Magetaske Skrevet 7. mars 2013 #1 Del Skrevet 7. mars 2013 Til dere som har sett filmen på kino; hva er dine tanker om filmen i forhold til boken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1990nostalgia Skrevet 8. mars 2013 #2 Del Skrevet 8. mars 2013 Jeg kan ikke si noe om filmen i forhold til boken, siden jeg ikke har lest den. Men kan si at jeg syntes filmen var nokså dårlig:/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2013 #3 Del Skrevet 8. mars 2013 Har ikke lest boka, men likte ikke filmen spesielt godt. Syns den tok seg opp mot slutten, men generelt bar preg av lite følelser, og det er vel en historie som egentlig skulle handle om de store følelsene? Anonym poster: 33f910dd31bcbf5938729a970b8fb8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magetaske Skrevet 8. mars 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 8. mars 2013 Hhe.. ble et meget kjedelig spørsmål jeg stilte ser jeg. Har ikke lest boka selv jeg, men ble ufattelig skuffet av filmen. Er det bare meg som synes det virket som Victoria var litt "tilbakestående" i filmen? Var det meningen hun skulle være det, eller var det bare skuespilleren sin feil at det ble oppfattet sånn? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #5 Del Skrevet 9. mars 2013 Hhe.. ble et meget kjedelig spørsmål jeg stilte ser jeg. Har ikke lest boka selv jeg, men ble ufattelig skuffet av filmen. Er det bare meg som synes det virket som Victoria var litt "tilbakestående" i filmen? Var det meningen hun skulle være det, eller var det bare skuespilleren sin feil at det ble oppfattet sånn? Jeg tviler på "tilbakestående" var høystående slik Victoria skal være, på den tiden. Så det var muligens et uheldig skuespillervalg. Har ikke sett den selv ennå. Anonym poster: 2c3f9a774ffe0afed5c420381b956fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Estelle Skrevet 9. mars 2013 #6 Del Skrevet 9. mars 2013 Jeg skal se filmen i morgen, og nå angrer jeg nesten litt på at jeg bestilte billetter. Jeg har lest boken, og ser for meg at det trengs dyktige skuespillere for å få frem de store, turbulente følelsene, som tross alt er det historien er basert på. Har lest litt om skuespillerne, og det virker ikke som om noen av dem har lang skuespillererfaring. Egentlig litt merkelig, ettersom filmen tross alt har blitt utsatt xx antall ganger, blant annet fordi fotografen døde, og de ønsket å få inn en dyktig fotograf. Hva er det dere ikke synes "funker"? Er det spesielt en skuespiller, alle skuespillerne, eller kjemien mellom dem? Hvilket terningkast vil dere gi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #7 Del Skrevet 9. mars 2013 Hhe.. ble et meget kjedelig spørsmål jeg stilte ser jeg. Har ikke lest boka selv jeg, men ble ufattelig skuffet av filmen. Er det bare meg som synes det virket som Victoria var litt "tilbakestående" i filmen? Var det meningen hun skulle være det, eller var det bare skuespilleren sin feil at det ble oppfattet sånn? Det var det eneste jeg tenkt på også, hun virket fullstendig tilbakestående. Anonym poster: 33f910dd31bcbf5938729a970b8fb8ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #8 Del Skrevet 9. mars 2013 Hva er vitsen med å se filmen når man ikke har lest boken? Man er jo lettere tilbakestående hvis man ikke har lest Victoria. Anonym poster: 80e1c175f14293830af896b85f2b69a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vogue Skrevet 9. mars 2013 #9 Del Skrevet 9. mars 2013 Hva er vitsen med å se filmen når man ikke har lest boken? Man er jo lettere tilbakestående hvis man ikke har lest Victoria. Anonym poster: 80e1c175f14293830af896b85f2b69a5 Nå har jeg lest boka, men altså - hvorfor mener du at alle skal ha lest den? Markens grøde, Sult og Pan er også kjente bøker av samme forfatter, og selv om jeg har flere venner som er langt over gjennomsnittet opptatt av litteratur kjenner jeg -ingen- som har lest alle fem bøkene. For øvrig opplever jeg ofte at jeg har høyere forventninger til (og oftere blir skuffet) når jeg ser filmer som jeg har lest boka bak på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2013 #10 Del Skrevet 9. mars 2013 Hva er vitsen med å se filmen når man ikke har lest boken? Man er jo lettere tilbakestående hvis man ikke har lest Victoria. Anonym poster: 80e1c175f14293830af896b85f2b69a5 en film skal jo kunne stå alene. man må ikke ha lest boka før man ser filmen. Anonym poster: 33f910dd31bcbf5938729a970b8fb8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 9. mars 2013 #11 Del Skrevet 9. mars 2013 Jeg har lest boka, og jeg likte filmen Synes bildene og fargene var nydelig, og handlingen er jo som den er. Veldig glad jeg så den, og anbefaler gjerne! Synes ikke Victoria var tilbakestående. Kanskje sterkere enkelte av de andre skuespillerne, men må henne i lys av perioden og hvem hun er. Nyt filmen!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2013 #12 Del Skrevet 10. mars 2013 Var en vakker film, likte godt den gammeldagse stilen. Men hadde forventet mer handling og mer spenning. Nå har jo ikke jeg lest boken, så visste vel ikke helt hva jeg skulle forvente. Er enig i at Victoria`s skuespiller virket litt "tilbakestående", i mangel på bedre ord. Eneste jeg fokuserte på var det merkelige kroppsspråket hennes og all den sukkingen og pustingen hun hadde for seg.. Hihi :-) Anonym poster: 5a1689b7f1003eb2d562610c07d03c46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almera Skrevet 12. mars 2013 #13 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg er norsklærer, og tenker at jeg må se filmen for å sjekke om den går an og brukes i forbindelse med undervisning. Men, jeg er redd den blir for kjedelig for en gjeng med 14-15 åringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Estelle Skrevet 13. mars 2013 #14 Del Skrevet 13. mars 2013 Jeg er norsklærer, og tenker at jeg må se filmen for å sjekke om den går an og brukes i forbindelse med undervisning. Men, jeg er redd den blir for kjedelig for en gjeng med 14-15 åringer. Har sett den nå, og nei, det er ikke den beste filmen jeg har sett (synes nok at valget av skuespillere var lite heldig), men den er langt bedre enn andre typiske norsktime-filmer ala Halvbroren, Et dukkehjem etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #15 Del Skrevet 13. mars 2013 De skulle ikke valgt hun jenta til hovedrollen. Ved første øyekast virker hun søt. Ved andre virker det som at hun synes at hun selv er himla deilig. Kroppsspråket og pustingen ja. Uff.. Anonym poster: 5f6d6c17f3d3052e36558a77a6d58d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #16 Del Skrevet 13. mars 2013 Mannen er en landssviker og landsforræder. Hvorfor brenner de ikke bare verkene hans og lar han glemmes? Fyren fortjener ikke all den omtale han har fått. Han sviktet sitt land og sitt folk. Anonym poster: 072a9c906cbdc78538ac35ab7481ff93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2013 #17 Del Skrevet 13. mars 2013 Mannen er en landssviker og landsforræder. Hvorfor brenner de ikke bare verkene hans og lar han glemmes? Fyren fortjener ikke all den omtale han har fått. Han sviktet sitt land og sitt folk. Anonym poster: 072a9c906cbdc78538ac35ab7481ff93 Vææær sååå snill. Ta heller det i litteraturforumet. Makan til idiot Anonym poster: 27cf17f59ae5891b09f1f369b27ffa60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 14. mars 2013 #18 Del Skrevet 14. mars 2013 Jeg synes ikke filmen var spesielt bra. Utrolig dårlig skuespill, spesielt av Iben (hvahunnåheter) som spilte Victoria. Skjønner at unge kvinner oppførte seg annerledes før, men denne tolkninga ble så innadvendt at det ble kjedelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2013 #19 Del Skrevet 14. mars 2013 Nå har jeg lest boka, men altså - hvorfor mener du at alle skal ha lest den? Markens grøde, Sult og Pan er også kjente bøker av samme forfatter, og selv om jeg har flere venner som er langt over gjennomsnittet opptatt av litteratur kjenner jeg -ingen- som har lest alle fem bøkene. Markens grøde, Sult og Pan + Victoria = fire? Jeg har lest alle disse Men Victoria likte jeg ikke spesielt godt, synes faktisk den er kjedelig. De andre du nevner, spesielt Sult og Pan, er jeg veldig veldig glad i. Har ikke sett filmen... Anonym poster: cf26918ded87b422fc2759652ff43848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå