Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle gravide og tidligere gravide!

På onsdag testet jeg postivt på en eggløsningstest, og det ble dermed "baking" etter beste evne de neste dagene. I går hadde jeg fryktelig murring og var løs i magen, akkurat slik jeg har når jeg har mensen. I dag kjenner jeg en slags stølhet/press i korsryggen.

Så jeg lurer på hvordan dere vil beskrive den smerten som kommer i korsryggen når man er gravid? Er kjempespent, og skal teste om noen dager (selv om det kanskje er litt tidlig enda, skal ikke ha mensen før neste torsdag).

Takk for svar :)

Endret av Hattifnatten
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det føles som om man er støl bare at når en annen muskel er støl så gjør det vondt å ta på den. I ryggen fant jeg aldri helt ut hvor smerten satt. Vanskelig å forklare:P Jeg ble også støl på høyre side av midjen. Vet ikke om det var tilfeldig da. Håper du er gravid!!!

Anonym poster: ac6305f26379f4542c2839c540801740

Skrevet

Tusen takk for svar! :) dette høres jo lovende ut, uten at jeg skal håpe for mye. :P

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :) dette høres jo lovende ut, uten at jeg skal håpe for mye. :P

Nå vet jeg ikke hvordan du er, men jeg opplevde hvertfall i alle prøveperiodene at flere "gravide symptomer" dukket opp selv om mensen kom etter noen dager. Tror man har mange lignende symptomer hver måned bare at man ikke har lagt merke til de før nå som man ser etter dem og prøver å tolke de. Skal ikke legge en demper på håper altså, men er jo verdt å nevne! Mitt sikre tegn var at puppene vokste og ble ømme og "tunge". Dette merket jeg allerede noen dager etter at egget festet seg. Noen sier man ikke kan merke tegn så tidlig, men det gjorde altså jeg. Legen bekreftet også at noen merker forandringer i det egget fester seg. Selv om symptomene var der tidlig testet jeg ikke positvt før to dager etter IKM. Og jeg var en ivrig tester!!!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Krysser fingrene!

Endret av Mumsen86
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nå vet jeg ikke hvordan du er, men jeg opplevde hvertfall i alle prøveperiodene at flere "gravide symptomer" dukket opp selv om mensen kom etter noen dager. Tror man har mange lignende symptomer hver måned bare at man ikke har lagt merke til de før nå som man ser etter dem og prøver å tolke de. Skal ikke legge en demper på håper altså, men er jo verdt å nevne! Mitt sikre tegn var at puppene vokste og ble ømme og "tunge". Dette merket jeg allerede noen dager etter at egget festet seg. Noen sier man ikke kan merke tegn så tidlig, men det gjorde altså jeg. Legen bekreftet også at noen merker forandringer i det egget fester seg. Selv om symptomene var der tidlig testet jeg ikke positvt før to dager etter IKM. Og jeg var en ivrig tester!!!

Ja, som sagt skal jeg ikke håpe for mye. Men når vi har prøvd tidligere, så opplevde jeg aldri symptomer som dette. Jeg kunne få litt stikkinger i magen og tenke at "oi, det må ha vært festesmerter". Jeg gikk virkelig rundt og kjente på absolutt alle tegn kroppen kunne komme med. Men en slik stølhet i ryggen og mensenmurringer har jeg aldri opplevd.

Men du har rett, det er utrolig hva man finner av symptomer når man leter :P

Endret av Hattifnatten
Skrevet

Jeg er en jævel til å bake. Så dette bør det bli boller og brus av!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, som sagt skal jeg ikke håpe for mye. Men når vi har prøvd tidligere, så opplevde jeg aldri symptomer som dette. Jeg kunne få litt stikkinger i magen og tenke at "oi, det må ha vært festesmerter". Jeg gikk virkelig rundt og kjente på absolutt alle tegn kroppen kunne komme med. Men en slik stølhet i ryggen og mensenmurringer har jeg aldri opplevd.

Men du har rett, det er utrolig hva man finner av symptomer når man leter :P

Men hvis du vet at du ikke har opplevd disse symptomene før så er håpet større! Som sagt så opplevde jeg at puppene forandret seg og det viste jeg med sikkerhet at ikke skjer før mensen. LYKKE TIL! Og fortell oss gjerne når du tester:)

Skrevet

Men hvis du vet at du ikke har opplevd disse symptomene før så er håpet større! Som sagt så opplevde jeg at puppene forandret seg og det viste jeg med sikkerhet at ikke skjer før mensen. LYKKE TIL! Og fortell oss gjerne når du tester:)

Takktakk :)

Det ser enda lysere ut i dag. Puppene er forferdelig ømme. Det er veldig vondt å gå uten BH, og sånn har jeg det aldri før mensen.

Skrevet

Er det forresten normalt å ha store mengder luft i magen i begynnelsen? Synes synd på samboer nå, for å si det sånn...:P

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg hadde det med førstemann

Skrevet

Og fortell oss gjerne når du tester:)

I dag tidlig testet jeg, og fikk en veldig svak strek. Så testet jeg litt senere på dagen, og fikk en svak strek der også. :D

Skrevet

Gratulerer! Du er gravid :)

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer :hjerte:

Anonym poster: 4e8a3fd7a8948a7f019f56c0cbf960b0

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Så fantastisk:)

Skrevet

Tuuusen takk dere :) Dette blir spennende!!

Skrevet

Jeg ble uplanlagt gravid, og det ble oppdaget da jeg var 6 uker på vei. Da skjønte jeg hvorfor jeg hadde så forferdelig vondt i korsryggen i en ukes tid litt tidligere... For jeg hadde forferdelig vondt i ryggen rundt den tiden egget ble befruktet (beregnet ut fra terminen legen gav meg), noe jeg vanligvis ikke har ellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...