AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Jeg leier en hybel uten kontrakt. I annonsen stod det at leien inkluderer strøm og internett. Men en av huseierne døde, og av de to var det bare han som brukte nettet. Enken vil kvitte seg med nettet, men heldigvis bor sønnen hennes i nabohuset og han skal være villig til å trekke en kabel mellom husene. Det høres forsåvidt greit ut. Men hvis han ombestemmer seg og de mener at jeg må dekke nettet selv, hvor sterkt stiller jeg da? Annonsen ble heldigvis lagt ut som pdf-fil og jeg passet på å laste den ned. Anonym poster: 633e0d162fb6597df8f8453f6709be68
Neket Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Du har vel krav på avslag i husleien om huseier kutter ut internett, siden du kan dokumentere at det var inkludert i følge annonsen. 1
Strixvaria Skrevet 10. mars 2013 #4 Skrevet 10. mars 2013 Hvorfor i all verden bor du på et sted uten å ha leiekontrakt????
Gjest fjellhamster Skrevet 10. mars 2013 #5 Skrevet 10. mars 2013 Du kan kreve avslag i leien. Men fiks en kontrakt. Muntlige avtaler gjelder jo - og du er vernet av husleieloven, men muntlige avtaler er vanskelig å bevise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå