Gå til innhold

Sukrin og sukker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å bake en brownies som skal ha 3 dl sukker. Jeg har bare sukrin i heimen og lurer på om det er noen som har peiling på hvor mye sukrin jeg må ha for å erstatte de 3 dl med vanlig sukker?

Anonym poster: 5ff43f8d097bb42dcfe4472848892b46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anyone?

Anonym poster: 5ff43f8d097bb42dcfe4472848892b46

AnonymBruker
Skrevet

Like mye som sukker, altså 3dl sukrin. Men det kan gå utover smaken og kun ha sukrin som søtning.

Anonym poster: 238a240f5bc57bd3d407e77079ebb466

Skrevet

Like mye om du har sukrin, halvparten om du har sukrin+

Gjest fjellhamster
Skrevet

Jeg synes liksom ikke det smaker "skikkelig kake" dersom jeg bare bruker sukrin i bakverket.. Gjør jeg noe feil eller skal smaken være litt ulik?

Skrevet

Sukrin har en litt kald smak, så det vil smake rart når du bruker det i bakverket. Da er det bedre å bruke stevia eller sukrin+, da merker hvertfall ikke jeg noe særlig forskjell fra da jeg brukte sukker :)

Gjest fjellhamster
Skrevet

Ok, så sukrin+ smaker mer sukker? Mulig det er bare meg som er "vant til" sukkersmaken, men det smakte veldig rart med sukrin da jeg prøvde det, takker for tips :)

Skrevet

Sukrin+ smaker mer som sukker ja. Men det er dobbelt så søtt, så man skal bare bruke halvparten av hva man ville brukt med sukker :)

Skrevet

Sukrin+ smaker mer som sukker ja. Men det er dobbelt så søtt, så man skal bare bruke halvparten av hva man ville brukt med sukker :)

AnonymBruker
Skrevet

Tagatesse er genialt i bakverk. Smaker mye bedre enn sukrin. Pleier ofte å ha halvparten sukrin og halvparten tagatesse. Steviosa-sukker er også mye bedre enn sukrin. Det er 5 ganger så søtt som sukker og man trenger da indre menger enn man ville gjort med sukrin, dermed slipper man sånn ekkel kald bismak.

Anonym poster: 70a8ac2292a4a943d9da7493c6c2ea9b

AnonymBruker
Skrevet

Hva med natreen da? Funker det?

Anonym poster: f0c6380a330624ed817dba135a63c86e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...