Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #1 Skrevet 24. mars 2004 Jeg og eksen hadde vært sammen i to år i sommer, men så gjorde jeg det slutt. Jeg fant en annen + at jeg ikke følte at det var så mye likheter mellom meg og eksen, altså vi hadde vokst fra hverandre. Men føler meg litt "slem" nå fordi det ble så brått slutt. Har lyst til å invitere han med ut på en vennskapelig kaffe, men kanskje litt dumt etter så lang tid, kanskje han tror at jeg mener noe mer enn venner? For det gjør jeg ikke! Vil bare være venner jeg :-)
Gjest Moonshadow Skrevet 24. mars 2004 #2 Skrevet 24. mars 2004 Om han tok det tungt når du gikk og om du har noe som helst mistanke om at han fortsatt er gla i deg, LA HAN VÆRE!! Ingenting er verre enn å få opp håpet for så og få det knust igjen. Om han er gla i deg enda så vil han begynne å håpe med en gang du tar kontakt.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #3 Skrevet 24. mars 2004 Leke med andres følelser for å pleie din egen dårlige samvittighet er vel ikke det beste du kan gjøre vel? La ham være du, du har nok såret ham nok.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #4 Skrevet 24. mars 2004 Leke med andres følelser for å pleie din egen dårlige samvittighet er vel ikke det beste du kan gjøre vel? La ham være du, du har nok såret ham nok. Nå ble jeg nesten litt irritert, men egentlig var innlegget ditt ganske komisk. Det å invitere han ut på en VENNSKAPELIG kaffe kan vel ikke kalles å leke med følelsene hans?!? Hvis jeg hadde lekt med følelsene hans, hadde jeg vel begynt å flørte med han, etc etc. Og det har jeg jo ikke tenkt til!
Gjest Moonshadow Skrevet 24. mars 2004 #5 Skrevet 24. mars 2004 Men du må jo skjønne at dersom han kanskje har litt følelser enda så kan en tlf fra deg være nok til å få fram alt igjen... Selv om du bare vil være venner så kan det være vanskelig å se om du er gla i noen.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #7 Skrevet 24. mars 2004 Hvis jeg visste at han var glad i meg enda, hadde jeg ikke tenkt på å spørre han om å bli med ut på kaffe. Men jeg tror ikke at han er det enda. Han har ikke sendt noen "savner deg" meldinger eller noe til meg etter at det ble slutt og det er 9 mnd siden ble slutt, og han hørtes ganske normal ut da jeg snakka med han i tlf her forleden, da jeg ringte og hørte hvordan det sto an med han.
Gjest Moonshadow Skrevet 24. mars 2004 #8 Skrevet 24. mars 2004 Exen min vet ikke at jeg fortsatt elsker han, heller.. Det er snart to år siden det ble slutt og seks mnd siden vi har sett eller prata med hverandre. Jeg tar ikke kontakt eller sender mld pgr av at jeg prøver så godt jeg kan å legge det bak meg. Hadde han ringt meg i dag hadde jeg nok virket normal i tlf, men inni meg ville det vært kaos. Jeg hadde vel håpet at det var en grunn til at han ringte og selv om han hadde sagt at han ville at vi bare skulle være venner, hadde jeg nok innerst inne håpet at det kunne bli noe mer igjen. Jeg sa ofte til exn at jeg ikke ville ha noe mer enn venskap, men det var på en måte for å beskytte meg selv. Ville ikke at han skulle vite at jeg satt og håpet på at han skulle komme tilbake...Som jeg enda faktisk gjør.. :oops: Og den dagen jeg hadde innsett at det bare var vennskap han ville ha, hadde jeg nok blitt veldig såra og bitter på han for at han kom å rota til følelsene mine igjen. Du velger selvfølgelig selv hva du gjør men jeg ville bare si hvordan jeg ville tatt det. Det er vannskelig og få til et vennskap med en ex om en av partene ble såra den dagen det ble slutt.
Emy Skrevet 24. mars 2004 #9 Skrevet 24. mars 2004 Enig med deg TinaK. Hvorfor vil du innvitere han ut da? For å få tilbake kontakt med han igjen ? Kan hende det gjør deg godt men han vondt værre. Vet ikke jeg men jeg hadde tenkt meg nøye om først. Setter jeg meg inn i hans situasjon så hadde jeg garantert fått noen små forhåpninger.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #10 Skrevet 24. mars 2004 Ja, det er forståelig. Men siden vi var sammen såpass lenge, hadde det vært moro å vært venner. Og jeg tror ikke at han ville hatt problemer med det, han tok nemlig ikke bruddet særlig tungt virka det som. Overraskende lett. Tror han skjønte det mer og mer at det kom til å bli slutt, derfor tok han det ikke så tungt. Men jeg vet jo ikke. Men det er liksom synd hvis vi skal bryte all kontakt etter å vært sammen i to år. Men hvis jeg hadde visst at han fortsatt følte noe for meg, hadde jeg aldri i verden tenkt tanken på å ringe han eller være venner med han. Jeg er ikke slem
Gjest Moonshadow Skrevet 24. mars 2004 #11 Skrevet 24. mars 2004 Hva med å vente på at han tar kontakt og vil være venner?? Det kan no kanskje være lurt. Da kan han jo ikke missforstå dinne intensjoner... Bare ett forslag :-)
Gjest Pet Skrevet 24. mars 2004 #12 Skrevet 24. mars 2004 Tror aldri det er noe lurt å prøve å være venner med ekser. det vil alltid være noen slags føleser igjen eller gamle følelser som man trodde var døde kan blusse opp igjen. La ekser være ekser og hold deg unna.
