AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Holder på å slanke meg. Går på lavkarbo. Har oppdaget at kesam gir en utrolig metthetsfølelse. Er dette slankende og bra for meg å spise? Eller? Blir jo stappmett etter en halv boks Anonym poster: 942a6852a1fcf11847ead5dd82eff1d5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Står kaloriinnhold bakpå. Men det er vel ikke sunt akkurat. Anonym poster: e8d70ca18fad1a68bb91f0e7e143f049
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 Syntes det var svært lite kalorier, bare 75 kcal pr 100 gram. Er det mye? Anonym poster: 942a6852a1fcf11847ead5dd82eff1d5
lille..trille Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 Kesam er ikke usunt. Har lite kalorier, og godt med protein. Spis det med god samvittighet, du. Proteiner metter godt. Spesielt godt er det med kesam og stevia vanilje. Smaker vaniljeyoghurt! Veldig godt med nøtter i , og passer helt sikkert fint på lavkarbo (jeg har ikke kontroll på mengden karbohydrater i kesam...)
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #5 Skrevet 7. mars 2013 Var vel rundt 8 eller 4 karbohydrater pr 100 gram, uavhengig om det var mager kesam eller vanlig. Syntes også de smakte godt og hadde lite kalorier Anonym poster: 942a6852a1fcf11847ead5dd82eff1d5
Kladd Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 Ingen mat er vel strengt tatt "slankende"... Med det sagt så spiser jeg (mager) kesam med god samvittighet! Bra med proteiner og lite fett (for oss som må tenke på det).
Gjest Solsmil Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Men det er vel ikke sunt akkurat. Anonym poster: e8d70ca18fad1a68bb91f0e7e143f049 Hvor har du det fra? Veldig mange spiser kesam nettop fordi det er sunt.
Supraspinatus Skrevet 8. mars 2013 #8 Skrevet 8. mars 2013 Null problem. Kjøp vanlig og ikke "mager".
Miah Skrevet 8. mars 2013 #9 Skrevet 8. mars 2013 Null problem. Kjøp vanlig og ikke "mager". Why? Mindre karb i original?
Supraspinatus Skrevet 8. mars 2013 #10 Skrevet 8. mars 2013 Why? Mindre karb i original? Marginalt mindre, men fett er bra for deg og gir enda mer metthetsfølelse. Fett som er i meieriprodukter har dessuten en meget gunstig sammensetning. Hold deg unna de søtede kesamene som vaniljekesam og fruktkesam. De er full av sukker. Da er det bedre å kjøpe sånn tørket vaniljefrø/pulver og tilsette selv. Du vet det er ekte vanilje når en liten krukke koster rundt 60-70kr.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #11 Skrevet 8. mars 2013 Marginalt mindre, men fett er bra for deg og gir enda mer metthetsfølelse. Fett som er i meieriprodukter har dessuten en meget gunstig sammensetning. Hold deg unna de søtede kesamene som vaniljekesam og fruktkesam. De er full av sukker. Da er det bedre å kjøpe sånn tørket vaniljefrø/pulver og tilsette selv. Du vet det er ekte vanilje når en liten krukke koster rundt 60-70kr. Takk for tips. Da vet jeg det Hilsen TS Anonym poster: 942a6852a1fcf11847ead5dd82eff1d5
Gjest made4u Skrevet 9. mars 2013 #12 Skrevet 9. mars 2013 Ingen mat er vel strengt tatt "slankende"... Med det sagt så spiser jeg (mager) kesam med god samvittighet! Bra med proteiner og lite fett (for oss som må tenke på det). Litt uenig med deg da det finnes slankende og fetende matvaner. Si at du spiser det du føler for av forskjellige sammensatte kosthold, da vil resultatet på vekten påvirkes mye alt etter som. Med gitte kostholdssammensetninger ville du ikke en gang klart å opprettholde din vekt om du så prøvde for harde livet - si at du strandet på en øde øy hvor eneste du hadde tilgang på var frukt og grønt - du måtte da spist og spist alt du orket, men selv om du gikk bevisst inn for å spise mest mulig så hadde du mest sannsynlig ikke klart å spise nok og ville rast ned i vekt. Vil du da kalle frukt og grønt fetende? I motsatt fall, innelåst på en Mc Donalds restaurant eller en godteributikk, da måtte du begrenset deg voldsomt. --- Nå gjaldt ikke dette denne matvanen, men til trådstarter kan jeg svare at det gjelder en slankende matvane som kan spises med god samvittighet og at det er andre matvaner som må få fokus. Når så lite som en halv boks metter så må det i alle fall sees som en slankende vane.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå