Gå til innhold

Er det snilt eller slemt å tilby seg å være rebound for en venninne?

Anbefalte innlegg

Gjest Nils-Per
Skrevet

Dersom en mann har en venninne som er litt deppa etter å ha blitt dumpa av en deit og hun sier hun trenger en rebound, er det da snilt gjort av denne mannen å tilby seg å være nettopp det? Eller er det å anse som utnytting av noen i en vanskelig situasjon? Motivasjonen er todelt: Han vil at hun skal få det bedre + at han også gjerne vil ha seg med henne siden hun er ganske digg.

Hva tenker dere om det?

P.S. Dette handler ikke om meg, men om en kompis. Og dessuten sa jeg det i en spøkefull tone som tilsvar på at hun nevnte det først (tror det var et hint).

Videoannonse
Annonse
Gjest Trolletrine
Skrevet

Det er vel mest bare dumt???

AnonymBruker
Skrevet

tenker det står ganske dårlig til med dama emosjonelt, om hun har beho for en rebound bare fordi det er slutt med en date. Så det er deffinitivt utnytting av en svakerestilt, sånn sett. På en annen side ville hun nok ikke venta lenge med å sette kløra i hvilken som helst rik mann for pengene hans om hun fikk sjansen, så jeg ville gjort det med ganske god samvittighet :)

Anonym poster: bb56db13c27bf46619c509f1744266fd

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

Heh, dere utnytter helt klart situasjonen...

• Liker 1
Gjest Awzm me
Skrevet

En rebound er vel til for å ha en annen som er forelsket i deg, og gir deg oppmerksomhet, så du ikke tenker like mye på eksen.

Hun vet vel at det ikke er ekte alt det rebounden sier og gjør, om hun vet at han vet at hun ikke liker han på ordentlig, og han liker ikke henne på den måten, eller?

Skrevet

Vet ikke om det er slemt eller snilt. Men er han ikke redd for å ødelegge vennskapet?

• Liker 1
Skrevet

Når jeg ble dumpet, var det siste jeg tenkte på å hoppe på en av kompisene mine (eller hans). Nei, en random fyr man gjerne slipper å forholde seg til i ettertid når det går opp for en at dette funker ikke er tingen! Er så kjedelig å ha eks i omgangskretsen...

• Liker 1
Gjest anonym
Skrevet

Hvorfor kan man ikke være alene etter et brudd? Folk er så desperate...

Synes man bør være alene , fordøye forholdet og minnene om personen om man dumpet eller ble dumpa...Såpass respekt bør man gi h*n man var sammen med...

Slutt og fortreng følelser folkens! Da tar man bare problemene med seg videre..

Gjest Nils-Per
Skrevet

tenker det står ganske dårlig til med dama emosjonelt, om hun har beho for en rebound bare fordi det er slutt med en date. Så det er deffinitivt utnytting av en svakerestilt, sånn sett. På en annen side ville hun nok ikke venta lenge med å sette kløra i hvilken som helst rik mann for pengene hans om hun fikk sjansen, så jeg ville gjort det med ganske god samvittighet :)

Hun deita ham en god stund da og var visst ganske forelska. Dessuten dumpa han henne på en ganske kjip måte (type plutselig slutte å ta telefonen og blokkere henne fra Facebook), så det er ikke så rart hun er litt deppa.

En rebound er vel til for å ha en annen som er forelsket i deg, og gir deg oppmerksomhet, så du ikke tenker like mye på eksen.

Hun vet vel at det ikke er ekte alt det rebounden sier og gjør, om hun vet at han vet at hun ikke liker han på ordentlig, og han liker ikke henne på den måten, eller?

Vel, litt "ekte" er det jo. De er genuint glade i hverandre og alt det der, har til og med vært kjærester i ca. 2 uker for mange herrens år siden, men de passer bare ikke sammen på den måten (har ganske forskjellige verdier og drømmer i livet). Han er den hun alltid ringer til, som alltid lytter og som alltid bygger henne opp, så jeg tror neppe hun finner noen bedre rebound, for å si det sånn, hvis det er det hun vil ha.

Vet ikke om det er slemt eller snilt. Men er han ikke redd for å ødelegge vennskapet?

Jo, det er akkurat det.

De har hatt sex en del ganger før, men aldri i en sånn setting hvor en har vært litt nedfor. Har vært mer snakk om fyllesex og ferieflørter (bortsett fra det første forholdet fra da de blei kjent, som varte i ca 2 uker). Har aldri ødelagt vennskapet før, snarere tvert imot, men dette blir kanskje litt annerledes...

Gjest *Maja*
Skrevet

Det farlige er om det skulle oppstå følelser fra en av dem. Man vet aldri i slike situasjoner.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, poenget med en rebound er å knulle, så hjernen skiller ut litt dopamin og man føler seg bedre.

Anonym poster: a7acb744b861cc7fd30e9a3d2a0d2f37

Gjest Awzm me
Skrevet

Nei, poenget med en rebound er å knulle, så hjernen skiller ut litt dopamin og man føler seg bedre.

Anonym poster: a7acb744b861cc7fd30e9a3d2a0d2f37

Hehe, da er det forskjellig fra person til person. Jeg har aldri hatt sex med en rebound, har bare hatt det for å få oppmerksomhet :)

Skrevet

Det er patetisk

• Liker 1
Skrevet

haha....huff. hvor tar han det fra?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...