*Lillian* Skrevet 24. mars 2004 #13 Skrevet 24. mars 2004 Tror aldri det er noe lurt å prøve å være venner med ekser. det vil alltid være noen slags føleser igjen eller gamle følelser som man trodde var døde kan blusse opp igjen. La ekser være ekser og hold deg unna. Dette er jeg uenig i! Selv om det er slutt og helt over mellom min ex og meg, ville faktisk min verden rast sammen om vi hadde brutt kontakten. Vi har delt 5,5år sammen, det vil si nesten hele min ungdomstid! Da det ble slutt før jul, så var vi enige om å fortsette å være venner. Han er en av mine aller beste venner, ellers hadde jeg ikke vært sammen med ham i så mange år heller. Jeg kunne ikke holdt meg unna ham sånn vennskapelig, jeg er altfor glad i ham som venn til det. Javel, jeg vet ikke om han er ferdig med meg eller ikke - jeg er ferdig med ham men man vet aldri hva som vil skje i morgen. Men å ditche ham som venn - ALDRI. Jeg hadde ikke orket å bryte kontakten med en jeg hadde vært sammen med i to år heller, jeg, fordi da har vi rukket å dele så mye i livet at jeg ville følt det totalt unaturlig å helt plutselig ikke skulle ha kontakt med ham. Klart, det kommer vel an på hvor gamle dere er, da.. Synes du kunne ringt og snakket vennskapelig og spurt hvordan det går, jeg. Høre om han vil ta en kaffe med en gammel venn? Bare gi uttrykk for at det er vennskapelig ment, så ikke han evt får falske forhåpninger. Lykke til! Lillian
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #14 Skrevet 24. mars 2004 Hva tror du skjer om du eller eksen finner seg en ny kjæreste? Det er få som setter pris på at en kjæreste har et tett forhold til en eks. Hvis du traff en ny mann som ikke likte denne kontakten, ville du ha satt vennskapet til eksen først? Nei, jeg tror absolutt ikke kontakt med ekser har noe posistivt for seg. Det finnes sikkert unntak men det blir som regel feil på en eller annen måte.
Gjest Tim Skrevet 24. mars 2004 #15 Skrevet 24. mars 2004 Hva tror du skjer om du eller eksen finner seg en ny kjæreste? Det er få som setter pris på at en kjæreste har et tett forhold til en eks. Hvis du traff en ny mann som ikke likte denne kontakten, ville du ha satt vennskapet til eksen først? Nei, jeg tror absolutt ikke kontakt med ekser har noe posistivt for seg. Det finnes sikkert unntak men det blir som regel feil på en eller annen måte. Eksen til min nåværende eks (vanskelig det der ) var en god kamerat av henne. Hadde selv ikke noe problem med det. De hadde jo tross alt samme omgangskrets. Selv er vi ikke akkurat venner nå. Har heller ikke noe særlig problem med det
Gjest Madam Felle Skrevet 24. mars 2004 #16 Skrevet 24. mars 2004 Jeg er helt enig med TinaK her, for selv om en har følelser for noen så kan en virke normal. Tror jeg ville latt han være i fred, for du har nå tatt ditt valg, og det må du leve med. Men på den andre siden kan du jo spørre han om han vil at dere skal være venner, og husk å legge trykk på ordet venner. Da kan han få muligheten til å bestemem det selv, men det er ikke alle som ønsker å være venner med sine X`r. På den andre siden forstår jeg ikke helt hvorfor du i ene øyeblikket skriver at du gjorde det brått slutt. Mens du i et annet innlegg skriver at han tok det overraskende lett, og at han sikkert så det komme. Jeg sitter meg en følelse av at du kanskje ikke er helt ferdig med han, og savner han i livet ditt.
*Lillian* Skrevet 24. mars 2004 #17 Skrevet 24. mars 2004 Hva tror du skjer om du eller eksen finner seg en ny kjæreste? Det er få som setter pris på at en kjæreste har et tett forhold til en eks. Hvis du traff en ny mann som ikke likte denne kontakten, ville du ha satt vennskapet til eksen først? Nei, jeg tror absolutt ikke kontakt med ekser har noe posistivt for seg. Det finnes sikkert unntak men det blir som regel feil på en eller annen måte. Jeg har ny kjæreste, og det samme har exen! Dama hans bor ikke i nærheten her så derfor har jeg ikke truffet henne enda, men exen er masse sammen med meg og min nye kjæreste, og vi har det faktisk veldig gøy sammen. Vi finner på ting sammen, vi reiser på turer sammen, og vi lager mat sammen - alle tre. Har vært borti flere som har reagert på dette forholdet vi har til hverandre, men vi er voksne mennesker og vi var enige om å gjøre det slutt. Derfor er vi fortsatt like gode venner som da vi var sammen, men nå har en ny mann og ei ny jente blitt inkludert i våre liv - men vi bryter ikke kontakten for det. Hadde jeg møtt en mann som ikke likte at jeg var venner med exen - vel, da kunne han ryke og reise, for venner er mye mer viktig for meg. Venner vokser ikke på trær, så det gjelder å ta godt vare på de man har. Nemlig. Lillian
Gjest Ethereal Skrevet 24. mars 2004 #18 Skrevet 24. mars 2004 Jeg er enig med alle de som mener det ikke går an, for jeg har selv vært i samme situasjon. Jeg ble dumpet, og så ville han være "venner". Men det som skjedde, var selvsagt at han ville ha sex. Og jeg gav etter, og hadde innerst inne forhåpninger. Selv om jeg nå har ny samboer, tar han av og til kontakt med meg, men jeg svarer ikke lenger på meldinger osv. Nei, la eks være eks, for din og for hans del! Spesielt siden det var du som brøt ut av forholdet. Det vil alltid ligge følelser under overflaten, og den ene eller begge kan bli alvorlig såret.
Gjest Katastrofalt! Skrevet 24. mars 2004 #19 Skrevet 24. mars 2004 Jeg synes problemstillingen er krise. Jeg selv er i din eks's situasjon: han dumpet meg for noen måneder siden og har sagt klart ifra at det ikke kan bli oss mer- og at vi kan jo "ta en kaffe" hvis vi skulle være i hverandres byer: altså et overfladisk vennskap. Hva er dette da??!!? Jeg har valgt å ikke ha noe kontakt for det sårer meg utrolig- fordi jeg ønsket ikke at det skulle bli slutt. Hver gang han tok kontakt håpet jeg alltid på noe mer: den blide stemmen hans, "vi er da bare venner"-sjargongen og den lette tonen hans..: det gjorde ikke saken bedre! Alt sårer den som ble forlatt. :cry: Han som dumpet meg kan ikke forstå i det hele tatt at han gjør noe "galt": i hans øyne er han bare snill og vil mitt beste. Mulig det, men i mine øyne er dette naivt. Jeg elsket ham dypt, mens han bare skrur av en knapp og tror at alt bare ordner seg i en fei. For meg er slikt et svik og jeg vil aldri være i stand til "bare å ta en kaffe" med en eks jeg har elsket så inderlig. Da lekes det med mine følelser. Dessuten, et par måneder etter bruddet forsøkte vi det på hans måte: vi tok "en kaffe": som endte i sengen. Careless for ham, men tungt og sårende for meg. Jeg skulle aldri ha gjort det og glemmer aldri at han har oppført seg slik han har. :-( Så tenk deg godt om: kanskje sin eks elsket deg høyt? Og du dumpet ham jo..da er det ikke noe poeng å oppsøke ham..han har nok slitt veldig for å få deg ut av tankene. Selv har jeg jobbet med å få min eks ut av tankene hver dag og natt i 8 måneder nå..og vi var samboere i 2 år.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #20 Skrevet 24. mars 2004 Jeg er helt enig med TinaK her, for selv om en har følelser for noen så kan en virke normal. Tror jeg ville latt han være i fred, for du har nå tatt ditt valg, og det må du leve med. Men på den andre siden kan du jo spørre han om han vil at dere skal være venner, og husk å legge trykk på ordet venner. Da kan han få muligheten til å bestemem det selv, men det er ikke alle som ønsker å være venner med sine X`r. På den andre siden forstår jeg ikke helt hvorfor du i ene øyeblikket skriver at du gjorde det brått slutt. Mens du i et annet innlegg skriver at han tok det overraskende lett, og at han sikkert så det komme. Jeg sitter meg en følelse av at du kanskje ikke er helt ferdig med han, og savner han i livet ditt. Jeg er helt ferdig med han. Det var jeg som gjorde det slutt, og jeg har hatt en ny kjæreste etter han. Jeg synes ikke at det er rart av meg og ville ha han som venn etter å ha tilbrakt to år med han. Virker som folk synes det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå