Gjest Forkjemper Skrevet 8. mars 2013 #1 Skrevet 8. mars 2013 Skriver her rett og slett fordi jeg tremger hjelp, og fordi sjangsen for at flere ser dette er større. Skal prøve å gjøre innlegget så kort og konkret som mulig, også håper jeg innlegget ikke blir slettet=) Jeg jobber da i en omsorgsbolig,og har jobbet der i mange år. Trives godt, og vi er en fin gjeng som har det fint ilag. Men i alle disse årene har vi også måtte stå ut med en pårørende som ikke er så enkel som person. Dette bidrar fra tid til annen en uro på arbeidsplassen,siden vi alle en eller annen gang blir utsatt for misnøyen til denne personen. Det siste året har det tatt helt av, og det har vært så mange episoder til nå,at jeg kjenner at det er slitsomt å gå på jobb. Hun kan kalle oss for idioter,lager scener framfor andre pårørende, kjefter og smeller for den minste ting, og krever særbehandling til tusen. Det er masse eksempler å ta av,men the list is long... Har prøvd å ta dette opp med lederen vår flere ganger, men hun har rett og slett gitt opp. Hun stryker heller denne personen med hårene for å få fred.. Å jeg har forståelse for det, for denne personen har fått bedskjed millioner av ganger om at hun ikke kan komme å sjikanere oss på vår arbeidsplass. Det er så ille at mange av oss er redd for å møte på henne på privaten. Hun ser ikke ut til å ta noe av kritikken til seg,for hun durer bare fram slik hun selv vil. Nå har vi mistet en del av personalet pga dette.. Så spørsmålet mitt er, HVA kan vi gjøre for å verne oss selv? Har prøvd å undersøkt litt,men syns det er så diffust alt. Hvilke rettigheter har man egentlig? Jeg tenker jo at man kanskje skal ta det videre til de som står over vår sjef, men regner sterkt med at de kjenner til situasjonen. Det blir bare ikke gjort så mye med det. Hvilke konsekvenser har det for oss som arbeidsgruppe om vi f.eks tar ut en liten streik som sier " vi vil ikke jobbe med denne brukeren før vi blir blir behandlet med repsekt av pårørende"? For nå er så mye at det snart ikke er noen som ønsker å dra på jobb lenger...=(
Gjest Sitrondrops Skrevet 8. mars 2013 #2 Skrevet 8. mars 2013 Kan dere ikke sende en formel klage på trakassering på arbeidsplassen eller noe slikt? http://www.arbeidstilsynet.no/binfil/download2.php?tid=103760
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå