Gå til innhold

tilvenning av barnevakt.

Anbefalte innlegg

Gjest helene
Skrevet

Jeg har tenkt å skaffe en barnevakt til 1 åringen min, å har funnet en som bor i nærheten som jeg har fått godt inntrykk av.

Kjenner hun ikke fra før av så blir jo viktig at barnet mitt blir trygg på hun.

Tilvenning er selvsagt veldig viktig men jeg aner ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

Hvordan gjorde dere det med tilvenning?

Hvor mye tilvenning er vanlig?

Å er det vanlig å gi betalt når hun det er tilvenning?

Beklager visst det er dumme spørsmål men jeg er helt blank på dette å aner ikke hvem andre jeg kan spørre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi fant ei barnevakt vi var fornøyde med, inviterte vi henne på middag, på turer sammen med oss og på besøk hit så hun og barna kunne bli kjent med hverandre i ulike situasjoner. Tror vi var sammen med henne hele 4 ganger før vi dro ut, og da hadde hun dem kun på ettermiddagen frem til barna skulle legge seg. Etter hun hadde gjort det ett par ganger, gikk vi videre til legging.

Da fikk de tid til å bli kjent med hverandre i våken tilstand, slik at barna skulle være trygge på henne itilfelle de skulle våkne på natten, uten at de visste hvem som passet dem.

Er sikkert greit at hun får låne barnet med på trilletur innimellom, slik at 1-åringen får bli kjent og trygg på henne i våken tilstand. Vi ga ikke betalt når hun kom på besøk, men hver gang hun passet eller var på trilletur og hadde ansvaret for dem ga vi penger for det, 50 kr hver time.

Avtal med henne og hør hva hun synes er greit, og kjenn selv på hva du ønsker :) Lykke til

Gjest helene
Skrevet

Å hva er grei pris å gi en 16åring i timeslønn?

Skrevet

Å hva er grei pris å gi en 16åring i timeslønn?

Vi gir 50 kr til vår barnevakt som er 17 år, og hun har vært fast hos oss i 2 år nå. I begynnelsen fikk hun 40 kr timen, men nå får hun 50 kr timen. Dere må kjenne på hva dere synes er en grei pris, evt snakk med foreldrene og jenta om hva dem mener er en grei sum. vet noen bruker å ha faste priser, men vi velger å gå etter time.

Skrevet

Jeg har vært barnevakt noen ganger. I begynnelsen lekte jeg med barna på rommet/i huset/utenfor og så gikk jeg korte turer med de. Etter hvert fikk jeg legge dem.

Jeg fikk 50kr pr time da jeg passet et barn og 70-90kr da jeg passet to. Jeg må si at jeg synes dette er utrolig lite! Det er ikke alltid en enkel jobb og en 17åring (feks) kan lett tjene mer på en annen jobb. Selv tjener jeg minst 135kr i timen på den jobben jeg har nå. Jeg synes dere kan snakke med barnevakten og spørre hva hun hadde synes var en ok pris. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...