Gå til innhold

Ja!

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliky
Skrevet (endret)

Vil ha flere slapp-av-foreldre :tommelsmil:

Egentlig burde vel denne være postet på gravid/spedbarnsforumet siden de er mest hysteriske der, men slenger den her. Anbefaler alle å lese denne:

http://www.aftenpost...tion_ref_map=[]

Endret av Lykkeliky
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært en sånn en i alle år. Fått "kjeft" for både det ene og det andre, fra klatring på høye steder som nevnt i artikkelen, til at fireåringen fikk egen kniv, til at ungene ikke er på SFO. Følger man ikke malen så legger folk seg opp i alt.

Skrevet

Det er ingen tvil om at mødres skyldfølelse er en reell faktor i familiedebatten, mener blogger, forfatter og tobarnsmor Marta Breen. Hun viser til Sverige, der «mammaskulden» er et etablert begrep.

- Hvem er det som føler skyld når ungene ikke har ullundertøy i kulden eller høy nok solfaktor om sommeren? Hvem skammer seg når matpakker, gaver og bursdagskaker ikke holder mål? spør Breen.

...og der våknet jeg til igjen kjenner jeg. Etter at jeg fikk fødselsdepresjon etter mitt første barn, så er dette med skyldfølelsen noe jeg har tenkt mye på. ....og innhold i barnegrøt... og 1åringer i barnehagen.... og folk som pynter og stasjer opp barna sine for å herje i en hall... og hvor mye tv-titting.

Når skal vi noengang få lov til å være gode nok? Og når kan vi få senke skuldrene? Jeg har siden fødselen jobbet for å bli en sånn slapp-av forelder... for all denne bekymringen og skyldfølelsen er ikke bra for noen.

Ja, nå skal jeg finne frem det fokuset igjen... både for barna, min og far sin del!!!

Skrevet

Enkelte ting er jo verdt å ta en titt på, selv om man ikke trenger å bekymre seg ihjel. Ingen unger dauer av litt palmeolje i maten, men det går jo an å kikke på innholdet og velge den maten uten, uten at man trenger ha skyld når de får i seg litt. Jeg mener at man må lære seg å velge så bra man kan og ikke legge seg ned og dø av skyld når man vet man kunne gjort annerledes hadde man hatt midlene eller tiden til rådighet til det.

Det er enkelte ting jeg syns kunne vært mer jordnære, som barnebursdager. Og andre ting der jeg syns man bør henge med i tiden, som for eksempel tilgang til pc. Men uansett hvordan man gjør det, så tenker jeg at det blir da folk av de fleste lell.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...