Gå til innhold

Hvor mye/hva burde jeg spise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på snart 19 år som vil ned i vekt, altså, ganske mye ned i vekt.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal spise, eller hvor mye jeg burde spise..

Jeg kan prøve å skrive hva jeg sånn ca spiser i løpet av en dag:

Frokost: 1 knekkebrød med kyllingpostei og agurk og 1 knekkebrød med jubelsalami.

Middag: Kyllingfilet med salat til eller litt ris. (Fleste middagene mine består av kyllingfilet tilberedt på forskjellige måter)

Kvelds: Samme som frokost.

Jeg har i grunn ikke så veldig matlyst, men innimellom kjøper jeg kanskje nøtter og spiser som et mellommåltid.

Jeg drakk veldig mye cola zero før, men kutter ned, drikker nå kanskje 1-2 glass om dagen, annen drikke er kun vann.

Jeg prøver å trene hjemme og gå turer hver dag, men jeg har jo ikke energi til å gjøre noe som helst. Snakket litt med andre og de sier at det kan være fordi jeg ikke spiser nok eller ofte nok.

Noen som har lyst til å hjelpe meg? :) Spør om det er noe dere lurer på!

Anonym poster: c0ad6d1c074340969f15968195914437

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på snart 19 år som vil ned i vekt, altså, ganske mye ned i vekt.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal spise, eller hvor mye jeg burde spise..

Jeg kan prøve å skrive hva jeg sånn ca spiser i løpet av en dag:

Frokost: 1 knekkebrød med kyllingpostei og agurk og 1 knekkebrød med jubelsalami.

Middag: Kyllingfilet med salat til eller litt ris. (Fleste middagene mine består av kyllingfilet tilberedt på forskjellige måter)

Kvelds: Samme som frokost.

Jeg har i grunn ikke så veldig matlyst, men innimellom kjøper jeg kanskje nøtter og spiser som et mellommåltid.

Jeg drakk veldig mye cola zero før, men kutter ned, drikker nå kanskje 1-2 glass om dagen, annen drikke er kun vann.

Jeg prøver å trene hjemme og gå turer hver dag, men jeg har jo ikke energi til å gjøre noe som helst. Snakket litt med andre og de sier at det kan være fordi jeg ikke spiser nok eller ofte nok.

Noen som har lyst til å hjelpe meg? :) Spør om det er noe dere lurer på!

Hei. Jeg anbefaler deg og sjekke ut fitnessbloggen.no Det er utrolig mye informasjon der, også ligger det ute både treningsprogram og hva man burde spise og når. Sunne matretter etc. Treningsmetoder. Lykke til :)

Skrevet (endret)

Du spiser alt for lite og du spiser nesten ikke noe fett. Kostholdet ditt er ikke ok. Det merker du jo egentlig selv også. Hadde du fått i deg nok mat så hadde kroppen din hatt energi til mer enn å bare hvile.

Søk litt etter info på steder der folk har greie på sånt, og fitnessbloggen som nevnt er et godt sted.

Endret av Løvetanten
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Du spiser alt for lite og du spiser nesten ikke noe fett. Kostholdet ditt er ikke ok. Det merker du jo egentlig selv også. Hadde du fått i deg nok mat så hadde kroppen din hatt energi til mer enn å bare hvile.

Søk litt etter info på steder der folk har greie på sånt, og fitnessbloggen som nevnt er et godt sted.

Signerer denne :) Jeg anbefaler mer mat i form av proteiner og grønnsaker, litt frukt om du liker det. Og kanskje bytte ut risen med fullkorns ris/pasta eller andre grove kornprodukter.

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg anbefaler deg og sjekke ut fitnessbloggen.no Det er utrolig mye informasjon der, også ligger det ute både treningsprogram og hva man burde spise og når. Sunne matretter etc. Treningsmetoder. Lykke til :)

Jeg vil gjerne ha link til siden med hva man bør spise og når :)

Anonym poster: db8377a574ee0409df0c553612e955b5

Skrevet

Kjære ts, du spiser jo alt alt for lite... Øk matinntaket ditt med egg, fisk,grønnsaker og frukt! Få i deg havregryn, avokado og valnøtter.

Gjest Coolaid
Skrevet

Noen som har lyst til å hjelpe meg?

Jeg kan gjerne hjelpe deg. Jeg har gått ned mye i vekt, og holder fortsatt på. Dersom du vil gå ned i vekt med vanlig kosthold så send meg et pm, vi kan snakkes innimellom om du vil ha noen som hører på deg. Vil ikke anbefale deg fitnessbloggen, rosablogger eller andre ekstreme inspiriasjonskilder - de forteller deg bare at du ikke er god nok. Vil du snakke om vanlig kosthold og trening/trim/hverdagsaktivitet eller få støtte så send meg et pm. Utifra det du skriver så ser jeg at du spiser veldig veldig lite. Det hindrer vektnedgangen din. Ta kontak om du vil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...