Gå til innhold

Skal/skal ikke få barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utallige mange grunner for og i mot... blablabla..

Det er en sak man skal tenke passe bra på før man skal ta ansvar for et annet menneske resten av livet. Jeg kan ikke annet enn å innrømme at jeg er livredd, dette med at vi er så åpne i dagens samfunn har gode og negative sider.

Mine spørsmål er:

Hva er det beste med å ha fått et barn?

Hvordan blir livet forandret?

Har du tid til deg selv og en evt. partner?

Hva tenkte du før du fikk et barn?

Hvilken tid i svangerskapet/etter synet du var tøffest?

Hvordan forandret forholdet til partneren seg?

Hvordan har du utviklet det?

Anonym poster: e1baa02d957e39cdbf29ffa3751118b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en sak man skal tenke passe bra på før man skal ta ansvar for et annet menneske resten av livet. Jeg kan ikke annet enn å innrømme at jeg er livredd, dette med at vi er så åpne i dagens samfunn har gode og negative sider.

Mine spørsmål er:

Interessante spørsmål. Jeg bruker fet skrift i mine svar.

Barnet er en god grunn til å stå opp hver dag. Det er spennende å følge med på utviklingen.

Barnet krever ofte/alltid oppmerksomhet. Livet blir forandret på så mange områder at det kunne jo blitt en hel avhandling i seg selv.

Jeg har tid til meg selv siden jeg kun har et barn. Jeg er ikke sikker på om jeg hadde hatt det dersom jeg hadde hatt flere. Jeg og min bedre halvdel får tid til samtaler etter at barnet er i seng om kvelden. Vanskelig å holde en ordentlig samtale gående mellom oss voksne ellers.

Jeg var klar over at jeg noen ganger måtte velge barnets behov fremfor mine egne ønsker og behov, men ikke i hvor stor grad dette gjaldt.

Tøft med hovne bein (svangerskapsforgiftning). Svært mye ødem generelt. Vanskelig å finne sko som passet. Det ble etter hvert tungt å gå opp bakker/trapper. Fødselsdepresjon i etterkant.

Vi har ikke kunnet gå ut noe særlig sammen uten barnet da vi har svært få muligheter for barnevakt. Labert/lite sex-liv i noen år etterpå. Vanskelig å kommunisere ordentlig sammen innimellom.

Vi tar hver dag som den kommer når den er her, og prøver å gjøre det beste ut av det. Prøver å sette av tid til gode samtaler om kveldene.

Anonym poster: d72dc0d8351d3745555dc1bc07523b0f

Gjest Gjest
Skrevet

har du lyst på barn da?

det er jo mange for og i mot. men har du lyst veier vel fordelene opp for ulempene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nok klar for det etterhvert som jeg blir ferdig med studier og får en mer stabil økonomisk situasjon.

Vi hadde nok klart oss da mannen har en godt betalt jobb, men jeg må sikre meg selv også itilfelle en av oss faller fra..

Skrevet

Mine spørsmål er:

Kjærligheten, sukk!

Mye tid blir bundet opp, jeg må ta hensyn til både mann og barn.

Ja, for vi er så lure å bare ha ett barn, vi er begge avhengige av egentid, jeg vil ikke BARE være mamma.

At den dumme ungen måtte komme ut sånn at mannen kunne bære han og jeg hvile ryggen ;)

Synes graviditet er oppskrytt, hadde bekkenløsning og veldig vondt i ryggen, selv om jeg var bra trent.

Først handler det om å overleve søvnmangel og frustrasjoner, men også lykke!

Etterhvert har jeg bare blitt mer glad i han fordi vi har laget en fantastisk liten fyr sammen.

Men med flere barn hadde nok vårt forhold lidd, siden vi begge er så opptatt av oss selv og jeg ville mistrives med å bare være mamma og kone, dessuten synes jeg endel barneting er kjedelig, det holder å ha baby en gang. Nå er han ni og en topp gutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...