Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gutter på 16 år kun ute etter sex? Min lillesøster på 14 år holder litt på meg en gutt. Samboeren min sier at jeg må passe på, for gutter på den alderen er kun ute etter sex? Virkelig? Er det altså helt "umulig" at de får et forhold og venter med sex i ett år?

Anonym poster: ce595d5adee3b727900b1fe0f27c6f58

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

MED en gutt, ikke meg en gutt ;)

Skrevet

Spørs vel på gutten det da ;) Er det ikke i den alderen at alt er så spennende å teste ut?

Skrevet

Nei, ikke alle gutter på 16 er ute etter sex.

De fleste er det ute etter sex, også voksne.

Det eneste problemet når man er så ung er at de kan ha vansklig for å kommunisere. Kan hende tror en av partene at man må ha sex når man er sammen, selv om man ikke vil. Risikoen er ikke om de har sex, etter min mening, men om hvor sannsynlig det er at en av dem blir såret.

Skrevet

Kan fort skje at din søster på 14 blir presset med på ting hun ikke er klar for.

Det er vel der den største faren ligger.

En del jenter blir med på ting de egentlig ikke vil fordi de er redde for konsekvensen av et nei.

Jeg ville prøvd å støtte henne. Forsikre henne om hennes verdi. Advare mot situasjoner som kan eskalere i en negativ rettning. Men egenlig kan man ikke gjøre så mye. Unger i den alderen gjør oftest som de synes uansett.

• Liker 1
Skrevet

Er gutter på 16 år kun ute etter sex? Min lillesøster på 14 år holder litt på meg en gutt. Samboeren min sier at jeg må passe på, for gutter på den alderen er kun ute etter sex? Virkelig? Er det altså helt "umulig" at de får et forhold og venter med sex i ett år?

Gutter i den alderen er ikke kun ute etter sex. Men de er ute etter sex. Så din samboer har nok et poeng i at det kan være lurt å passe på.

Finnes det noe bedre enn en storesøster (som selv var i den alderen for litt siden) til å ta den vanskelige praten med 14-åringen? Som det er sagt andre steder: Fortell henne om hennes egenverd. At hennes og kun hennes ønsker og lyster skal tas hensyn til.

Hvor lenge du kan forvente at en 14-åring og en 16-åring skal være sammen uten å begynne med sex, skal jeg ikke ha altfor bastante meninger om. Men når lillesøsteren din allerede er såpass gutteinteressert at hun har begynt å holde på med en 16-åring, er det vel grunn til å tro at hun er mer enn bare nysgjerrig på det annet kjønn. Så jeg ville ikke bli sjokkert om dyden ryker før det er gått et år.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Har prøvd å prate litt med henne, men hun synes det er fryktelig flaut og vil ikke snakke med meg. Hun er typisk "englebarn", toppkarakterer i alle fag og finner aldri på noe tull. Og så er hun en nydelig jente, med langt, blondt hår. Er så redd for at hun skal bli lurt. Hun er heldigvis veldig oppegående, men man vet jo aldri. Og uten å virke rasistisk eller noe, men gutten er muslim og ikke født i Norge, litt bekymret for at han ser på henne som blond, ung og naiv.

Skal ikke være lett å være bekymret storesøster.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Og uten å virke rasistisk eller noe, men gutten er muslim og ikke født i Norge, litt bekymret for at han ser på henne som blond, ung og naiv.

Å ikke kunne kritisere noens religion er like absurd som å kritisere deres rase.

Sist jeg sjekket var ikke islam en rase, men en religion. En religion som har såpass mange negative sider ved seg at litt sunn skepsis er på sin plass.

Men du kan jo ta en prat med gutten. Kanskje han er verdens kjekkeste fyr.

Anonym poster: 1b08f56fbd14c098772157c99ba01441

AnonymBruker
Skrevet

Å ikke kunne kritisere noens religion er like absurd som å kritisere deres rase.

Sist jeg sjekket var ikke islam en rase, men en religion. En religion som har såpass mange negative sider ved seg at litt sunn skepsis er på sin plass.

Men du kan jo ta en prat med gutten. Kanskje han er verdens kjekkeste fyr.

Anonym poster: 1b08f56fbd14c098772157c99ba01441

Tror ikke min søster hadde satt pris på at jeg oppsøkte gutten og snakket med han. For ikke å snakke om hvor sjokkert hans sikkert hadde blitt, kommer en "gammel" søster og skal passe på :ler:

Men kommer nok til å ha øyne og ører åpne, vi bor i tomannsbolig, så lett å holde øye med min søster ;)

Skrevet

Tror ikke min søster hadde satt pris på at jeg oppsøkte gutten og snakket med han. For ikke å snakke om hvor sjokkert hans sikkert hadde blitt, kommer en "gammel" søster og skal passe på :ler:

Men kommer nok til å ha øyne og ører åpne, vi bor i tomannsbolig, så lett å holde øye med min søster ;)

Kanskje du kan invitere dem på middag? :)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan invitere dem på middag? :)

Takk for svar :) Men min søster hadde aldri blitt med på noe slikt, hun synes det er fryktelig flaut. Jeg er litt for "gammel" til å være "kul" storesøster, er mer en plagsom mor nr 2 ;) Tror det tar lang tid før hun "tør" å vise han fram, foreløpig har de bare gått tur sammen og snakker i friminuttene.

Skrevet

Takk for svar :) Men min søster hadde aldri blitt med på noe slikt, hun synes det er fryktelig flaut. Jeg er litt for "gammel" til å være "kul" storesøster, er mer en plagsom mor nr 2 ;) Tror det tar lang tid før hun "tør" å vise han fram, foreløpig har de bare gått tur sammen og snakker i friminuttene.

Hehe ok.

Så de går på ungdomsskolen begge to? Da tror jeg det er godt mulig de venter en stund. Jeg hadde vært mer skeptisk om han hadde gått på vgs.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe ok.

Så de går på ungdomsskolen begge to? Da tror jeg det er godt mulig de venter en stund. Jeg hadde vært mer skeptisk om han hadde gått på vgs.

Ja, de går på ungdomsskolen, så er bare ett skoleår mellom dem (9. og 10. klasse). Men hun er født sent på året.

Det er sikkert ikke noe å være bekymret for, er bare så merkelig at lille søsteren min vokser til :)

Skrevet

Ja, de går på ungdomsskolen, så er bare ett skoleår mellom dem (9. og 10. klasse). Men hun er født sent på året.

Det er sikkert ikke noe å være bekymret for, er bare så merkelig at lille søsteren min vokser til :)

Da synes jeg dette bare er kjempekoselig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...