Gjest Maranna Skrevet 24. mars 2004 #1 Del Skrevet 24. mars 2004 Leste en veldig fin tråd her for ikke så lenge siden der det sto hvordan man skulle bygge muskler etc, klarte dessverre ikke finne igjen denne nå. Mne jeg har et par spørsmål ang det: * i den tråden sto det at om man trente styrke mer enn 45-60 min om gangen ville det bare slå negativt ut - stemmer dette? Og gjelder det bare "ren" styrketrening med tunge vekter,eller all slags trening? Jeg liker nemlig å ha en kombinasjon av litt oppvarming, 1 time styrketrening og deretter en sats-time av noe slag (helst flyt&blanse eller aerobic).. er da den siste timen veldig negativ å ha med? * hvor i Norge får man egentlig kjøpt proteintilskudd - og hvilket er best? Både når det gjelder smak og pris.. Lønner det seg å kjøpe på feks svenskegrensa? * Jeg har veldig lyst til å få muskeler, og trener styrke to-tre ganger i uka, men jeg trenger også å slanke meg - og å bare trene styrke gir jo aldri noe utslag på vekta. (iallefall ikke gjort det i de to årene jeg har holdt på så langt) Kan jeg trene kondisjon to-tre ganger i uka i tillegg? Feks sykling, jogging, svømming? Eller vil dette virke negativt ved at musklene ikke rekker å "bygge seg opp igjen"? * Har hørt engang at om man tar veldig få repetisjoner med tunge vekter får man !bulemuskler" som ikke er særlig praktiske (som ikke kan brukes i det hele tatt men bare ser fine ut), stemmer dette eller er alle muskler like bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 24. mars 2004 #2 Del Skrevet 24. mars 2004 Det kommer an på hvor mye du klarer å ta i; jeg synes det er helt OK å ta en time styrke og i tillegg aerobic, men jeg har ofte gjort det motsatt, med aerobic og så styrke. Da har jeg kastet i meg en sportsdrikk mellom øktene. Men akkurat den metoden er ikke å anbefale, for man risikerer å ikke ha noe å gå på, og ikke klare å ta nok i. Det lureste er nok å trene styrke og utholdenhet på motsatte dager, dette for at kroppen skal rekke å bygge opp igjen muskelfibrene som brytes ned. HVILE er essensielt for muskelbygging! På de dagene du ikke trener, kan du gjerne gå en lengre tur, men ikke jogge. Det du har hørt om "bulemuskler" stemmer til en viss grad, men har liten praktisk betydning. Veldig få jenter har anlegg for å få den typen muskler, og for å få noen framgang, er det faktisk nødvendig at man provoserer musklene. Jeg gjør det slik at jeg tar 4 sett á ca 12 repetisjoner. Det bør ikke være tyngre enn at du (såvidt) klarer å utføre bevegelsen korrekt i siste repetisjon. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 24. mars 2004 #3 Del Skrevet 24. mars 2004 Er en del tråder om dette nå... http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=72494 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=72752 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=72650 Det lønner seg ikke å trene styrke mer enn 60 min, det kan som du sier, slå negativt ut. Men kan gjerne trene 1 time styrke og 1 time aerobic ol. Skal mye til for et en jente får bulemuskler, da skal du trene hardt 4-5 ganger i uken i noen år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 24. mars 2004 #4 Del Skrevet 24. mars 2004 eller ha anlegg for det. Med en gang jeg begynner å trene noe særlig styrke, kommer musklene poppende. Selvsagt betyr det at jeg responderer lett på trening, men til tider har jeg vært ganske bulky, spesielt i beina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arketypen Skrevet 24. mars 2004 #5 Del Skrevet 24. mars 2004 får å få "bulemuskler" må man trene tungt. Mange damer vet ikek hva tungt er.... Tungt er når de tre siste rep får øyene til å nesten poppe ut, og du blir småkvalm når du er ferdig med dem.. .. Man må konsentrere seg maks før hve serie løft, og bygge opp agresjon og litt sinne for å kunne virkelig ta i... I stå og ta sine rep, se litt på andre som trener og .. ja... dette var litt tungt ja... Det holder ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 24. mars 2004 #6 Del Skrevet 24. mars 2004 får å få "bulemuskler" må man trene tungt. Mange damer vet ikek hva tungt er.... Tungt er når de tre siste rep får øyene til å nesten poppe ut, og du blir småkvalm når du er ferdig med dem.. .. Man må konsentrere seg maks før hve serie løft, og bygge opp agresjon og litt sinne for å kunne virkelig ta i... I stå og ta sine rep, se litt på andre som trener og .. ja... dette var litt tungt ja... Det holder ikke... Hehe...bra! Mye fislete styrketrening ute og går."Sinnatrening" og småkvalme må til for å få bulemuskler. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maranna Skrevet 25. mars 2004 #7 Del Skrevet 25. mars 2004 Takk for svar Men er det noen som har peiling på det med proteinpulver? Hva som er best, hvor man kan kjøpe i Norge og om det evt lønner seg å handle på svenskegrensa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 25. mars 2004 #8 Del Skrevet 25. mars 2004 Proteinpulver får du jo kjøpt i helsekost, men som med alt annet i norge er det dyrt i forhold til om du bestiller fra utlandet. Bruker ikke selv så jeg vet ikke hva slags typer som er å anbefale, men fikk beskjed om at denne nettsiden skal være rimelig og bra: http://www.netrition.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 25. mars 2004 #9 Del Skrevet 25. mars 2004 Hvis du bor slik at du kan handle på svenskegrensa, så tror jeg helsekost/treningstilskudd skal være billigere der ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 25. mars 2004 #10 Del Skrevet 25. mars 2004 Ja, billigere med proteinpulver over grensa. På Hälsokostbolaget i Svinesund har de ofte tilbud også. F.eks. Mulitpower Professional Whey 2,5kg koster 499,- i Svinesund, koster rundt 6-700,- i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå