Pimpel Skrevet 9. mars 2013 #21 Skrevet 9. mars 2013 Stemningen blir fort bedre med litt alkohol. Og jeg ser på vin som en del av måltidet. Men respekterer at noen ønsker alkoholfrie bryllup. Gjør det som passer best for dere
Pimpel Skrevet 9. mars 2013 #22 Skrevet 9. mars 2013 Men hva definerer du som en liten feiring? Hvis det ikke er fest e.l er det kanskje naturlig at gjestene kan kjøre hjem?
CathFoto Skrevet 9. mars 2013 #23 Skrevet 9. mars 2013 Om jeg kommer i et bryllup hvor det forventes full fart på dansegulvet natten lang, så trenger jeg alkohol. Er det kun snakk om en middag eller et selskap som slutter relativt tidlig så er det samme for meg om det er alkohol eller ikke. Jeg synes til og med det er greit med cola til maten.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #24 Skrevet 10. mars 2013 Kommer littan på,tenker jeg. Mange sier de vil ha vin til maten, samtidig vil jeg mye heller få servert f.eks. en god gourmetjuice til maten enn en billig, kjip vin. Nei, festen blir ikke helt den samme. Jeg tror mye av trikset er å innse det,og å legge opp kvelden deretter. Det kan fortsatt bli en superduper feiring,ingen tvil om det :-) Anonym poster: ffb5b6a3706d100e38fbc923176f947a
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2013 #25 Skrevet 10. mars 2013 Den eneste grunnen til at jeg holder ut taler i bryllup er alkoholen. Jepp, det er premien for og ha vært snill.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2013 #26 Skrevet 10. mars 2013 Vi kutter hele festen vi. Det blir riktig nok vin til maten, for de som ønsker det, men etter buffétmiddag, kaffe og kaker, drar vi faktisk derfra. Ingen brudevals, og slettes ingen fyllefest. Vi gjør ting på vår egen måte, og de som ikke liker det får droppe å komme. Vi har opplyst om dette på bryllupssiden vår, så folk er fullstendig klar over det. ' Dere blir nok snakket om som brudeparet fra helvete siden dere gir dem en totalt bortkastet dag. Jeg vil helst aldri igjen gå i noe bryllup hvor det ikke serveres alkohol, det må jeg ærlig inrømme. Stemningen blir klein, og særlig dersom man plasseres på bord sammen med mange man ikke kjenner. Tiden går utrolig sent og man tør heller ikke å ta av på dansegulvet når bandet skal spille til dans. Æg å.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #27 Skrevet 10. mars 2013 Jeg ville satt stor pris på alkoholfri feiring. I vår slekt er heldigvis alkoholfri feiring normalen. At alkohol gir "god stemning" er virkelig en myte. Og det er ganske skremmende at voksne folk må ha alkohol for å holde ut kvelden. Anonym poster: f088172063034fdde9c21e73a5be0192
Moderfavn Skrevet 10. mars 2013 #28 Skrevet 10. mars 2013 ' Dere blir nok snakket om som brudeparet fra helvete siden dere gir dem en totalt bortkastet dag. Det tror du, men siden jeg vet noe annet, har vi valgt som vi har valgt. Jeg kjenner familien min bedre enn du gjør. Du er forresten ikke den mest høflige av folka her inne. Jeg håper noe ordentlig fint skjer deg snart, så du kan bli litt gladere og hyggeligere. 4
Arkivskap Skrevet 10. mars 2013 #29 Skrevet 10. mars 2013 Jeg syns det er kjempetrist at folk må ha alkohol for å kose seg og for å kunne snakke med folk de ikke kjenner. 2
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2013 #30 Skrevet 10. mars 2013 Det tror du, men siden jeg vet noe annet, har vi valgt som vi har valgt. Jeg kjenner familien min bedre enn du gjør. Du er forresten ikke den mest høflige av folka her inne. Jeg håper noe ordentlig fint skjer deg snart, så du kan bli litt gladere og hyggeligere. lol.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #31 Skrevet 10. mars 2013 Jeg personlig synes alkohol og iallefall vin til maten hører med til festmiddag som en bryllupsfest er. Men ville som gjest respektert brudeparet om de ikke ville ha alkohol. Da er det iallefall viktig og ha litt ulike typer god drikke. Ikke bare brus og vann. Alle velger og gjøre ting på sin egen måte, det eneste jeg kan reagere på er om brudeparet ber folk ta med egen alkohol. Det synes jeg er litt spesielt. Ikke minst er det kjedelig og ha drukket opp sin medbrakte vinfkaske klokka 22 og festen varer til 03. Anonym poster: 99b5477066cb3870a1c8b0155134b612
Gjest Kiara! Skrevet 10. mars 2013 #32 Skrevet 10. mars 2013 Et bryllup kan også være et hyggelig familieselskap for de nærmeste og brudeparets barn. Det er veldig få som serverer vin og annen alkohol i en tilsetning som feks konfirmasjon og dåp, så hvorfor skal da bryllup automatisk inneholde en fest. Det enkelte brudepar får velge det som passer dem og deres selskap. Det er ikke alle som ønsker at bryllupet skal vare til langt på natt eller være noe annet enn et hyggelig selskap med middag og påfølgende kaffe og kake da må man respektere det. Helt sikker på at for de som er invitert er det ofte en selvfølge hvordan dagen og feiringen er lagt opp. 1
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2013 #33 Skrevet 10. mars 2013 Et bryllup kan også være et hyggelig familieselskap for de nærmeste og brudeparets barn. Det er veldig få som serverer vin og annen alkohol i en tilsetning som feks konfirmasjon og dåp, så hvorfor skal da bryllup automatisk inneholde en fest. Det enkelte brudepar får velge det som passer dem og deres selskap. Det er ikke alle som ønsker at bryllupet skal vare til langt på natt eller være noe annet enn et hyggelig selskap med middag og påfølgende kaffe og kake da må man respektere det. Helt sikker på at for de som er invitert er det ofte en selvfølge hvordan dagen og feiringen er lagt opp. Vel, det er ikke vanlig å ha kaffegjhester i dåp og konfirmasjoner heller. 1
Gjest Kiara! Skrevet 11. mars 2013 #34 Skrevet 11. mars 2013 Vel, det er ikke vanlig å ha kaffegjhester i dåp og konfirmasjoner heller. Det er ikke alle som praktiserer kaffegjester/festgjester. Men det er noen som har samme tilnærming til bryllup som til konfimasjon at det er en familieting som ikke automatisk inkluderer alkohol og full rulle. Det er en annen type bryllup.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2013 #35 Skrevet 11. mars 2013 Det er ikke alle som praktiserer kaffegjester/festgjester. Men det er noen som har samme tilnærming til bryllup som til konfimasjon at det er en familieting som ikke automatisk inkluderer alkohol og full rulle. Det er en annen type bryllup. Vel, er det en middag bare så er det greit med alkoholfritt, men er det en fest hvor det forventes at man skal bruke hele dagen og ikke komme heim noe før halv fire om natten, så skal det være ett par glass innabords. Det bir for kjedelig rett og slett og brudeparet sier egentlig: Du skal vær så god komme med en fin gave og holde kjeft og se blid ut.
Vulpes Skrevet 11. mars 2013 #36 Skrevet 11. mars 2013 Jeg som gjest hadde ikke brydd meg stort. Får jeg velge selv synes jeg det er mest stas med alkohol til fest, men herregud, det er da ingen krise uten heller
Gjest lisha Skrevet 11. mars 2013 #37 Skrevet 11. mars 2013 Jeg er selv avholds, og mange på min side av familien er det også. Vi har aldri savnet alkoholen for å ha det gøy! så for min/og mesteparten av min families del så hadde jeg ikke hatt behov for å hatt noe alkohol i bryllupet.. men familien til sambo er annerledes igjen.. Tror mange rett forventer å få alkohol til maten - at det er en selvfølge. Mange trenger gjerne et glass eller to før de tiner litt opp og tør å snakke med andre.. Så selv om både brud og brudepar selv er avholds, så tror jeg nok jeg ville servert alkohol til maten likevel - til de som ønsket det! syns det er stor forskjell på å nyte noen glass til maten, og ha fyllefest! Men om man ikke vil ha alkohol i bryllupet, så syns jeg som en eventuell gjest at det hadde vært fint om det stod i invitasjonen 1
Gjest Kiara! Skrevet 11. mars 2013 #38 Skrevet 11. mars 2013 Vel, er det en middag bare så er det greit med alkoholfritt, men er det en fest hvor det forventes at man skal bruke hele dagen og ikke komme heim noe før halv fire om natten, så skal det være ett par glass innabords. Det bir for kjedelig rett og slett og brudeparet sier egentlig: Du skal vær så god komme med en fin gave og holde kjeft og se blid ut. Vi er helt enige, og for vår del hadde det vært utenkelig å droppe alkoholen eller ikke spandere alt ved en slik anledning fordi det er slik vi er vant til å gjøre det hos oss. Jeg bare ser at det finnes andre måter å gjøre ting på, at det ikke er alle som ser på bryllup som en fest. Men jeg har jo skjønt at det er mange brudepar som er vertskap sammen med sine foreldre å da har jeg inntrykk av at det ikke er uvanlig at det kun er familie og lite/ingen alkohol. Og til alle dere som mener at fri bar = fyllefest. Det finnes ingen automatikk i akkurat det.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2013 #39 Skrevet 11. mars 2013 Og til alle dere som mener at fri bar = fyllefest. Det finnes ingen automatikk i akkurat det. Godt poeng. De fleste av oss unngår å drikke oss totalt drittings når vi er i finstasen.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2013 #40 Skrevet 11. mars 2013 Og til alle dere som mener at fri bar = fyllefest. Det finnes ingen automatikk i akkurat det. Godt poeng. De fleste av oss unngår å drikke oss totalt drittings når vi er i finstasen. Ikke sant? Broren min fikk helt noia da han hørte at vi skal ha fri bar i bryllupet. Han mente at vi er helt gale, og at det kommer til å bli et fylleslag uten like. Jeg prøvde å si at det vel er de færreste som drikker seg dritings i bryllup, men det var han ikke enig i gitt... Men så tenker jeg også, at om man er redd for at det skal bli fyllefest, så løser man det enkelt ved å snakke med de som er i baren om å se an de som henter seg drikke. Ser de at de begynner å nærme seg overstadig, så kan de si at de ikke får mer - akkurat som når man er ute på byen. Går an det, vel? Anonym poster: 88dcd7ae964873e11d043557b4364fc5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå