AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 Er i ferd å miste hele motivasjonen min, så hvis noen kan komme med innspill her blir jeg veldig takknemlig. Er med på Vektklubb.no og forsøker seriøst å følge opplegget. Jeg er 45 år, veide ved innmelding 1. januar 85 kilo. Er 167 cm høy og av natur kraftig bygget. Er tildelt 1300 kcal om dagen og fører slavisk inn ALT jeg spiser. Og da mener jeg alt, til og med agurt og kanel. Av familiære årsaker blir det ikke mye organisert trening, men jeg er mye ute på farten med ungene og holder meg mye i aktivitet. Drikker ca 2 - 2 1/2 liter vann pr dag, spiser sunt og variert, ingenting snop, brus, potegull, kaker... Ingenting. Følger ikke noe lavkarbo eller noen diett, forsøker å holde meg til rene produkter uten for mye sukker, fett og tomme karbodydrater. Men jeg teller altså kcal. I januar gikk jeg ned ca 5,5 kg, i febuar såvidt 1 kilo og pr i dag har jeg gått ned 7,8 kg totalt. Men siste 3 ukene har det ligger og vippet rundt samme vekta: ned noen gram, opp noen gram. Har redusert vekta med kun 0,5 kg siste 3 ukene og nå begynner jeg å slite med motivasjonen. Det er frustrerende å veie seg hver morge (vet jeg ikke skal gjøre det, men føler jeg MÅ for å ha en viss kontroll) og se at jeg faktisk har gått opp i forhold til dagen før, eller uka før for den saks skyld. At man kan variere litt i forhold til salt, mensen etc er greit, men ikke over 3 uker? Min første impuls er å redusere kalori inntaket, men jeg vet jo at det er galt. Jeg kan ikke gå lavere enn jeg er i dag. Hva er det som er galt? Hva kan jeg gjøre for å sette fart i sakene igjen? Anonym poster: 089a77585f9c904cefada306f4f3c2eb
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #2 Skrevet 7. mars 2013 Man får ofte en stopp i vektnedgangen når man har holdt på en stund. Jeg synes du har vært flink! Fokuser på det du allerede har klart, og forsøk å legge inn noen gåturer for eksempel hver dag. Kanskje litt ekstra aktivitet er det som skal til? Lykke til videre. Anonym poster: 7c7696a65c5b3fcb48d125060a201d6c
Wildy Skrevet 7. mars 2013 #3 Skrevet 7. mars 2013 Hold ut! Helt vanlig at det stopper opp litt her og der, ikek gi deg! Prøv å legg inn litt mere aktivitet, gå kjapt i bakker, spring opp trappa, kanskje litt enkle styrkeøvelser på stuegulvet. Masse du kan gjøre hjemme uten utstyr.Trenger ikke være organisert trening for å funke, det er hverdagsaktiviteten i det lange løp som virkelig gjør en forskjell.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #4 Skrevet 7. mars 2013 hei! det er vanlig at vektnedgangen stopper opp litt. jeg har selv gått ned 36 kg, og startet med å spise 1300 kcal, etter at jeg hadde gått ned 10 kg stoppet det opp i 4 uker, da begynte jeg å spise litt med faktisk..... (1600) og da fortsatte jeg ned i vekt et lite tips bare! er ikke smart å spise mindre enn du gjør iallefall! Anonym poster: 69fafc093a4120cab3e6811dec596882 1
regine Skrevet 7. mars 2013 #5 Skrevet 7. mars 2013 Du har gått ned ca 8 kg etter jul - det er jo knallbra! Selv har jeg til nå gått ned mellom 2-3 i samme tidsrom......... At du står stille i perioder er heller ikke unaturlig - det skjer ofte når man slanker seg. Men måler du deg? Jeg har opplevd å stå stille på vekta (eller som du sier opp 200 - ned 300 - opp 400 etc, veier meg også hver dag....) mens cm har blitt færre. Da er det ikke såååå farlig at vekta stopper litt. Et annet triks er som en over her sier: spis litt mer/litt annerledes noen dager. Merkelig nok virker det som om kroppen trenger å bli "lurt" innimellom (iallfall min kropp) - så jeg, som spiser nokså lavkarbo - kjører innimellom på med mer karbo, endrer sammensetningen fett/proteiner ol, og så plutselig løsner det litt. Også tenker jeg at ting tar tid. Særlig for oss som har bikka 40....... dessverre. Du har uansett ingen grunn til å fortvile - du er på god vei!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 Takk for svar Jeg får vel bare holde ut og tenke at det går nedover etterhvert. Men må innrømme at det er tungt å holde fokus og være så disiplinert som jeg er når jeg føler at jeg ikke får noe igjen for det. ts Anonym poster: ed383de60704bacf3bc8960085898547
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Takk for svar Jeg får vel bare holde ut og tenke at det går nedover etterhvert. Men må innrømme at det er tungt å holde fokus og være så disiplinert som jeg er når jeg føler at jeg ikke får noe igjen for det. ts Anonym poster: ed383de60704bacf3bc8960085898547 Du har gått ned nesten 8 kg og føler du ikke får noe igjen for det?! Anonym poster: 857a6932e3649f279e3a8a6b3206c0db
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Takk for svar Jeg får vel bare holde ut og tenke at det går nedover etterhvert. Men må innrømme at det er tungt å holde fokus og være så disiplinert som jeg er når jeg føler at jeg ikke får noe igjen for det. ts Anonym poster: ed383de60704bacf3bc8960085898547 Oi, herregud du har jo gått ned kjempemye! Jeg er så misunnelig! Jeg har vært flink å trene, men derimot ikke så flink med maten så da har ikke resultatene vist seg dessverre.. Men ja, som de andre skriver her så er det vanlig at man kommer til slike platå der vekten står bom fast før den igjen begynner å gå nedover igjen. Det er da det kan være vanskelig å holde på motivasjon og fokus men du må bare bite tennene sammen og fortsette som tidligere. Keep up the good work! Anonym poster: aa613a587775a1d4cecca317ba4face0
Hjertefisk Skrevet 7. mars 2013 #9 Skrevet 7. mars 2013 Du trenger en spisedag! Eller hva noen kaller en "oppkarbingsdag". Når man går på diett blir mange av de viktige hormonene i kroppen vår påvirket (går i sparemodus) og det som jeg har lest mange argumentere for når dette skjer, er da å sette av en dag med oppkarbing. Det vil si at du spiser deg skikkelig god og mett på et skikkelig høyt inntak av karbohydrater og minimalt med fett. Dette for å minimere fettlagringen samt at karbohydrater har en positiv påvirkning på hormonet leptin. sitat: "Når du drar lagret glukose ut av fettcellene (diett) går leptin ned, når du lagrer glukose i fettcellene (overspising eller oppkarbing) går leptin opp. Det er det siste vi kan utnytte bevisst når vi setter opp en diett! Ved å øke inntaket av karbohydrater dramatisk vil du kunne reversere alle disse negative tilpasningene til en viss grad (avhengig av varighet). Alle hormonene øker, insulin tvinger kortisol ned igjen, glykogenlagrene i muskulatur og lever fylles opp igjen, proteinsyntesen øker slik at du kan legge på deg muskler igjen; du er rett og slett i en oppbyggende fase." (...) Dette er ikke kunnskap jeg sitter med, men leste det nylig på treningsforum.no. Høres jo logisk ut, og sikkert vært et forsøk.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #10 Skrevet 7. mars 2013 Uff, kjempefrustrerende! Jeg stod også fast leeenge på samme vekta, og det som fikk det til å løsne for meg hver gang var såkalt hverdagstrim(gå og sykle til jobb fremfor bil/buss, tappa over heisen etc.) Samt å midlertidig senke kalorinntaket, for så å gå tilbake når det har løsnet. Anonym poster: d69a6b80f425d0b2acd4fd3a1debce90
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #11 Skrevet 7. mars 2013 Du trenger en spisedag! Eller hva noen kaller en "oppkarbingsdag". Når man går på diett blir mange av de viktige hormonene i kroppen vår påvirket (går i sparemodus) og det som jeg har lest mange argumentere for når dette skjer, er da å sette av en dag med oppkarbing. Det vil si at du spiser deg skikkelig god og mett på et skikkelig høyt inntak av karbohydrater og minimalt med fett. Dette for å minimere fettlagringen samt at karbohydrater har en positiv påvirkning på hormonet leptin. sitat: "Når du drar lagret glukose ut av fettcellene (diett) går leptin ned, når du lagrer glukose i fettcellene (overspising eller oppkarbing) går leptin opp. Det er det siste vi kan utnytte bevisst når vi setter opp en diett! Ved å øke inntaket av karbohydrater dramatisk vil du kunne reversere alle disse negative tilpasningene til en viss grad (avhengig av varighet). Alle hormonene øker, insulin tvinger kortisol ned igjen, glykogenlagrene i muskulatur og lever fylles opp igjen, proteinsyntesen øker slik at du kan legge på deg muskler igjen; du er rett og slett i en oppbyggende fase." (...) Dette er ikke kunnskap jeg sitter med, men leste det nylig på treningsforum.no. Høres jo logisk ut, og sikkert vært et forsøk. Jeg skjønte ikke helt alt dette, MEN jeg driver selv og prøver å gå ned litt, og spiser til daglig ganske lite karbohydrater og "drittmat". Av og til går jeg på en liten smell, f.eks i helga og skeier ut litt, og har på merkverdig vi merket meg at det har nesten virket som at disse dagene booster nedgangen! Kan det være derfor...:!? Anonym poster: 857a6932e3649f279e3a8a6b3206c0db
Supraspinatus Skrevet 7. mars 2013 #12 Skrevet 7. mars 2013 (endret) Du er kanskje ikke i målgruppen, men det står mye spennende her alikevel: Top 15 Reasons You Are Not Losing Weight... Endret 7. mars 2013 av Supraspinatus
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2013 #13 Skrevet 7. mars 2013 Du har gått ned nesten 8 kg og føler du ikke får noe igjen for det?! Anonym poster: 857a6932e3649f279e3a8a6b3206c0db Selvsagt har jeg fått noe igjen for det, men er det vanskelig å forstå at det er frustrerenbde å stå omtrent stille i 3 uker? Uansett hvor flink jeg er med maten, hvor sunn den er, hvor flink jeg er å bevege meg - uansett står vekta stille i uke etter uke. Da er det lett å glemme de det jeg oppnådde før disse 3 ukene. Anonym poster: ed383de60704bacf3bc8960085898547
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå