym poster: fd2eeae9b02dd263184fca4b3087d7ef
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #6 Skrevet 8. mars 2013 Hvem har muligheten til å se det da? Nesten mørkt da vi drar ut, og sola er gått ned ved hjemkomst. Må være hjemmeværende på denne tiden for å se støvet Anonym poster: 2c4b4caa522a1a712caf67f408583d2e Jeg er hjemme halv fire så da ser jeg fint støvet. Og lørdag og søndag har jeg fri. Anonym poster: fd2eeae9b02dd263184fca4b3087d7ef
Gjest fjellhamster Skrevet 8. mars 2013 #7 Skrevet 8. mars 2013 Det er da sol når jeg kommer hjem om ettermiddagen, jeg jobber tidlige vakter. Godt og høre at folk er litt mer avslappa enn meg, da trenger jeg kanskje ikke tenke på at andre skal skule stygt på støvkornene som lyser opp de mørke flatene i huset, pjuh
Surriball Skrevet 8. mars 2013 #8 Skrevet 8. mars 2013 Tørker støv aaalt for sjeldent. Men det er antakelig fordi jeg har gitt opp... Men vi bor i en liten leilighet og har valget mellom å tørke klær på stua eller soverommet, og da blir det ofte stua...
helenaa Skrevet 8. mars 2013 #9 Skrevet 8. mars 2013 For de fleste av oss er ikke støv noe skummelt - i alle fall ikke når det ligger i ro. Så slapp av, og nyt at sola skinner! 1
Gjest Funky Punk Skrevet 8. mars 2013 #11 Skrevet 8. mars 2013 Tørker støv en gang i uka når jeg tar storrengjøringen, men jeg har alltid en vaskeklut som jeg har hengende på kjøkkenet som gjør at jeg drar over stuebordet etter behov. Har også engangservietter på badet slik at jeg bare kan dra over når det har støvet litt.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #12 Skrevet 8. mars 2013 Jeg har akkurat samme problemet selv. Vi støver faen meg ned i leiligheten her. Vi har vaskedag en dag i uka, og da tørkes det støv og vaskes. Som regel vasker vi torsdagen og da må jeg frem med moppen på lørdag. Og så blir det gjerne søndag og mandag også, og så onsdag om jeg gidder. Vasken på badet går jeg over omtrent hver dag etter at jeg har dusjet for da blir støvet som ligger på vasken fuktig og da ser den skitten ut. Holder på å klikke her. Og det er ikke bare sola (som gjør at vi ser det), det er et eller annet som gjør at støvet legger seg så fort her, men aner ikke hva det her. Vi bor ikke i noe passivhus så vi har normal luft i huset, og vi tørker ikke klær i stua. Har faktisk laget en tråd angående dette tidligere, og da var det noen som skrev at de hadde blitt fortalt at man hadde mer støv i hus/eiligheter med mange ventiler, og det har vi... Men aner ikke om det stemmer altså. Anonym poster: fd2eeae9b02dd263184fca4b3087d7ef Du har mye støv fordi du har noe som produserer mye støv. Typiske "syndebukker": Loddne tepper (veldig inn for tida - stor støvprodusent) Dyner som ikke er tette og loer, eller som ristes inne ofte Ullfeller/tepper Klær i bevegelse - hyppig klesvask, brett og tørk, klær som ikke henger i lukket skap Håndklær i dårlig kvalitet Mennesker - hud og hår Om det derimot er fint, sandaktig støv har du dårlig filter på ventilasjonssystemet ditt. Bytt ut og bli kvitt problemet. Er ikke nødvendig å tørke støv hver dag. Enten har en da et problem med for mye tid og lite annet å bekymre seg for, eller så bør en rydde opp i tingene over. Anonym poster: adeebf87c3f9c68d6b70dc5f7ddfa97a
Lamour Skrevet 8. mars 2013 #13 Skrevet 8. mars 2013 Mandag, torsdag og søndag. Da tørker jeg støv og vasker alt:)
Gjest Bond Skrevet 8. mars 2013 #15 Skrevet 8. mars 2013 Hver dag?! hvordan skal man få tid til det? Nei det gjør jeg absolutt ikke. Kall meg gjerne skitten pike altså
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2013 #16 Skrevet 8. mars 2013 Nei hvorfor i heite skulle jeg det? Her tørkes det støv bare ca 1 gang i mnd. Har andre litt mer interessante ting å holde på meg. Heldigvis
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #17 Skrevet 8. mars 2013 Du har mye støv fordi du har noe som produserer mye støv. Typiske "syndebukker": Loddne tepper (veldig inn for tida - stor støvprodusent) Dyner som ikke er tette og loer, eller som ristes inne ofte Ullfeller/tepper Klær i bevegelse - hyppig klesvask, brett og tørk, klær som ikke henger i lukket skap Håndklær i dårlig kvalitet Mennesker - hud og hår Om det derimot er fint, sandaktig støv har du dårlig filter på ventilasjonssystemet ditt. Bytt ut og bli kvitt problemet. Er ikke nødvendig å tørke støv hver dag. Enten har en da et problem med for mye tid og lite annet å bekymre seg for, eller så bør en rydde opp i tingene over. Anonym poster: adeebf87c3f9c68d6b70dc5f7ddfa97a Loddne tepper (veldig inn for tida - stor støvprodusent) - Nei har ikke teppe på gulvet noen steder. Dyner som ikke er tette og loer, eller som ristes inne ofte -Nei har kvalitetsdyner på soverommet der døren alltid er lukket. Ullfeller/tepper -Nei har ikke det heller. Eller har to tepper i sofaen, men de er nå mer til pynt. Klær i bevegelse - hyppig klesvask, brett og tørk, klær som ikke henger i lukket skap - Hyppig klesvask, tørking og bretting ja, men ikke i nærheten av stue, bad, kjøkken og soverom. Har lukkede hyller, skap og kommoder. Håndklær i dårlig kvalitet -God kvalitet på de aller fleste og de som blir mest brukt Mennesker - hud og hår -Nei her har vi verken hud eller hår Men fra spøk til alvor: Jeg såg faktisk på QI (verdens beste program som går på BBC) at hud og hår faktisk er en veldig liten del av husstøv. Det er en myte at det er så mye (jeg har tidligere lært 80 %). Nå har jeg selvsagt glemt hva han sa, men jeg mener det var sot, eksos, generell skitt og klær som var de største synderene. Men ja, vi har ventil i gangen (i nærheten av stua) på gjesterom, kjøkken og bad. Skjønner ikke hvorfor de er der eller hvor de går til. Aner heller ikke om de har noe filter. Vi eiger leilighet og jeg har ikke peiling på bygget her. Vi får sola rett inn vinduet hele dagen så vi ser den nok ekstra godt i forhold til mange. Men likevel synes jeg det er i overkant mye. Har klippet opp en del støvmopper som jeg går kjapt over med på de mest utsatte områdene, og så går jeg over gulvet med støvmoppen også. Sprayer Jif på stuebordet og sofabordet og vasker av med klut. På badet går jeg over vasken med papir etter dusj, trenger ikke vann eller såpe da siden benken er fuktig. Anonym poster: fd2eeae9b02dd263184fca4b3087d7ef
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #18 Skrevet 8. mars 2013 Må legge til at vi bare har 60kvm leilighet med to soverom så da er ikke kjøkken/stue/bad-området så veldig mye å gå over i forhold til dere som har store hus osv Soverom og gjesterom blir gått over 1 gang i uken på vaskedagen. Anonym poster: fd2eeae9b02dd263184fca4b3087d7ef
Gjest Badabing Skrevet 8. mars 2013 #19 Skrevet 8. mars 2013 Jeg klare fint å lukke øynene, og tørker støv en gang i uken, samtidig med helgevasken.
Aquarelles Skrevet 9. mars 2013 #20 Skrevet 9. mars 2013 Tørker støv en dag i uken jeg, og det er på lørdag. Har ikke støv på hjernen, men om nødvendig så tar jeg støv oftere og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå