Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker så alt for godt hvordan det var å være barnløs, all prøvingen, frustrasjonen, all ventingen og alle skuffelser.

Det er ikke enkelt å være barnløs. For min del førte det til at jeg ikke ønsket å være sosial med andre som hadde barn fra før, jeg trakk meg unna rett og slett. Jeg greide ikke å glede meg når jeg hørte om at folk skulle ha barn, spesielt når det var nummer 2 og 3. Jeg ble misunnelig rett og slett.

Mange tårer og mange år gikk før vi endelig fikk time på Riksen til IVF. Jeg hadde tidligere både prøvd pergotime, og også hatt en kikkhullsoperasjon for å se på egglederne mine, og det viste seg at begge to var tette.

Kroppen skal tåle mye i et IVF forsøk, men det skal psyken også. Det er en tøff prosess.

Gleden var stor når jeg testet positvt etter første forsøk. Og selv om sykepleieren sa at Hcg var veldig svakt, og at det kunne gå begge veier, så tok vi nyheten positivt. Dessverre gikk det ikke lang tid før jeg begynte å blø.

Neste forsøk var et fryseforsøk.

Husker jeg grudde meg, men jeg hadde et håp. Og fryseforsøket var vellykket, og jeg var gravid.

Mye bekymringer i svangerskapet, og konstant redd for å miste. Hadde flere blødninger, men hun klamret seg fast.

Det er utrolig hvor redd man blir for å miste, når ønsket om et barn er så høyt.

Datteren min kom til verden, 33 timer etter vannavgang. De prøvde å ta henne med vacuum, men hodet sto fast. Det endte med katastrofekeisersnitt, som var veldig traumatisk.

Men heldigvis gikk det bra og jeg har i dag en fantastisk datter!

Når datteren min var 1 år og 4 mnd. ble jeg fryktelig trøtt og sliten. Orket ingenting og ble liggende på sofaen hver kveld.

Siden jeg ikke kan få barn på egenhånd, mente jeg at det ikke var noe vits å ta en test.

Etterhvert tok jeg en test, mest for å bevise ovenfor andre at jeg bare var sliten!

Mot meg lyste to knallsterke streker!

Jeg var gravid! Helt på egenhånd!

Sjokk!

Nå er jeg 14 uker på vei og august/september kommer en ny baby! Helt uplanlagt og uten noe hjelp!

Så til alle som kjemper der ute! Det finnes solskinnshistorier.

Jeg hadde jo lest noen sånne, men trodde ikke det skulle hende meg!

Det kan hende deg også!!!!!

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!!!! :blomst: :babysmokk:

Skrevet

Takk for at du deler og gratulerer så mye med graviditeten..! :D

Skrevet

Å, så koselig! Gratulerer så masse, det var virkelig en solskinnshistorie, ja! :-)

Gjest vilma2000
Skrevet

For en flott og fin historie:) Kos deg med graviditeten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...