Gå til innhold

Forsikring - er det lov med dobbel dekning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min har allerede klart å bruke opp hele summen han er dekket for gjennom veterinærforsikring, pluss litt til.

Siden det bare er mars og han har en tendens til å være uheldig/gjøre ting han ikke skal osv. som fører til veterinærbesøk, er jeg nå redd for at resten av året blir et mareritt om vi skal måtte gå konstant rundt og være redde for at hunden skal ha behov for f.eks. en dyr operasjon.

Tenker på å forsikre han i et annet selskap, samtidig som vi beholder den vi har i nåværende selskap (pga. allergi som dekkes av nåværende selskap, men som ikke vil bli dekket av et evnt. nytt).

Er det lov? Altså, er det noen regler mot å gjøre det, såfremt vi ikke prøver å svindle til oss dobbel dekning av èn og samme skade?

Anonym poster: b255a3723ec41fa6635c494152e76d28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres tvilsomt ut, om dere har tenkt å gjøre det uten å informere det nye forsikringsselskapet om sykdomshistorikken. Det blir samme prinsipp som at man ikke kan kjøpe livsforsikring(dødsrisikoforsikring) dersom man er dødssyk. Forsikringsselskaper selger ikke forsikringer hvor det er forventet at de vil gå på et kjempetap (med mindre man skjuler informasjon overfor dem, noe som er svindel).

Men for all del, kan jo gjøre et forsøk.

AnonymBruker
Skrevet

Høres tvilsomt ut, om dere har tenkt å gjøre det uten å informere det nye forsikringsselskapet om sykdomshistorikken. Det blir samme prinsipp som at man ikke kan kjøpe livsforsikring(dødsrisikoforsikring) dersom man er dødssyk. Forsikringsselskaper selger ikke forsikringer hvor det er forventet at de vil gå på et kjempetap (med mindre man skjuler informasjon overfor dem, noe som er svindel).

Men for all del, kan jo gjøre et forsøk.

Vi har jo ingen planer om å lyve om sykdomshistorikken til hunden vår!

Det som brukte opp hele dekningen hans nå i år skyldtes en ulykke, hvorpå han måtte opereres. Allergien han har vet vi jo at må opplyses om og at vi ikke får dekket i en ny forsikring, som også er grunnen til at vi ikke vil si opp den vi har. Neste forsikringsår vil vi jo på nytt kunne få dekket evnt. sykdom og skader gjennom de igjen. Derfor er det ikke snakk om noen sykdom må lyves om :)

Skrevet

Vi har jo ingen planer om å lyve om sykdomshistorikken til hunden vår!

Det som brukte opp hele dekningen hans nå i år skyldtes en ulykke, hvorpå han måtte opereres. Allergien han har vet vi jo at må opplyses om og at vi ikke får dekket i en ny forsikring, som også er grunnen til at vi ikke vil si opp den vi har. Neste forsikringsår vil vi jo på nytt kunne få dekket evnt. sykdom og skader gjennom de igjen. Derfor er det ikke snakk om noen sykdom må lyves om :)

Ok, men da er det jo bare å kontakte et selskap å forhøre seg. Lykke til!

Skrevet (endret)

Av denne artikkelen tolker jeg det som helt lovlig å dobbeltforsikre.

Endret av Cho Kon It
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av denne artikkelen tolker jeg det som helt lovlig å dobbeltforsikre.

Takk for link! Sånn tolket jeg den artikkelen også, så da får jeg vel ta kontakt med et aktuelt selskap over helgen og se om det går greit :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke endre forsikringsavtalen med det selskapet du bruker, betale mer - få mer ? Eller er ikke dette mulig. ?

Anonym poster: 7aff8ee1cdcc004c3ea0cd6662100d23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...