Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei :)

jeg har problemer med å pumpe meg.. det er akkurat som om jeg ikke har noe melk når jeg skal pumpe meg. Barnet spiser fra den ene bryste og så prøver jeg å pumpe meg på det andre, men det kommer nesten ingen ting.

barnet legger godt på seg så jeg vet jeg har nok melk, men kam det være at jeg bare har nok til henne??

kan det være at det er ikke alle som kan pumpe seg??

kan det komme av at jeg har en gammel handpumpe??

er det noen som har erfaring med dette??

sikkert litt rotete skreve men håper noen kan svare :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte ikke pumpe meg med avent sin håndpumpe men medela sin elektriske fungerer bra. Hjelper med nesespray for utdrivning også.

Anonym poster: 099225208152f84c5061e69361cf32f4

AnonymBruker
Skrevet

Et barn suger mye mer effektivt enn en pumpe klarer, så selv om du ikke får pumpet noe så trenger du ikke være bekymret for melkemengden - så lenge barnet følger vekstkurven sin og er fornøyd. :)

Jeg slet veldig med manuell pumpe, men fikk ut mye med elektrisk pumpe. Også var det mye mer behagelig å slippe å pumpe selv da. ;) Fikk som regel ikke ut noe særlig uansett i løpet av dagen/ettermiddagen, måtte pumpe på natten om jeg ville samle opp til når jeg skulle bort f.eks.

Vil anbefale deg å prøve en elektrisk pumpe, og gjøre det på kveld/natt. Husk at brystene er 75% fulle igjen allerede 1-1,5 time etter amming, så om du pumper da så vil du få ut mest. Om du ønsker å øke produksjonen, så er dette også den beste løsningen.

Men det er også noen som ikke har bryster laget for pumpe, så det kan være du er en av dem.

Anonym poster: 09e8a7050befc42830322f21609b7d7a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammet til barnet var 15 mnd(ikke fullamming hele tiden da),og hadde nok melk.Men jeg fikk aldri ut noe særlig når jeg prøvde å pumpe meg.Testet ut 3 forskjellige pumper,med samme dårlige resultat på alle 3.På sykehuset sa de til meg at enkelte slet med å få ut melk ved pumping pga brystet form og brystvortens plassering.

Anonym poster: 69b2b1c666585ca33e3f9615295a2f39

Skrevet

Hvorfor skal du pumpe? Om barnet har god syggeteknikk ser jeg ingen poeng i å pumpe og gi morsmelk fra flaske.

Skrevet

Hvorfor skal du pumpe? Om barnet har god syggeteknikk ser jeg ingen poeng i å pumpe og gi morsmelk fra flaske.

Fordi det kan være kjekt om mor kan være hjemmefra et par timer i ny og ne, der far kan mate barnet med MM?

TS: Det er ikke uvanlig at man har melk nok, men får ut lite ved pumping. Jeg hadde melk i massevis og en utdrivingsrefleks som holdt på å kvele småen til tider, likevel måtte jeg jobbe hardt og lenge for å pumpe et måltid.

• Liker 2
Skrevet

tusen takk for svar :)

jeg vil pumpe for å kunne gi min melk om jeg skal noe i stede for å gi erstatning vet enda ikke om jenten min vil ta flaske, er ikke kommet i gang med å prøve.. men tenker det kan være lurt med et lite lager i frysen sånn at jeg slipper erstatning den dagen det er aktuelt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme problem, men fant til slutt ut at det eneste som funket ordentlig for meg, var å amme kun på det ene brystet i timene før jeg skulle pumpe, slik at det ble litt spreng i det andre (babyen spiste kun fra ett bryst om gangen, og fikk nok melk uansett). Når det ene brystet var fylt skikkelig opp, gikk pumpingen mye bedre! :)

Anonym poster: 2eaaa8952f8f1dcca094ce7b62ce742c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...