Gå til innhold

Bjørner presses til å gå på stram line

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker jeg reagerte med avsky da jeg så denne videoen.

At mennesker i det hele tatt går på slike sirkus, er for meg et mysterium. Er de så dumme at de ikke forstår at de bidrar til forferdelig dyremishandling, eller bryr de seg bare ikke?

Mennesker som bidrar til slik dyremishandling, både de som utøver den og de som ser på, fortjener lite i mine øyne. Jeg blir virkelig KVALM.

Det samme gjelder dyreparker kun laget for underholdning, sirkus med dyr generelt, delfinsvømming og lignende.

Går dere på dette? Evnt hvorfor/hvorfor ikke?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sett videoen, jeg orker ikke se dyreplageri

Sirkus skulle vært forbudt,om de har med seg dyr. Makan til drittunderholdning skal en lete lenge etter

Hvorfor folk gjør slikt ? De er dumme..

Hvorfor folk bruker dyr slikt? De kan fordi dyret ikke har makt nok til å ta igjen.Syke folk som mangler empati osv

• Liker 2
Skrevet

Blir kvalm... Skulle ønske at bjørnene en dag klarte å rive seg løs.. :)

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å støtte sirkus som bruker dyr.

• Liker 4
Skrevet

Mitt yndlingssitat er: "You can judge the heart of a human being by its treatment of animals". Det er så utrolig sant!

Grusomme mennesker.

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg går ikke på sirkus, tortur satt i scene og idiotiske klovner er ikke noe jeg anser som underholdning.

• Liker 3
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Har aldri vært på sirkus med dyr og vil heller aldri dra. Orker ikke å se filmen... blir så oppgitt over menneskeheten :(

Når jeg var ca 10 år så kom det er sirkus til hjemstedet. I stedet for å se på showet, så skjelte jeg ut alle sirkusfolka for hvordan de behandlet dyra :P jeg var rimelig hissigpropp gitt.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke behov for å se videoen, vet (dessverre) nok om hvordan sirkusdyr har det.

Det jeg ikke kan forstå, er hvorfor dyr er ''nødvendig'' for å kunne ha et sirkus. Jeg hadde med glede sett på, og tatt med eventuelle fremtidige barn på sirkus om de hadde hatt det uten dyr. Det er jo en helt spesiell atmosfære på et sirkus, som jeg husker at jeg elsket som barn. Dumt at ikke det kan være nok...

AnonymBruker
Skrevet

Husdyrhold og alle tamme dyr er dyreplageri! (i hvert fall i følge KG som synes at tamme dyr som lærer seg noen triks er dyreplageri)

Anonym poster: d0f06754b8a83f67a04d501389b57512

AnonymBruker
Skrevet

Husdyrhold og alle tamme dyr er dyreplageri! (i hvert fall i følge KG som synes at tamme dyr som lærer seg noen triks er dyreplageri)

Anonym poster: d0f06754b8a83f67a04d501389b57512

Du burde virkelig prøve å sette deg inn i saken og skaffe deg litt kunnskap om temaet før du uttaler deg. Om du tror problemet ligger i at dyr lærer seg triks så forstår jeg hvorfor så mange fortsatt besøker sirkus, de vet ikke bedre og tror dyrene blir trent utelukkende med godbiter og positiv forsterkning... Skulle ønske jeg var like naiv.

Anonym poster: 1648f02d753210f54f367116de595c10

• Liker 1
Skrevet

Synes dere som mener at alle sirkusdyr har det forferdelig burde besøke Sirkus Zorba.. Nordiske dyr som utelukkende er trent med klikker trening og godbiter. Dyrenes velferd står i fokus hos Zorba..

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har ikke sansen for dette, nei. Vet ikke noe om dette sirkuset, men jeg mener at bjørner ikke egner seg for et sirkusliv.

Å trene bjørner til å gjøre triks ser jeg derimot ikke på som noe negativt sånn i utgangspunktet. Så lenge dyrene liker treningen, triksene ikke kan skade dem og de ikke utsettes for unødvendig stressende miljøer er det jo bare fint at de aktiviseres og utfordres litt. Intelligente arter har gjerne godt av å få bruke hodet sitt litt når de lever i fangenskap.

Endret av Tonje!
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer VELDIG an på hva slags dyr de har og... Om Zorba bruker klikkertrening er det jo helt fantastisk til å være et sirkus. Men for meg er det likevel en prinsippsak å ikke gå på sirkus med dyr, rett og slett... Det er jo stor forskjell på å bruke domestiserte dyr og ville dyr. Hunder kan sikkert trives greit nok, hvis de får mye trening(av den positive sorten) og utfordringer..

Anonym poster: c563c5c9c7e9c4f6767f998818ced55e

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Så bjørner, elefanter, løver og tigre er tamme dyr?

Også tror vel folk at de gjør alle triksene fordi de har lyst og at å bo og leve på et sirkus som reiser rundt er et godt liv for dyr som i utgangspunktet er ville.

Folk må jo være dumme eller naive om de tror at dyrene har det så fantastisk godt på sirkus.

Mulig at enkelte sirkus trener dyr som er tamme på en måte som ikke involverer vold, smerte og frykt, men jeg kommer aldri til å støtte sirkus.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker sirkus :)

Anonym poster: 9e3cb6819aac8187488001aa8e681cbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...