Gjest TrickyA Skrevet 7. mars 2013 #1 Skrevet 7. mars 2013 For snart halvannen time siden var jeg dum nok til å putte en glassbolle med smør inn i stekeovnen for å smelte. Kort tid etterpå hørte jeg et smell, og det viste seg at den hadde sprukket i 3-4 større biter. Skrudde ovnen av med det samme, og hørte smøret boble en stund. Men ellers ingen røyk eller flammer. Etter en stund åpnet jeg døren litt og da kom det bittelitt røyk ut, men det var nok fordi smøret begynte å brunes. Etter 40 min tok jeg ut glassbitene og rillen den sto på, vasket glassdøren innvendig, bunnen i ovnen og litt på kantene. Nå er det snart gått en og en halv time siden jeg skrudde den av. Er det trygt å skru på ovnen igjen nå??
Gjest TrickyA Skrevet 7. mars 2013 #5 Skrevet 7. mars 2013 Takk for svar! Jeg vet ikke, at ovnen skal eksplodere av en eller annen grunn eller fordi noe ble "skadet" under sprekkingen. Er nok bare jeg som overreagerer. Skal prøve å skru på ovnen nå og håpe på det beste :-)
Rubies_ Skrevet 7. mars 2013 #6 Skrevet 7. mars 2013 Det går nok bra. Glass utvider seg jo når det blir varmt, så det er ikke en særlig god idè å ha i stekeovnen. Men det har sikkert ikke skadet stekeovnen på noen måte.
Gjest TrickyA Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Betryggende å høre, takk! :-) Kaken står i ovnen nå, og hittil virker alt bra :-)
LukaFrost Skrevet 7. mars 2013 #8 Skrevet 7. mars 2013 Problemet var at du brukte en glassbolle som ikke var ildfast. Det er ikke noe galt med ovnen din. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå