Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar denne som AB.

Helt siden jeg kan huske, har min Mor vært glad i og drikke greit, nok at det var ubehagelig der og da, men nå bryr jeg meg ikke noe om det, gjort er gjort man får ikke gjort noe fra eller til.

Men så til problemet, jeg kan ærlig talt ikke huske noe fra barndommen min fra da jeg gikk på barneskolen 2-6 klasse i noen særlig grad, er det flere som har det på samme måte? Kan også nevne at jeg ble mobbet ganske mye både på barneskolen og på ungdomsskolen, men allikevel så føler jeg meg som et ganske dårlig menneske uten at jeg helt kan skjønne hvorfor.

Jeg er alltid snill mot alle som er snille mot meg, driver ikke og sprer løgn og går heller ikke bak ryggen på folk. Merker at jeg faktisk har det helt perfekt i mitt eget selskap, kan gå uker uten at jeg har kontakt med vennene mine, når jeg sier venner så er det faktisk det de er, de er de beste vennene man kunne fått. Så det er ikke de det står på, er vel heller meg.

Merker også at jeg trives best med og holde folk litt på avstand uten at jeg helt vet hvorfor.

MEn utenom disse greiene her, så er jeg VELDIG fornøyd med tilværelsen.

Noen som kjenner seg igjen og kan komme med noen synspunkter?

Anonym poster: 9e9544e69eeb983e6e8d095307e7cf35

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

nei. for jeg skjønner ikke hva du spør om ?

Er det drikkingen til morra di? At du ikke husker barneskolen? At du ble mobbet? Eller at du har et humør som går opp og ned på lik linje med 100% av befolkningen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte ikke hvorfor du la til det med moren din, når resten av det ikke handler om det. Hva har moren din sin drikking med at du husker lite fra store deler av barneskolen, eller ble mobbet?

Anonym poster: 34781e61109c6f93b11e5d1bd170517a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstod ikke helt hva du skulle frem til, ble litt mye. Men jeg har også problemer med å huske store deler av da jeg var mindre, samtidig trives jeg ofte i mitt eget selskap. Men jeg tror det er faktorer de fleste mennesker har, og som er helt normalt. Skrivingen din derimot, at du blander mye ting i en liten tekst er derimot ikke helt normalt.

Anonym poster: 1c1ff2789190d8d2a923b4f06468e8c8

• Liker 1
Skrevet

Du er helt normal. :)

Jeg husker nesten ingenting heller fra den tiden. Jeg har alltid levd i nåtiden/fremtiden hele mitt liv. Fortiden har aldri interessert meg. Folk er bare forskjellige på sånt. Noen dagdrømmer om det som kommer, andre mimrer om det som har vært.

Det er også ganske normalt å trives i sitt eget selskap. Hadde jeg kunnet formet livet mitt akkurat som jeg selv ønsker, så hadde jeg bodd HELT alene. Og hatt det kjempekult. ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et par venner som hadde alkoholisert far eller mor. De skammet seg over, men det har hjulpet for dem å snakke om det. De trakk seg mye tibake, fordi de var redde for at noen skulle finne det ut. Vet ikke om dette var svar på noen måte, men et lite synspunkt ;)

Men jeg kan hvertfall svare på tittelen: det er normalt alt du beskriver, men det betyr ikke at det kan være vanskelig til tider.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er egentlig ganske lik. Hadde ingen alkoholisert mor og ble ikke direkte mobbet, men jeg var innesluttet og likte vel egentlig ikke så godt kontakt med de andre barna, så jeg havnet litt på utsiden med 1-2 venner jeg hang med.

Nå i voksen alder er jeg også lik, jeg krever ekstremt mye "alenetid" og får noia hvis vennene mine tar for hyppig kontakt. Jeg liker å være sosial en gang i blant, men trives helt klart best i eget selskap hvor jeg kan dyrke egne interesser. Jeg ser ikke lenger noe problem i det, da jeg trives med det. Og så er jeg heldig og har en samboer som er borte man-tors hver uke på jobb, så at jeg er så sær går ikke utover forhold heller :fnise:

• Liker 2
Gjest Sunheart
Skrevet

Jeg er egentlig ganske lik. Hadde ingen alkoholisert mor og ble ikke direkte mobbet, men jeg var innesluttet og likte vel egentlig ikke så godt kontakt med de andre barna, så jeg havnet litt på utsiden med 1-2 venner jeg hang med.

Nå i voksen alder er jeg også lik, jeg krever ekstremt mye "alenetid" og får noia hvis vennene mine tar for hyppig kontakt. Jeg liker å være sosial en gang i blant, men trives helt klart best i eget selskap hvor jeg kan dyrke egne interesser. Jeg ser ikke lenger noe problem i det, da jeg trives med det. Og så er jeg heldig og har en samboer som er borte man-tors hver uke på jobb, så at jeg er så sær går ikke utover forhold heller :fnise:

Åh, du er heldig som har en samboer som er borte nesten hele uka :fnise: :fnise:
Skrevet

Åh, du er heldig som har en samboer som er borte nesten hele uka :fnise: :fnise:

Haha! :laugh: Ja, det er innmari ålreit nå før det er noe barn i bildet i allefall! Er jo sååå koselig å se hverandre i helgene og når man rekker å savne hverandre litt.

Gjest Sunheart
Skrevet

Haha! :laugh: Ja, det er innmari ålreit nå før det er noe barn i bildet i allefall! Er jo sååå koselig å se hverandre i helgene og når man rekker å savne hverandre litt.

Ja, er det jeg og tenker. Man slipper å gå lei av hverandre ,og å gå oppå hverandre hele tiden .:)
AnonymBruker
Skrevet

Det er en overlevelse teknikk, som barn var det nok traumatisk for deg med både drikkingen til mor og mobbingen. Da er det vanlig at den tiden blir pakket langt bak i arkivene og trenger teknikker for å finne de frem igjen. Noen ganger finner man de aldri frem.

Anonym poster: 024c0ec4a8dc2a07cc1f09e2017be5a4

AnonymBruker
Skrevet

Det er dette det kommer an på:

Vil du helst ha andre nærmere? Innerst inne?

Med uforutsigbare foreldre blir man nemlig redd for nærhet. Det kan man endre på, og det er en fordel om man endrer på det før man ender opp med en partner som ser problemet og nekter å gi slipp :)

Anonym poster: 77e4a7b42d1a65b5f69a39c331da8f0a

Skrevet

Du er god nok akkurat som du er :-)

og hva er nå egentlig "normal"????

Skrevet

Jeg har også fortrengt store deler av barndommen. Ble mobbet som liten. Kan det være at hjernen din beskytter deg mot å huske det verste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...