Gå til innhold

Flere venstrehendte her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er DU venstrehendt?

Og hvorfor mener du noen blir det? (de har vel egentlig aldri funnet ut hvorfor noen blir det?)

Kjeder meg i natten ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Rekker opp venstrehånda! :goodbye:

Endret av Stueloff
Skrevet

Så bra, da er vi 2 i "venstrehånd-klubben" :D

Skrevet

Jeg er begge-hendt (ambidextrous), teller det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg!

Skrevet

Jeg er begge-hendt (ambidextrous), teller det?

Mee too!Originalt venstrehendt, men pålært høyrehendt.

Gjest Nimmel
Skrevet

Er ambidextrous. Er mye sterkere i venstrehånden enn i høyre. Merkelig nok.

Skrevet

Jeg er slenger meg på med dere som er ambisextrous, for min del er det medfødt ikke tillært.

Skrevet

Jeg er venstrehendt

Skrevet

Jeg er slenger meg på med dere som er ambisextrous, for min del er det medfødt ikke tillært.

Jeg også er medfødt :)

• Liker 1
Skrevet

Medfødt venstrehendt her :danse:

Skrevet

Jeg også er medfødt :)

Kult :nigo: Sant det er praktisk? :jepp:

Skrevet

Venstrehendt her også!

Skrevet

Jeg er venstrehendt og stolt av det :) Min mor er også venstrehendt så jeg regner med jeg har arvet det av henne, jeg trodde det var genetisk?

En gang var det en eldre herremann som kommenterte at jeg skrev med den "gale hånden" (på en hyggelig måte) og så lo vi litt av det begge to. Jeg er bare veldig glad for at jeg ikke er født på den tiden hvor man ikke fikk lov til å skrive med venstrehånden - noe så søkt! Hvorfor ikke? Haha!

Ei venninne på universitet fra Nigeria fortalte at søsteren hennes var venstrehendt, og da hun gikk på skole i Nigeria før de flyttet så fikk hun ikke lov til å skrive med den venstre hånden. Så der er det tydeligvis slik fremdeles. Det er så gale.

Skrevet

Jeg er venstrehendt! :)

Regner med at det er tilfeldig, egentlig..

Har et gammelt minne om at jeg satt og tegna, et søsken kom bort og sa jeg tegna med feil hånd. Så begynte jeg å tegne med den andre hånden (venstre?).

Kan bare klippe med høyrehånda da ;)

Men best å skrive med venstre! For da ser man hvor linjen på linjearket er når man skriver, hihi.

Skrevet

Kult :nigo: Sant det er praktisk? :jepp:

Vanligvis tenker jeg ikke over det, men det må jo være mye vanskeligere å bare kunne bruke den ene hånden til enkelte ting. :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg er venstrehendt og stolt av det :) Min mor er også venstrehendt så jeg regner med jeg har arvet det av henne, jeg trodde det var genetisk?

En gang var det en eldre herremann som kommenterte at jeg skrev med den "gale hånden" (på en hyggelig måte) og så lo vi litt av det begge to. Jeg er bare veldig glad for at jeg ikke er født på den tiden hvor man ikke fikk lov til å skrive med venstrehånden - noe så søkt! Hvorfor ikke? Haha!

Ei venninne på universitet fra Nigeria fortalte at søsteren hennes var venstrehendt, og da hun gikk på skole i Nigeria før de flyttet så fikk hun ikke lov til å skrive med den venstre hånden. Så der er det tydeligvis slik fremdeles. Det er så gale.

Det er så merkelig i mitt tilfelle. For jeg kjenner ingen på min alder som ble oppmuntret/tvunget til å skrive med høyre. Allikevel ble jeg sendt til ekspert etc. husker jeg og anbefalt å skrive med høyre. Husker dette ble diskutert lærere imellom, hvordan få meg til å skrive med høyre. Norsklæreren og andre jeg hadde på videregående var mildt sjokkert. Vi snakker om 80-tallet liksom. Moren min er forresten likens egentlig venstrehendt, men lært til å skrive med høyre. Men på hennes tid på skolen var det jo vanlig.

Endret av Cordelia
Skrevet

Jeg har 3 barn, to av dem er venstrehendte. Verken jeg, barnefaren eller noen i nærmeste slekt er venstrehendte, bortsett fra en av mine nieser, og vi er en stooor slekt.

Leste en gang for lenge siden at mye ultralyd under svangerskapet kunne gi venstrehendte barn, men aner ikke om det er noe i det.

Men har også lest at venstrehendte er mer intelligente enn høyrehendte :)

Mange store stjerne opp igjennom har vært venstrehendte...

Hurra for forskjeller!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...