Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at tiden nærmer seg for å treffe barnets mor. Barnet har allerede snakket om at jeg kan besøke barnet og mammaen når pappaen er bortreist, og barnet vil gjerne ha meg med på henting/levering, vil sitte på fanget, holde meg i hånda, osv.

Det virker altså som om barnet godtar at pappa har en annen kjæreste enn mamma, og barnet husker heller ikke at de var kjærester, for det er lenge siden.

Vi tar det pent, så vi er sikre på at det ikke går for fort for barnet. Det er jo en omstilling for barnet at det ikke bare er pappas hus og mammas hus, men enda en dame å forholde seg til hos pappa. Barnet har snakket om at når jeg flytter inn, så kan jeg sove hos pappa, og lurer på når det blir. Ingen av oss har nevnt noe om flytting, så det har barnet kommet på selv.

Ut ifra hva pappaen har sagt, så er barnets mor positiv til at han har kjæreste, og hun skal være en grei dame å forholde seg til. Far og mor har et godt samarbeid.

Likevel kjenner jeg at jeg gruer meg til å treffe henne, og det er fordi jeg er redd hun av en eller annen grunn ikke vil like meg, at det skal bli anstrengt og pinlig stemning, eller lignende.

Hva skal jeg snakke med henne om? Hvilken situasjon er best å møtes i?

Jeg kjenner jeg synes det er litt vanskelig.

Anonym poster: b25414c185dd5bc04be9ab445b60cb0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare være deg selv, så går det helt helt fint :)

lykke til :)

Skrevet

Det er vel ingen grunn til at du skal på besøk til dem når kjæresten din er bortreist.

Ta det med ro. Det er ingen hast å møte henne. Ta det den dagen det kommer.

Ikke overdriv kontakt med barnet nå i starten. Det er ikke så lett for unger å forholde seg til nye voksenpersoner. Noen ganger smører de på så mye sjarm som mulig fordi de er redde for å ikke bli godtatt selv. Men det er jo bra at dere har et positivt forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen grunn til at du skal på besøk til dem når kjæresten din er bortreist.

Ta det med ro. Det er ingen hast å møte henne. Ta det den dagen det kommer.

Ikke overdriv kontakt med barnet nå i starten. Det er ikke så lett for unger å forholde seg til nye voksenpersoner. Noen ganger smører de på så mye sjarm som mulig fordi de er redde for å ikke bli godtatt selv. Men det er jo bra at dere har et positivt forhold.

Nei, nei, det er bare utsagn fra barnet, dette om å treffes når far ikke er hjemme. Det er tydelig at barnet ønsker at jeg skal møte mor, det har blitt nevnt flere ganger. Sier ikke at det er noen hast, men det er jo en naturlig del av det hele, treffes vil vi uansett gjøre, og det er bedre at det er arrangert så begge er litt forberedt tenker jeg, enn tilfeldig.

Som sagt så vi det pent, og setter barnet først.

Anonym poster: b25414c185dd5bc04be9ab445b60cb0b

Skrevet

Jeg er sikkert bare trøtt, men syns teksten var svært forvirrende :P

Hvor lenge har du og barnets mor vært fra hverandre? Og hvor gammel er barnet?

Skrevet

Jeg er sikkert bare trøtt, men syns teksten var svært forvirrende :P

Hvor lenge har du og barnets mor vært fra hverandre? Og hvor gammel er barnet?

Nei, du er ikke eneste, måtte lese flere ganger gjennom teksten for å finne ut hva hun mente med barnets mor :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Nei, du er ikke eneste, måtte lese flere ganger gjennom teksten for å finne ut hva hun mente med barnets mor :fnise:

Haha, puh..!

Hun? Er det en skriveleif, eller tar jeg feil i at det er en mann? :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble også litt forvirra av teksten. Er du fars nye kjæreste - stemor? Og skal nå møte mammaen? Eller? Jeg syns det er tungvint å lese barnets mor, barnets mor, barnets mor om igjen og om igjen.

Anonym poster: 3cce51778d305be1180693310fe586cd

Skrevet

Bare slapp av...! Ikke alle damer er crazies!

Mine egne kriterier vil være:

At dama utstråler at hun er glad i mitt barn og ikke viser tegn til å ville kvitte seg med kidden.

At hun ikke virker som hun har mere loff enn rugbrød mellom ørene (tenker sosialt og arbeidsmessig med meg)

At pappaen er glad i dama si.

Det vil alltid være rart å møte barnemor til typen sin! Jeg gruer meg selv til å møte en potensiell ny bonusmamma til mitt barn. Vil hun samarbeide, vil hun kunne snakke pent til meg? Vil all kommunikasjon alltid gå mellom meg og pappaen, eller vil hun tørre å ringe eller sende meg en mnd direkte når hun lurer på noe? Vil hun snakke dritt bak min rygg? vil hun være hyggelig? :fnise:

Skrevet

Ja det er en tekst om "barnets mor", altså hun er en stemor som skal treffe moren til barnet til kjæresten sin :P

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns det virker helt naturlig å ha disse tankene for en oppegående person som har blitt stemor. Bare ved at du har disse tankene så stiller du deg ydmyk til moren til barnet og deres forhold, og det tror jeg er noe jeg ville ha satt pris på som mor.

Det du kan snakke med moren om er feks:

-barnehagen/skolen til barnet

-fritidsaktiviter barnet er involvert i

-aktiviteter du og barnet har gjort sammen (feks tegning, leking i snø, matlaging osv).

Hvilken situasjon som blir mest naturlig å møte moren i blir vanskelig å foreslå noe, siden jeg ikke kjenner situasjonen deres... Men som det er skrevet ovenfor her av noen ander, så bare vær deg selv og hyggelig.

Lykke til, TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...