AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Ja, nå er jeg drit lei dårlig lønn...... Jeg jobber i en bedrift, der jeg har provisjonslønn, og kun det! I min arbeidskontrakt står det at jeg jobber 2 dager i uka og annenhver lørdag, men i det daglige jobber jeg 4 dager i uka og annenhver lørdag. Grunnen til kontrakten er fordi han kan ikke love mere enn 2 dager, for plutselig er det for lite å gjøre på jobb, så han som eire bedriften har på en måte sikret seg. Jeg spurte også en gang om hva han synes om att jeg jobbet i en matbutikk ved siden av, den dagen jeg hadde fri, det ble ikke aktuelt, selv om han sa han ikke kunne nekte meg det...så var det min samvittighet da.... Jeg er over 40år og har mange mange år med ansinitet innen yrket,og har regnet på det, og har ca i gjennomsnitt pr mnd 12.000,- Noen ganger mere, og noen ganger mindre....(dette med 4 dagers jobb+ annenhver lørdag) Jeg er alene med små barn og har utgifter på husleie, strøm, komunale avgifter, telefon og mat. Ja det er ikke alltid vi kan handle mat i slutten av mnd, for å si det sånn, føler jeg ikke har råd til noen ting, barna kan ikke bli med på noe heller, da ALT koster, både kulturskoler, og idrettslag... Er det bare meg, eller er dette en lav lønn?? Anonym poster: 9735e2aa9a5c597464af2347aad2f3ef
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Hva mener du? Har du i gjennomsnitt 12 000,- før noen utgifter er betalt? Anonym poster: 040b609e5defef037237883a3c0691db
estrella Skrevet 8. mars 2013 #3 Skrevet 8. mars 2013 I mitt hode er det det langt bedre å få en jobb hvor du har fast lønn pr time om ikke annet. Og heller en 80-100% stilling et eller annet sted hvor du hovedsaklig jobber når ungene er i barnehage/skole. Det varierer jo hva du vil tjene, men hvis du er villig til å jobbe i f.eks en avlastningsbolig så får du en del ekstra betalt på kveldstid og helger. Evt. kan du ta hvilende nattevakt noen ganger. Jeg hadde ikke orket å jobbet på provisjon. Jeg jobber 40%, har så og si minstelønna (134 kr i timen) + er deltidsstudent. Jeg har etter skatt rundt 8000 kr utbetalt. Stort sett jobber jeg en del ekstra og har ofte utbetalt 10.000 kr utbetalt. Jeg har jo ingen barn å ta meg av foreløpig, så med mi lønn + samboeren si lønn så klarer vi oss Begge jobber i butikk. Hun har en lederstiling da
estrella Skrevet 8. mars 2013 #4 Skrevet 8. mars 2013 Hva mener du? Har du i gjennomsnitt 12 000,- før noen utgifter er betalt? Anonym poster: 040b609e5defef037237883a3c0691db Slik jeg tolket det så er det hva hun har før utgifter er betalt? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #5 Skrevet 8. mars 2013 Ja, jeg får ca 12.000,- netto utbetalt, som jeg da skal betale mine faste utgifter med... Anonym poster: 9735e2aa9a5c597464af2347aad2f3ef
Surriball Skrevet 8. mars 2013 #6 Skrevet 8. mars 2013 Hvorfor skifter du ikke bare jobb? Legg intervju til dagene du har fri og si opp så snart du har en annen jobb i boks. 8
Gjest Sitrondrops Skrevet 8. mars 2013 #7 Skrevet 8. mars 2013 Det er lav lønn ja. Hvis du jobber som sekretær eller noe innen kontor vil du få myyyye bedre betalt. 1
Medlem Skrevet 8. mars 2013 #8 Skrevet 8. mars 2013 Det er ikke bare deg! 12.000 netto er lite for en 90 % stilling, særlig med tanke på alder og ansiennitet. Du lar deg åpenbart utnytte. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #9 Skrevet 8. mars 2013 12 000 i mnd når du jobber fire dagen uka! Det er jo kjempelavt! Min tante jobber nesten fulltid i en vanlig klesbutikk (hun jobber 96% eller noe sånt), og hun får utbetalt minst 20 000 månedlig. Bytt jobb, jente! Anonym poster: b260b08a02c3fecccd3f0068ad96ad3f 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #10 Skrevet 8. mars 2013 Høres veldig lite ut. Og du har vel i tillegg skatteklasse 2? Anonym poster: 040b609e5defef037237883a3c0691db
Strixvaria Skrevet 8. mars 2013 #11 Skrevet 8. mars 2013 Hvorfor i all verden gidder du å ha en slik jobb? Det finnes massevis av muligheter der ute! 3
helenaa Skrevet 8. mars 2013 #12 Skrevet 8. mars 2013 Dette høres veldig rart ut. Hvis du kan få jobb i butikk i stedet, burde du bare bytte. Hvis du kun klarer å få butikkjobb en dag i uka, burde du i alle fall prøve det. Det er ingen grunn til at du ikke skulle kunne ta en ekstrajobb når "hovedjobben" er så liten som kontrakten sier. Du må ikke ha dårlig samvittighet for det. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #13 Skrevet 9. mars 2013 Ja, nå er jeg drit lei dårlig lønn...... Jeg jobber i en bedrift, der jeg har provisjonslønn, og kun det! I min arbeidskontrakt står det at jeg jobber 2 dager i uka og annenhver lørdag, men i det daglige jobber jeg 4 dager i uka og annenhver lørdag. Grunnen til kontrakten er fordi han kan ikke love mere enn 2 dager, for plutselig er det for lite å gjøre på jobb, så han som eire bedriften har på en måte sikret seg. Jeg spurte også en gang om hva han synes om att jeg jobbet i en matbutikk ved siden av, den dagen jeg hadde fri, det ble ikke aktuelt, selv om han sa han ikke kunne nekte meg det...så var det min samvittighet da.... Jeg er over 40år og har mange mange år med ansinitet innen yrket,og har regnet på det, og har ca i gjennomsnitt pr mnd 12.000,- Noen ganger mere, og noen ganger mindre....(dette med 4 dagers jobb+ annenhver lørdag) Jeg er alene med små barn og har utgifter på husleie, strøm, komunale avgifter, telefon og mat. Ja det er ikke alltid vi kan handle mat i slutten av mnd, for å si det sånn, føler jeg ikke har råd til noen ting, barna kan ikke bli med på noe heller, da ALT koster, både kulturskoler, og idrettslag... Er det bare meg, eller er dette en lav lønn?? Anonym poster: 9735e2aa9a5c597464af2347aad2f3ef Hvor mange barn har du? Og hvor lenge har du gått på denne lønnen? Hva har du i bidrag osv utenom? Ikke skjønner jeg at en kan klare seg på dette med hus osv. Siden du skrev kommunale utg,så eier du vel huset selv. Raskt regnet så kvalifiserer du til sosialhjelp. Anonym poster: 368fa7096c356fae81696f4d341c4c67
-Jiinxs- Skrevet 9. mars 2013 #14 Skrevet 9. mars 2013 Om ingen holder en pistol imot deg, så forstår jeg ikke hvorfor du forsatt jobber der. Du kan jo sikkert tjene bedre på Rema 1000. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #15 Skrevet 9. mars 2013 Ja, nå er jeg drit lei dårlig lønn...... Jeg jobber i en bedrift, der jeg har provisjonslønn, og kun det! I min arbeidskontrakt står det at jeg jobber 2 dager i uka og annenhver lørdag, men i det daglige jobber jeg 4 dager i uka og annenhver lørdag. Grunnen til kontrakten er fordi han kan ikke love mere enn 2 dager, for plutselig er det for lite å gjøre på jobb, så han som eire bedriften har på en måte sikret seg. Jeg spurte også en gang om hva han synes om att jeg jobbet i en matbutikk ved siden av, den dagen jeg hadde fri, det ble ikke aktuelt, selv om han sa han ikke kunne nekte meg det...så var det min samvittighet da.... Jeg er over 40år og har mange mange år med ansinitet innen yrket,og har regnet på det, og har ca i gjennomsnitt pr mnd 12.000,- Noen ganger mere, og noen ganger mindre....(dette med 4 dagers jobb+ annenhver lørdag) Jeg er alene med små barn og har utgifter på husleie, strøm, komunale avgifter, telefon og mat. Ja det er ikke alltid vi kan handle mat i slutten av mnd, for å si det sånn, føler jeg ikke har råd til noen ting, barna kan ikke bli med på noe heller, da ALT koster, både kulturskoler, og idrettslag... Er det bare meg, eller er dette en lav lønn?? Anonym poster: 9735e2aa9a5c597464af2347aad2f3ef Så skaff deg en ny jobb. Ingen som kommer til å fikse dette for deg: som du sier er du over 40, har ansenitet og er et voksent menneske. Søk jobber. Bruk kontaktnettet. Finn deg en ekstrajobb i mellomtiden. Og angående dårlig samvittighet så er det første enhver nyutdannet burde bli fortalt følgende: Alle arbeidsgivere gir totalt pokker i deg. Du kan erstattes med hvemsomhelst annen. Men bedriften du jobber for kan også erstattes med hvemsomhelst annen. Dette er ikke et personlig forhold. Det er en buisnessdeal! Følelser (som dårlig samvittighet) hører på ingen måte hjemme her. Så skaff deg en skikkelig jobb og få de ungene på de treningene du vil de skal gå på. Anonym poster: 28ef747fbf18c98b39c108f92fea7bc5 2
Miah Skrevet 9. mars 2013 #16 Skrevet 9. mars 2013 Dette høres ikke bra ut. Du burde få tak i en ny jobb med en eneste gang, om det så "bare" er en matbutikkjobb. Jeg fikk utbetalt ca. 11 000,- denne måneden, og jeg jobber i snitt ca. 10 - 15 timer i uken. Jobber altså mye mindre enn deg og får ikke langt fra det du får, og i tillegg så skal pengene bare rekke for meg. Her synes jeg sjefen din utnytter deg, men samtidig lar du deg utnytte. Det beste du kan gjøre for din og dine barns livskvalitet er å komme deg ut så raskt som mulig. Kan nesten love deg at det ikke er mye som skal til før du får det mye bedre. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #17 Skrevet 9. mars 2013 Er jo ikke mye penger, men jeg jobber fulltid og har bare 2000 kr mer enn deg pr mnd... Sånn er det i lavtlønnsyrker! Bare prøv å få deg en bedre betalt jobb, klarer du det er det jo bare en fordel. Men det er ikke lett!! Jeg har slitt i 10 år med å få meg en fast jobb, har hatt mange vikariater o.l og aldri tjent over 300.000 i året.... Det er hardt, og det tar virkelig på å være fattig i norge. Det er en jævlig følelse og jobbe fulltid og alikevel ikke ha råd til mat på bordet og aktiviteter for barna:( Anonym poster: 76ed4b28fda8a4af0f9ac5a4ab5d23e0 2
Nusseli Skrevet 9. mars 2013 #18 Skrevet 9. mars 2013 Jag tycker synd om sådana som dig! HERREGUD KVINNA, SÄTT KRAV FÖR FAN! Vart är din ryggrad?! Du måste väl förstå att så länge man låter sig bli trampad på och så länge man tänker att man inte är värt mer så får man inte mer?! Nu sätter du dig och skriver upp en lista på 20 framtidsdrömmar om DIG (inte dina barn, de kan vara involverade i dina framtidsdrömmar men inte vara huvudgrund). Sedan numrerar du dem i rangordning, vad vill du uträtta först? Hur ska du nå dit? Vad krävs av dig för att du ska få det som du drömmer om. Man är sin egen lyckas smed, det är dags att du sätter igång nu. Oavsett så tycker jag att du ska söka andra jobb utan att berätta det för någon bara för att se vad du kan få. Det är alltid bra för egenutvecklingen att gå på jobbintervjuer, man lär sig så mycket av dem och man får tillslut bättre självförtroende och lär sig att sätta sig själv i fokus (pga all den fokusen på DIG i intervjuerna). Lycka till, nästa vecka blir din ! 4
Tibbie Skrevet 9. mars 2013 #19 Skrevet 9. mars 2013 Jeg ville ikke godtatt dette. Med mindre du elsker jobben din mer enn mye, syns jeg du bør se deg rundt etter en annen. Jeg skjønner at dette er liiite penger når du ikke bare har deg selv å tenke på, spesielt siden du er alene. Finner du ikke jobb på egen hånd, kan du "registrere" deg hos NAV. De vil hjelpe deg å finne jobb (jobb vanligvis med dårlig lønn, men du får vell noe ekstra på siden). Men anbefaler deg å finne noe selv Slåss deg fram for deg og barna dine! Dere fortjener noe bedre Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå