Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen naboer, som de fleste andre. De drikker alkohol veldig ofte, kanskje hver dag, og om vinteren går de heldigvis i dvale innendørs. De kan lire av seg ekle kommentarer når de har hatt i seg alkohol.

Men etterhvert som våren kommer, sitter de på terrassen, som er vendt mot vår ytterdør. Så hver eneste gang vi skal ut, må vi gå den veien og bli glodd på og målt opp og ned av naboene.

Jeg synes det er meget ubehagelig. Jeg har prøvd å plante planter der, uten hell. Og de har oversikt over hele hagen vår, så om vi f. eks klipper gresset sitter de og følger med på oss hele tiden, kjempeubehagelig.

De vet akkurat når vi kommer hjem, når vi drar, om vi ikke har vært ute en dag og om det mangler en lyspære i stua. Helt seriøst. De vet sånne ting, og jeg føler meg stalket.

Nå skal vi ha baby, og er redd for den glaningen og at de skal igle seg innpå. De vet ikke om det enda, men finner vel ut av det etterhvert. De er sånn som skal stikke nesa si i alt, og jeg føler at det blir sånn at vi må undersøke om de sitter på terrassen eller om de er innendørs før vi kan gå ut liksom.

At vi må snike oss rundt. Tips?

Anonym poster: e721bb094256011da5b3d27ba03853c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte kanskje å nevne at de gjerne slenger ut kommentarer i hytt og pine "for en stygg hund du har", "er det en grisepikk?" (om en plante vi har), "gjør sånn istedet for sånn", og de kommenterer det vi driver med utendørs osv.

En gang luktet jeg skikkelig røyk, og så viste det seg at naboen var på terrassen og røyket, men hadde skrudd av utelyset (vinteren). Jeg blir såpass paranoid at jeg tenker at det kanskje er for å gjemme seg og spionere på oss? Røyken var lett å kjenne igjen i allefall, de er de eneste som røyker ute i hele nabolaget.

AnonymBruker
Skrevet

Anmeld dem for trakassering.

Anonym poster: 4b5d2f4ff2f4f5cd956add80a01fa39c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg ikke gjøre.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? De trakasserer deg. Bor du i leilighet, i et borettslag/sameie/aksjelag? Da kan du klage til styret, og få dem hevet ut. Om de leier kan du si fra til deres utleier.

Kan dere bygge et superhøyt gjerde?

Anonym poster: ff01f383fd6c9fe298f3ccc42c683910

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? De trakasserer deg. Bor du i leilighet, i et borettslag/sameie/aksjelag? Da kan du klage til styret, og få dem hevet ut. Om de leier kan du si fra til deres utleier.

Kan dere bygge et superhøyt gjerde?

De bor i hus, vi leier kjellerleilighet.

Kan ikke bygge gjerde, de har allerede et lite gjerde der (1,20 høyt elns). Hadde sett teit ut.

Æsj, vanskelig situasjon. Prøvde å plante piletrær i fjor, de skal jo vokse så fort, men de vokste ikke noe bra.

De bablet om at hvis vi får baby, skal de passe den, redd for at de spør om det.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jeg ikke gjøre.

TS

Det er jo trakkasering. Hvorfor ikke anmelde dem for det da?

Anonym poster: 6e80ea10d436dc6331f3426f95a2476c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo trakkasering. Hvorfor ikke anmelde dem for det da?

Anonym poster: 6e80ea10d436dc6331f3426f95a2476c

Fordi jeg ikke ønsker "ekkel stemning" --> eklere stemning..

Og de er vel så gale at de anmelder oss for alt mulig da, for å "ta igjen". Finner på ting, f.eks at vi mishandler katten vår elns. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Å flytte er nok det enkleste

Jeg vet.. Men har dyr, ingen vil godta dyr i leilighet, nesten. Vi så gjerne flytte, men føler vi sitter fast her i dette hølet.

Gjest Gjest
Skrevet

Dere kan evt sjekke om dere kvalifiserer til startlån hos kommunen og om det vil være mulig for dere å kjøpe noe:-)

Skrevet

Er det mulig å sette opp en høy vegg mot dem? Gjør det.

Gjest Violetta
Skrevet

Ta det opp med dem dere leier hos.

• Liker 2
Gjest gjest- silje
Skrevet

Men dere har jo fått leiligheten dere har nå - med dyr?

Lag en annonse på finn. En veldig detaljert, som forklarer litt om hverdag og hvordan dyrene oppfører seg (forhåpentlig har du greie dyr som ikke ødelegger alt mulig) og se om du får noe napp.

Har du/dere ingen muligheter for å kjøpe noe eget? Noe billig?

I en slik situsajon så hadde jeg nesten vurdert å kvitte meg med dyrene, for å funnet en annen plass å bo, desverre.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, kan ta det opp med han vi leier av, kanskje han har noen tips.. tror ikke han liker dem han heller, tror de har krangla litt.

AnonymBruker
Skrevet

Lat som om de ikke eksisterer.

Anonym poster: 29677e9e0d8f1105def0aef7c9865fbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følg med på finn.no hver dag, og ta kontakt med alle som ikke nevner husdyr. Før eller siden finner dere noe, og da flytter dere.

Anonym poster: be2c21fd54bf703cece5e2f969bd724b

AnonymBruker
Skrevet

Vi har egentlig en ganske gunstig leieavtale her vi leier nå, bare synd at naboene ødelegger på en måte..

Beste hadde nok vært en høy hekk, men hvis jeg skulle plantet en høy hekk, hva kunne unnskyldningen vært når de graver og spør om hvorfor?

Noen gode tips? Kan ikke si til dem at "fordi dere er så forferdelig irriterende".

Kanskje jeg kan nevne det for huseier, så om de lurer på hvorfor vi planter hekk, kan jeg si at det er fordi han vil ha hekk der?

Hadde vært så deilig å ikke føle seg beglodd fra tidlig vår til sen høst. De kunne sikkert skrevet en biografi om oss, de vet alt. Når vi står opp og alt.

AnonymBruker
Skrevet

Noen hekker vokser fort som fy, så det trenger ikke være så dumt! Og ja, du KAN si "fordi dere glor og plager oss", jeg hadde lett gjort det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke hekker vokser fort? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...