AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Hei. Jeg er ganske erfaren nettshopper, men en ting jeg ikke forstår er dette med toll og moms. Da er det på godteri jeg prøver å finne ut av nå. Hvis jeg holder meg under 200-kroners grensa, er det da momsfritt også? Hva hvis jeg bestiller på Amazon, er det helt moms og tollfritt da? Skal ha noe jellybeans og jello til en bursdag å det er så svindyrt i norge. Gud jeg blir gal av alle avgifter og regler. Noen som vet hvordan det er når det er sukkerholdige varer? Anonym poster: 49ad67f31073b723a5acd5eedb871362
sara-ellis Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 (endret) Jeg er ingen ekspert, men et tips er at du kan bruke tollkalkulatoren hos toll.no. Hvis du holder deg under 200 kr slipper du toll og mva(moms). Så lenge produktet koster mindre enn 200 kr, er det det samme hva frakten koster. Men hvis du handler for over 200 kr må du betale mva (25%) og toll (som oftest 10,7%) på totalsummen, altså produktet og frakten. Noen varer er tollfrie, som sko og bøker, men du må likevel betale mva. Samt firmaer belaster deg et gebyr fordi de toller varene dine. Endret 7. mars 2013 av sara-ellis 2
Pezpus Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 jeg har bestilt søtsaker fra UK noen ganger og holdt meg under 200kr grensa (selv om at det var sååååå vanskelig!!!) og slapp dermed å betale moms Tror det gjelder alle varer man bestiller utenlands fra for jeg har sluppet mums på dyreutstyr også sålenge jeg har holdt meg under 200kr
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 tusen takk for for svar begge to Kjedelig å få ett moms-sjokk når man skal hente pakka. Anonym poster: 49ad67f31073b723a5acd5eedb871362 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå