Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kosmetikk kan ikke lenger testes på dyr.

Dette høres jo flott ut! :) Det er nesten så jeg ikke kan tro det er sant. Er vi endelig på rett vei? Noen tanker?

Anonym poster: 0b4280c5d65552c13f717e4eb1cf0b63

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Euforia
Skrevet (endret)

Etter å ha lest artikkelen sitter jeg igjen med så mange spørsmål. Merker at jeg ikke helt forstår endringene. Hva skjer med de store kjedene som hele tiden har testet på dyr, kan de fortsette å teste? ...

Endret av Euforia
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha lest artikkelen sitter jeg igjen med så mange spørsmål. Merker at jeg ikke helt forstår endringene. Hva skjer med de store kjedene som hele tiden har testet på dyr, kan de fortsette å teste? ...

Ja, lurer litt på det samme egentlig. Men tolker det slik at kosmetikk som allerede er produsert før loven tre i kraft er lovlig å omsette, men at kosmetikk som produseres etter det ikke kan være testet på levende dyr. Man kan søke om dispansasjon. Ser også at Frankrike/L'Oreal protesterer.

Gjest Euforia
Skrevet

Ja, lurer litt på det samme egentlig. Men tolker det slik at kosmetikk som allerede er produsert før loven tre i kraft er lovlig å omsette, men at kosmetikk som produseres etter det ikke kan være testet på levende dyr. Man kan søke om dispansasjon. Ser også at Frankrike/L'Oreal protesterer.

Herregud, at de protesterer!!!!! Er det mulig. Så vanvittig provoserende.......

• Liker 5
Gjest Tidssone
Skrevet

Er det produkter som blir testet på dyr?

Ja. Det er vel de som har hang-overs. Som kommer til å teste på det som skal selges til utlandet.

Gjest Tidssone
Skrevet

Det ser i alle fall ut til at det blir lettere å få tak i produkter som ikke er testet på dyr.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med medisiner og slikt? Eller allergivennlig hudpleie og sminke? Jeg innbildte meg dette desverre måtte testes på dyr i et eller annet ledd for å bli godkjent?

Anonym poster: be1e6b51463752cf772fe55d1da82d15

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Dumt at produkter som allerede eksisterer ikke må trekkes tilbake. DET hadde gjort en skikkelig forskjell!

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Hva med medisiner og slikt? Eller allergivennlig hudpleie og sminke? Jeg innbildte meg dette desverre måtte testes på dyr i et eller annet ledd for å bli godkjent?

Anonym poster: be1e6b51463752cf772fe55d1da82d15

Medisiner er ikke unntatt fra dyretesting og kommer neppe til å bli det. Om det hadde blitt unntatt, tror jeg mange av de fattige barna i India hadde blitt prøveobjektene. (Noe de forsåvidt er fra før, men da er medisinene litt uttestet før de testes på barna.)

Vaskemidler kommer heller ikke inn under nytt lovverk, men Rema sitt eget merke testes ikke på dyr, ikke Evover og Ecoleaf heller. De to siste er også økologiske.

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg er skeptisk til det her, og har egentlig liten tro på at de selskapene som er verstingene når det gjelder dyretesting kommer til å slutte med det.

Men det hadde jo vært fint om det hadde vært enklere å kjøpe produkter som ikke er testet på dyr.

Spesielt vaskemidler, men etter som jeg forstod så er det fortsatt lov til å teste det på dyr.

Kommer nok fortsatt til å kjøpe og sjekke hvilke merker som er trygge.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bra at de tester på dyr da? Før noen blir sint for at jeg spør, jeg tenker på allergier, utslett pga farlige kjemikalier, hvor skadelige diverse ting er, og så videre. Det må jo være viktig at de prøver for å være sikre?

Anonym poster: 7b7909531cf6a319d74234bdc321a5f0

Gjest Tidssone
Skrevet

Er det ikke bra at de tester på dyr da? Før noen blir sint for at jeg spør, jeg tenker på allergier, utslett pga farlige kjemikalier, hvor skadelige diverse ting er, og så videre. Det må jo være viktig at de prøver for å være sikre?

Flere firma har nå produsert "ekte menneskehud" til å teste på. Tror nok det er enda mer sikkert når det gjelder allergier osv?

Jeg er svært allergisk. Likevel kan jeg leve med at jeg innimellom kommer borti noe jeg ikke tåler og som jeg får utslett av.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg så veeeldig inne på dette med dyretesting, men såvidt jeg har fått med meg finnes det en testemåte der man tester direkte på celleprøver fra menneskehud og få ekte reaksjoner. Det vil gi en mye bedre forståelse på hvordan huden vil reagere, for menneskehud og dyrehud er ikke det samme. Men metoden er nok mye dyrere.

Anonym poster: 0b007728ff0a386962396228ea944782

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg mener at vi har kommet lenger i 2013 enn at vi må teste på dyr. Det finnes alternative metoder og det finnes mange ingredienser man allerede vet at er trygge.

Flere av de store selskapene som spesialiserer seg på hudpleie tester ikke på dyr, og deres produkter er jo veldig anerkjente.

Så nei jeg tror ikke man må bruke dyretesting på kosmetikk lenger. Selv har jeg eksem og sensitiv hud og har null problem med å finne produkter som ikke er testet på dyr for min hud.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om det hadde blitt unntatt, tror jeg mange av de fattige barna i India hadde blitt prøveobjektene. (Noe de forsåvidt er fra før, men da er medisinene litt uttestet før de testes på barna.)

Hva?!?

Som noen nevner er det en mulighet å teste på celler av menneskehud. Også alger blir brukt, og disse metodene er minst like sikre som dyretesting.

Anonym poster: af4f642336775a0192be32360f859baf

• Liker 1
Gjest Tidssone
Skrevet

Hva?!?

Folk i utviklingsland selger ofte kroppen sin til forskning. Noen selger organene sine også. En nyre for eksempel, blir mange middager for en fattig indisk familie.

AnonymBruker
Skrevet

Folk i utviklingsland selger ofte kroppen sin til forskning. Noen selger organene sine også. En nyre for eksempel, blir mange middager for en fattig indisk familie.

Huff. For en verden vi lever i!

AnonymBruker
Skrevet

Huff. For en verden vi lever i!

Ja, enig. Huff, vi må faktisk fø disse fattiglappene. Kan de ikke bare gi bort nyrene og levrene sine gratis, de er jo så fattige så de bruker de ikke til noe fornuftig likevel? Hvis ikke kommer de bare til å forlange mer og mer for en nyre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...