Gå til innhold

Hvis du virkelig ville...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kunne du ha kuttet ut av månedlige utgifter?

Hva hadde det blitt i året?

Og ville du klart å spare langsiktig, til f.eks pensjonsalder?

Anonym poster: b9c5cdf048bfcdd9a49ea5f339b3ea31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg MÅTTE skjære ned: Kunne i måneden ha kuttet ca 200 på kiosk/kafé, ca 100 på netflix, 300 i mnd til SOS-barnebyer, ca 400 på fritidsaktiviteter.

Oj. Ble 12.000 årlig, det...

Anonym poster: 6c4db7c001dc8c8aef0880e393d04272

• Liker 2
Skrevet

Kunne kuttet:

Treningssenter 580,- (6960)

Kafé/junk/kaffe 500-, (6000)

Netflix 79,- (948)

Snus (600)

Ble fort nesten 20.000!

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg absolutt skulle ha kuttet:

Treningssenter: 395 kr, hvorav 200 kr blir dekket av jobben, dvs er reell kostnad 195 kr. (2340 kr)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Spotify er vel det eneste.

99,- pr måned blir til ca 1180kr i året.

Endret av KaDust
Skrevet

Kunne kuttet:

Trening: 399 = 4788

Big bite når jeg er på jobb: ca 200 = 2400

Godteri og brus: 300 (mnd) = 3600

Netflix: 79 = 948

Spotify: 99 = 1188

Sumo: 129 = 1548

14 469 i året, gitt..... OI.... tenker det blir litt kutting av abbonementer med en gang! Men jeg klarer ikke å spare langsiktig, det får jeg bare ikke til :(

AnonymBruker
Skrevet

Har sett gjennom regnskapet mitt og fant virkelig ikke noe jeg kunne spare på.

Jeg kunne kanskje redusere matbudsjetet med 1-2 tusen per år. Kunne også lot være og kjøpe gaver til familien og spart ca 1000 kr der. Ellers vet jeg ikke. Syns jeg bor sparsomelig og har billige aboneementer alle steder.

Anonym poster: 4e4c5b3d15c39cd1a4f4819c61877b7a

Skrevet

Dere som sier dere kunne kuttet Wimp/Spotify og Netflix, hva skulle alternativet vært? Sett bort ifra piratnedlasting. Da måtte man kjøpt musikk og filmer, evt. leid hvis man skulle ha lyst å se på noe annet enn tv og lyttet til noe annet enn radio. Vinninga ville gått opp i spinninga for min del.

Når dét er sagt så kunne jeg bodd billigere, spist billigere og ikke handlet så mye drit på ebay. Kunne sikkert kjøpt billigere klær, sko, hudpleie, hårpleie og sminke også. Så lenge jeg er student tenker jeg ikke så mye på langsiktig sparing, det er mer sparing av typen "lønna fra sommerjobben skal vare til jeg får skattepenger i juni".

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Treningssenter - 5988 i året :sjokkert:

Snus - 600kr året

Netflix - 948året

Tv2 sumo - 1548året

Kunne spart 9076 i året. :bond:

Skrevet

Dere som sier dere kunne kuttet Wimp/Spotify og Netflix, hva skulle alternativet vært? Sett bort ifra piratnedlasting. Da måtte man kjøpt musikk og filmer, evt. leid hvis man skulle ha lyst å se på noe annet enn tv og lyttet til noe annet enn radio. Vinninga ville gått opp i spinninga for min del.

Når dét er sagt så kunne jeg bodd billigere, spist billigere og ikke handlet så mye drit på ebay. Kunne sikkert kjøpt billigere klær, sko, hudpleie, hårpleie og sminke også. Så lenge jeg er student tenker jeg ikke så mye på langsiktig sparing, det er mer sparing av typen "lønna fra sommerjobben skal vare til jeg får skattepenger i juni".

Da blir det spotify med reklame, eller bruk av søster sin når jeg trener. :lur:

Skrevet

Treningssenter - 5988 i året :sjokkert:

Snus - 600kr året

Netflix - 948året

Tv2 sumo - 1548året

Kunne spart 9076 i året. :bond:

Da snuser du ikke mye =P

Vet ikke om så mye jeg kunne spart på egentlig... Kunne solgt hesten, men det er uaktuelt =P

Nå i det siste har jeg blitt mye flinkere til å ikke kjøpe meg mat på jobben, men brus blir vel 500 kr. i mnd, så 6000 der.

