Luppa Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Har en Adax oljeovn som er ca 3-4 år gammel, omtrent en slik. Den har nå begynt å bli gul på bunnen av varmeelementet (nederst innimellom "rillene") og på de delene som er i hardplast rundt panelet der du stiller inn varmen. Ikke veldig gul, men fargen kommer gradvis ut ifra der varmeelementet møter plasten. Er dette et tegn på at den ikke bør brukes mer? Har omtrent aldri hatt den på full styrke, stort sett bare på trinn 1 av 3, og den står kun på når jeg er hjemme. Må innrømme jeg har hatt klær hengende på den innimellom for tørking, da alltid under oppsyn. Men det skal man jo selvsagt egentlig ikke gjøre... Ville dere tatt sjansen på å fortsatt bruke den?
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Nei. Hørt så mye om disse ovnene at vi kastet vår. det fins så mange andre ovner å kjøpe. Anonym poster: b7957d3c1f61efcb86af8db543ec2de9
Minya Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 Du skal aldri henge klær på en oljeovn uansett hvor mye den er under oppsyn. Når ovnen blir tildekket på den måten, er det ikke bare brannfarlig, men det lukker også varmen inne på en måte, slik at ovnen blir varmere enn tiltenkt, og det er skadelig for ovnen. Når det er sagt, så ville jeg investert i en ny ovn, med mindre det bare er plasten som har blitt misfarget av alder. Jeg har en hvit microbølgeovn med hvitt plastpanel på, og det plastpanelet er ikke hvitt lenger fordi plasten er av en slik kvalitet at den blir gul etter et par år.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 Vil tro at det er fastbrent støv fra klærne på den. Anonym poster: 04da91044eba7f84937814df8d2caa70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå