Gå til innhold

Hjelp! Får merkelige tekstmeldinger fra utenlandsk nummer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både i går og i dag har jeg mottatt to tekstmeldinger fra dette telefonnummeret: 99365900916.

I går sto det følgende:

"salam jan chator aste sob bakhayr jan pashtat daq shoda bodam basyar zeyad jan khoda konad ka khob bashe jan tamame rozara garaftom 30 roza pora dostat darum"

Og i dag sto det:

"fi want to kiss ur mouth and u ll enter into my body softly but desperately in a magic way i feel full ur sex inside me i fell u my husband my man i"

Hva i h****** er dette?! Og hva slags språk er det de snakker på den første meldingen? :forvirra: :forvirra:

Blir litt skremt nå.. Kan ikke se nummeret mitt på facebook, og jeg finnes ikke på gulesider ol. :klo:

Fikk også en epost her om dagen der det sto det hadde vist seg jeg hadde en slektning i Uganda eller et av de landene neddi der og at den slektningen hadde gått bort, så nå skulle jeg arve noen penger osv.. :hoho:

Så sto det jeg skulle oppgi mitt fulle navn og tlf nummer og hvor jeg bodde i verden. Jeg gjorde selvfølgelig ikke det, og sletta eposten med en gang!

Flere som har mottatt slike meldinger?? Noen som vet hvilke land disse tekstmeldingene kommer fra? Hva skal jeg gjøre??

Hilsen en litt bekymra meg :frown:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe?

Skrevet

Hei.

Jeg hadde samme problemet for en tid tilbake siden, det jeg vet er at man kan sende sms via nettet gjennom en portal som gjør at det ser ut som meldingene kommer langveis fra.

for meg viste deg set at det var en veninne, som befant seg i Norge.

Det er bare å google det... " free sms service from internett"

det er mange steder som du ikke trenger å oppgi ditt eget telefon nummer som avsender.

Noe spesiellt i disse meldingene eller?

Du kan evt sperre nr.

Skrevet

Jeg jobber hos en stor operatør og tar meg av slike henvendelser daglig. I svært få tilfeller er det snakk om en "feilkobling", men som oftest er det svindlere som er ute og går. Noen vil rett og slett bare tappe deg for penger også. IKKE svar, verken på mail eller sms.

Operatører sperrer ikke enkeltnummer ute fra nettverket med mindre en god del kunder klager, men de fleste telefoner bortsett fra iPhone (med mindre den er jailbreaket) har en funksjon som lar deg sperre numre selv :)

Skrevet

"salam jan chator aste sob bakhayr jan pashtat daq shoda bodam basyar zeyad jan khoda konad ka khob bashe jan tamame rozara garaftom 30 roza pora dostat darum"

Beklager at jeg ikke fikk med meg alt i begynnelsen...

selv snakker jeg arabisk, og dette kan minne litt om en arabisk aksent. Jeg ser klart at dette ikke er Fosha, som er det offisielle språket på arabisk.

Det kan se ut som persisk, IRAN, .., noe som jeg ikke har for mye kunnskap til.

Det jeg ser at han er ute etter her er en aroza som betyr brud på 30 år TROR jeg.( de har noen ord som er likt på arabisk )

Darum ordet er noe jeg vet tyrkere bruker..

Hva er rettnings nummeret? +9?

Skrevet

Hei.

Da har jeg googlet for deg... telefon nummret kommer fra turkmestan,

Det fattige Turkmenistan har til tross for et løsnende grep fra Sovjetunionen, ikke merket synlig fremgang eller utvikling siden unionstiden. Kun hovedstaden har blitt pusset opp, og forsøker å vise litt internasjonal klasse.

Den tidligere Sovjetrepublikken ligger i Midtøsten omringet av naboene Usbekistan, Kasakhstan, Irak og Afghanistan. Landet har dessuten kystlinje mot Kaspihavet - verdens største innsjø. Kara-Kum ørkenen dekker hele 80 prosent av Turkmenistan, resten av landet har landbruksjord, hvor det hovedsakelig dyrkes bomull.

Turkmenistan er generelt et fattig ørkenland, hvor størstedelen av befolkningen lever en nomade-tilværelse. Etter Sovjet tiden brukte landets enerådige diktator mange millioner på hovedstaden Ashgabat, i stedet for å øke befolkningens levestandard.

Skrevet

Google translate mener det er malaysisk, uten at man blir noe særlig klokere..

Uansett, gjengangeren er at smsene ofte har seksuelt innhold eller innhold som ikke betyr noen ting, for å få mottakeren interessert. Bare å overse, du blir ikke belastet for det :)

Skrevet

Google translate mener det er malaysisk, uten at man blir noe særlig klokere..

Uansett, gjengangeren er at smsene ofte har seksuelt innhold eller innhold som ikke betyr noen ting, for å få mottakeren interessert. Bare å overse, du blir ikke belastet for det :)

Jeg sjekket rettnings nummret 993.

Skrevet

Jeg sjekket rettnings nummret 993.

Har vært noen ganger i malaysia, og kan ikke huske at det var noe likt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...