Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid fått høre at jeg er søt og snill av gutter. Kjæresten min sier også at jeg er den søteste jenta han noen gang har møtt. Ifølge en eks av meg som nå er en av mine aller beste venner, så er ikke søt akkurat det beste komplimentet for en jente å få. Så er veldig interessert i å høre fra dere guttene her inne: Hva legger dere i ordet søt når dere omtaler en jente? Og hva tenker dere jenter når noen sier at dere er søte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin, pen, nydelig, vennlig, sjarmerende, tiltalende. Positiv omtale om personlighet og/eller utseende. Søt.

• Liker 1
Gjest Nils-Per
Skrevet

Det å være søt handler om totalpakken. En dame kan f.eks. være sexy uten å være søt.

Skrevet (endret)

Søt betyr at utseendet er bra nok, og at oppførselen virker lovende.

Dessverre er det vanskeligere å vurdere oppførselen enn utseendet.

Endret av Steinar40
Skrevet

Liker egentlig ikke om bli omtalt som "søt". Jeg føler heller at der er sann du sier om 4 år gamle jenter når de sier noe rart :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som min eks skrev det til en venn:

eks: "det er slutt mellom meg og xxx"

bekjent:"det var nå forbannet..var hun fin også?"

eks: "tja, søt vil jeg si"

Dette så jeg fordi jeg ved en senere anledning var å hentet noe ting og samtidig snek på FB til min eks. følte meg ikke særlig høy i hatten etterpå, og tolket det ikke til min favør..

Anonym poster: d42d1ca3a3eea09f8b450fae9e077834

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg sagt at ei dame er søt så hadde det ihvertfall vært et MEGA-kompliment :smoke:

Skrevet

Jeg tolker ikke "søt" som noe stort kompliment, og "søt og snill" er det jeg og de jeg kjenner sier om noen som er "grei nok" av mangel på annet å si. Det blir litt som "snill og grei" på barneskolen, liksom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har fått høre at jeg er ikke så søt, men jeg er mer "pen"? Hva betyr det? :vetikke:

Anonym poster: 0de7ce6c53ee2b167d5c3be10e0db019

AnonymBruker
Skrevet

Fin, pen, nydelig, vennlig, sjarmerende, tiltalende. Positiv omtale om personlighet og/eller utseende. Søt.

Nja, ikke helt enig her. Fin kanskje, men ikke pen eller nydelig. Tror søt handler mer om litt uskyldige jenter med vennlig personlighet og litt beskjedenhet. Utseendemessig er de kanskje litt barnslige i ansiktet? Selena Gomez er kanskje søt, men Anne Hathaway er nydelig/pen/vakker.

Jeg tolker ikke "søt" som noe stort kompliment, og "søt og snill" er det jeg og de jeg kjenner sier om noen som er "grei nok" av mangel på annet å si. Det blir litt som "snill og grei" på barneskolen, liksom.

Ja, enig.

Anonym poster: 3af055584a3785e4359e9338165cb1b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil mye heller bli kalt sexy jeg :P

Søt kan jo de aller fleste jenter være..

Søt tolker jeg som at jenta bare har et vennlig utseende med et snev av feminine trekk, som gjør at en bare ser søt ut..

Mens sexy derigmot er noe de virkelige attraktive damene er. Ja, de damene som mennene nærmest står i kø for uten at kvinnen trenger å si eller gjøre noe som helst.

Anonym poster: 5a1726f9095ef30361c36de35488307d

Skrevet

Når jeg sier at noen er søte så mener jeg det hverfall som et kjempe kompliment!

Type pen, utstrålig, sjarm, morsom... Egentlig når jeg tenker over det, så er det totalt sett et av de beste komplimenten jeg kan gi til noen :)

Om jeg bare skulle bruke et ord på å beskrive drømmedama så blir det SØT.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes søt er veldig positivt ladd. Men kan man si om menn at de er søte? Og blir de fornærmet om man sier det til dem??

Gjest Nils-Per
Skrevet

Når jeg sier at noen er søte så mener jeg det hverfall som et kjempe kompliment!

Type pen, utstrålig, sjarm, morsom... Egentlig når jeg tenker over det, så er det totalt sett et av de beste komplimenten jeg kan gi til noen :)

Enig.

"Sexy, men ikke søt", det er for meg de som er litt mer "diva". Kan så klart være knusedeilige de også, men jeg kunne aldri vært sammen med en diva, en kjæreste skal være SØT.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du som er så klok, hva betyr det i innlegg #9?

Anonym poster: 0de7ce6c53ee2b167d5c3be10e0db019

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

De fleste jenter er søte så lenge de utstråler mildhet og vennlighet, og litt bollekinn. Omtrent alle jenter er søte, spesielt unge. :-) Mendgen søthet varierer jo selvfølgelig.

Skrevet (endret)

Ut fra mitt perspektiv så er

Pen = Pen jente utseende messig.

Sexy = En jente jeg har lyst å ligge med

Vakker = Pen og søt jente som får meg til å være glad hver gang jeg er nær henne.

Søt = En jente jeg liker veldig godt å være sammen med, føler meg konfortabelt med henne, og kan tenke meg å være sammen med henne lenge,

Så søt ligger ganske høyt oppe på listen, rett under Vakker, noe som jeg forbinder med konemateriale. :D

Endret av twang
Skrevet

Jeg liker å bli kalt søt. Hvor stort kompliment det er kommer som oftest an på situasjonen. Om kjæresten ser ømt på meg og sier at jeg er så søt at det er til å bli gal av, tar jeg det som et stooort kompliment. Om en fyr man kanskje har datet litt sier noe ala ''du er en søt og grei jente, men jeg tror ikke dette kommer til å fungere...', er det ikke akkurat et like stort kompliment.

Sexy, deilig og alt det der kan også være koselig å høre om jeg er i rett humør. Men om man får kun slike komplimenter og ikke noen som går på at man er søt, pen eller noe personlighetsbasert blir det kun irriterende.

Skrevet

Snill og grei er aldri feil.

Skrevet

Har aldri blitt kalt sexy, vakker eller pen og det er jeg helt enig i. Men søt har jeg hørt flere ganger. Jeg er jo ikke stygg og jeg kan være ganske så morsom og sjarmerende, så ja søt kan jeg være enig i haha :) Er koselig når noen sier det, for det er jo et komplimang syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...