magolia Skrevet 24. mars 2004 #1 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg er vant med hjemmenfra å ha ekstra lengde på dynene. Men jeg skal når gi bort sengetøy og ble litt usikker... :-? .hva er mest vanlig? .....hva bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 24. mars 2004 #2 Del Skrevet 24. mars 2004 Salget av dyner med lengde 2.20 har eksplodert. Nesten alle dyner som kjøpes nå har ekstra lengde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 24. mars 2004 #3 Del Skrevet 24. mars 2004 Selv om det har blitt vanligere med 2,20 dyner er det nok mange som fortsatt bruker "vanlig" lengde. Det er ikke mulig å forhøre seg litt diskret, da? Selv bruker jeg lang dyne om vinteren og kort om sommeren. Uansett kan du jo alltids legge ved en byttelapp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vackraflickan Skrevet 24. mars 2004 #4 Del Skrevet 24. mars 2004 Vanlig er 200cm. Ikea har 210 så de som har dyne derfra bør også kjøpe sengetøyet sitt der (ergo passer ikke egyptisk bomull som tidligere har vært anbefalt her) Om man kjøper 200 cm sengetøy til noen som har 220 dyne er det ikke noe problem å bytte det. Sengetøy kommer jo forseglet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 24. mars 2004 #5 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg har hatt 220 dyner i 12 år, og kommer aldri til å kjøpe 200 dyne igjen. Men jeg har tenkt på det samme faktisk, både når det gjelder å gi bort og få sengetøy. Umulig å vite hva folk har, og gir derfor ikke bort sengetøy. Jeg ser helst at ikke andre gir bort til meg heller, stoler ikke helt på deres smak.. Min mor har skapet fullt av sengetøy som er for kort, så det funker ikke alltid det med at man kan bytte heller. Det er ikke alle som synes det er ok å bytte en gave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 24. mars 2004 #6 Del Skrevet 24. mars 2004 Tror det er ganske så varierende om folk har "vanlig" lengde eller 220 cm, selv om jeg selv har hatt 220 cm i ganske så mange år nå. Kjøp sengetøy med "vanlig" Lengde da vel og få satt på byttelapp sånn at de kan bytte hvis det ikke passer. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 24. mars 2004 #7 Del Skrevet 24. mars 2004 Dersom du kjøper 220 og de har 200 dyner, kan de jo bare legge de opp litt. Det måtte jeg gjøre før når jeg hadde 220 dyne og eksen hadde 200 dyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2004 #8 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg har 220 dyne (noe som forøvrig kan anbefales til alle over 160 cm). Jeg tror det er mer og mer vanlig å ha ekstra lengde på dyner! Hvor lange er de du skal gi sengetøyet til?? Bruk det som et utgangspunkt. Det er sannsynlig at de har 220 dyner dersom de er over 170 cm vil jeg si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 24. mars 2004 #9 Del Skrevet 24. mars 2004 220 dyner her i huset også og de fleste jeg kjenner har det samme sier de! Kunne ikke tenke meg noe annet og jeg er 164 høy (liten?) -Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå