Gå til innhold

København med barn

Floreen

Anbefalte innlegg

Jeg og sønnen min på snart 1 1/2 år skal ta oss en langhelg i København i mai. Er det noen som har forslag til hva man kan finne på med barn der? Skal selvfølgelig innom tivoli!

Tips til hoteller tas også gjerne i mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hamleys - lekebutikken i toppetasjen på Illum (i gågata). Mye leker som står framme og som kan prøves. :-)

Andersens boutique hotell bodde vi på med vår 2,5-åring, de var veldig serviceinnstilte (gutten vår fikk omgangssyke, og de stilte opp med masse ekstra håndklær, og det var ikke noe problem med sein utsjekking). Og så hadde de badekar, og det har vi ikke hjemme, veldig stas :-). De hadde noe tilbud gjennom DFDS, hvis du skal reise med båten.

Synes det var mange kafeer og restauranter hvor det var vanskelig å komme seg inn med barnevogn (mye trapper og trangt). Vesuvio på hjørnet Rådhusplassen er en italiensk restaurant hvor de er veldig hyggelige og har god italiensk mat. Og den der store restauranten/baren som ligger rett ved siden av Tivoli, de hadde i hertfall gode burgere og tegnesaker til barna.

God tur! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sønnen min på snart 1 1/2 år skal ta oss en langhelg i København i mai. Er det noen som har forslag til hva man kan finne på med barn der? Skal selvfølgelig innom tivoli!

Tips til hoteller tas også gjerne i mot :)

Zoologisk hage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er to severdigheter som jeg tenker kan være interessant for et så lite barn og det er Zoolagisk have og akvariet. Mener å ha lest at akvariet skal flytte til Kastrup og bli mye større og åpner i løpet av våren.

Anonym poster: 49e5736c4c5abd0b160be8157307f00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye å gjøre i københavn:)

Tivoli er jo en selvfølge, men litt utenfor sentrum ligger Dyrehavsbakken, der er det både tilvoli, flotte parker og noen dyr, kjempe fint for små barn!

Zoo er jo også en kjempe hit for barn på den alderen, veldig barnevennlig og spennende.)

22 mars åpner også Europas størte akvarium i københavn, og jeg vil anta at det også kan være kjempe stas:)

Skulle i grunn ønske jeg hadde hatt penger til å ta med barna min til København selv...

Anonym poster: e645894ef3005a32cb39a14327f67d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...