Også kunne jeg spart en del på mat, er glad i god mat og å sløse med pålegget, men hvor mye vet jeg ikke!

Skal spare inn på mobilabb. når bindinga går ut. Regninga ligger i underkant av 600 nå og trur jeg overlever med abb til 200 kr. mnd =) Muligens 300.

Det jeg hadde spart mest på er vel impulskjøpa mine, de er sjeldent dyre, men mange...

AnonymBruker
Skrevet

Reising: 50 000 i året.

Ville det være verdt innsparelsen? På ingen som helst måte. :buss:

Anonym poster: f327e813989950b2dc4b9a3df6ca6380

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Da snuser du ikke mye =P

Vet ikke om så mye jeg kunne spart på egentlig... Kunne solgt hesten, men det er uaktuelt =P

Nå i det siste har jeg blitt mye flinkere til å ikke kjøpe meg mat på jobben, men brus blir vel 500 kr. i mnd, så 6000 der.

Også kunne jeg spart en del på mat, er glad i god mat og å sløse med pålegget, men hvor mye vet jeg ikke!

Skal spare inn på mobilabb. når bindinga går ut. Regninga ligger i underkant av 600 nå og trur jeg overlever med abb til 200 kr. mnd =) Muligens 300.

Det jeg hadde spart mest på er vel impulskjøpa mine, de er sjeldent dyre, men mange...

Hm, rundt 1000kr i året på snus da, eller 2000 i og med at det går rundt 2bokser i uka.

AnonymBruker
Skrevet

Trening 5580,-

Mobiltelefon med Spotify 5748,-

Internett 1200,-

Kunne sikkert spart en del på billigere mat, kutte ut kino, kafe o.l., bruke mindre strøm, slutte å kjøpe bøker osv.

Anonym poster: d8f23f2aaaffe2225a545a7290dfe3b7

Skrevet

Hm, rundt 1000kr i året på snus da, eller 2000 i og med at det går rundt 2bokser i uka.

Hvor billig snus snuser du da?

Skruf koster 73 per boks, 2x73x52 blir nesten 7600...

• Liker 2
Gjest snoopy_93
Skrevet

Hvor billig snus snuser du da?

Skruf koster 73 per boks, 2x73x52 blir nesten 7600...

Har fått skruf til 60,- mange steder..

AnonymBruker
Skrevet

Ene potetgullposen jeg kjøper i måneden.

Den koster 2 dollar, så 24 dollar i året. Er vel 140 kr ?

Men nå er jeg for tiden arbeidsledig, regner med det blir mer jeg kunne kuttet når jeg kommer i jobb igjen.

Anonym poster: 09171381e58177c242790bf40c6e669f

Skrevet

Jeg er sikker på at vi som familie kunne spart 100.000 i året (mest mannen ettersom han tjener mye mer enn meg og vi ikke har felles økonomi), uten at jeg har satt opp regnestykket. Så kan man jo skille mellom ting man egentlig må ha, men som man kan kutte ut (forsikringer f.eks., dumt å ikke ha, men mulig å la være hvis alternativet er å sulte, mobil etc.).

Vi kunne solgt bilen, spist billigere, droppet alle fritidsaktivitette som koster penger, kjøpt mindre klær, kjøpt en billigere bolig (men vi måtte nok ha betalt mye mer om vi skulle leid tilsvarende bolig, så da måtte vi bodd trangt), ikke reist på ferie, + sikkert mer.

Hvis man virkelig MÅ kutte kostnader er det utrolig mye å spare inn på når man lever et helt normalt liv lagt opp etter inntekt til vanlig. Lever man allerede sparsomt er det litt vanskeligere. Jeg gikk på 80% lønn i permisjonen, det gikk ved å kutte sparing og utsette studielånet, men da levde vi ellers som normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Har fått skruf til 60,- mange steder..

Det blir fortsatt over 6000 kr i året ;)

Anonym poster: fdcf02ee0313b68202ad25e732bd119a

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Det blir fortsatt over 6000 kr i året ;)

Anonym poster: fdcf02ee0313b68202ad25e732bd119a

Ok, er ikke noe mattegeni uansett ;):fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...